Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #1 Skrevet 18. juli 2021 Jeg har adhd og bruker medisn, aduvanz. Har slitt med og få sove, og får max 5 timer søvn per natt. Har vert slik i flere mnder. Igårkveld var jeg desperat, og tok en melatonin fra sønnen min. Ja jeg vet det ikke er lov men jeg måtte prøve. Og jeg sovnet med engang og har sovet godt inatt, tror dere jeg får resept på dette med legen? 🤔 Anonymkode: 21736...225
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #2 Skrevet 18. juli 2021 Melatonin er reseptfritt. Anonymkode: 7362d...c82
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #3 Skrevet 18. juli 2021 Ja, hvorfor ikke? Det er ikke en medisin i den forstand, og selges også reseptfritt. Melatonin er et hormon kroppen selv produserer, og tablettene er bare et tilskudd hvis man produserer for lite selv (nesten litt som å ta tilskudd av d-vitamin hvis man mangler dette). Her tar både de to ungene med adhd Melatonin, og vi foreldre innimellom. Anonymkode: 7f5cd...48a
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #4 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg har adhd og bruker medisn, aduvanz. Har slitt med og få sove, og får max 5 timer søvn per natt. Har vert slik i flere mnder. Igårkveld var jeg desperat, og tok en melatonin fra sønnen min. Ja jeg vet det ikke er lov men jeg måtte prøve. Og jeg sovnet med engang og har sovet godt inatt, tror dere jeg får resept på dette med legen? 🤔 Anonymkode: 21736...225 Ja, det tror jeg. Jeg får selv 3 mg melatonin på resept. Anonymkode: 040f4...d34
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #5 Skrevet 18. juli 2021 Det tror jeg er ganske problemfritt. Melatonin selges reseptfritt på apotek, men er da ganske mye dyrere enn på resept. Du kan si til legen din at du kjøpte en pakke for å prøve, om du ikke vil si at du "stjal" fra barnet ditt. Anonymkode: c126a...134
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #6 Skrevet 18. juli 2021 Null stress, det har vi gjort her også. Melatonin er da relativt ufarlig og legene er som regel ganske rause på å skrive det ut. Er jo ikke akkurat sentralstimulerende dette. Anonymkode: 2a03d...c3d
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #7 Skrevet 18. juli 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg har adhd og bruker medisn, aduvanz. Har slitt med og få sove, og får max 5 timer søvn per natt. Har vert slik i flere mnder. Igårkveld var jeg desperat, og tok en melatonin fra sønnen min. Ja jeg vet det ikke er lov men jeg måtte prøve. Og jeg sovnet med engang og har sovet godt inatt, tror dere jeg får resept på dette med legen? 🤔 Anonymkode: 21736...225 Du får det reseptfritt Anonymkode: 52e8b...d00
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #8 Skrevet 18. juli 2021 Aha🙂 da skal eg spørre legen min om resept🙂 Hi Anonymkode: 21736...225
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2021 #9 Skrevet 18. juli 2021 Fått på resept, hjelper meg nesten ingenting som sovemedisin. Prøvde vallergan, ble jo ikke "edru" på et døgn etterpå. Så det er enten eller, skulle hatt en mellomting. Anonymkode: b4897...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå