Gå til innhold

Når man avliver en katt, må man ta med kremering da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan man velge å gjøre det uten? Ser på prislisten at det er en pris for avlivning ekskludert kremering. Og en egen pris for kremering

Anonymkode: 57c4e...bc5

Skrevet

Siden det er oppgitt pris med og uten, så kan du selvfølgelig velge. Mange begraver avdøde kjæledyr f.eks. i hagen. 

Anonymkode: 2388f...403

Skrevet

Kan selvsagt velge å gjøre det uten, og det er heller ikke noe krav om å begrave i hagen eller noe. 

Anonymkode: 5162c...f30

Skrevet

Mannen min kappet av huet med øks, å begravet den bak i skogen... Er vel kanskje ikke lov i dag. 

Anonymkode: b11bd...fad

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mannen min kappet av huet med øks, å begravet den bak i skogen... Er vel kanskje ikke lov i dag. 

Grotesk!!

Anonymkode: a3398...f1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Han ville ikke jeg vært gift med.

Anonymkode: c58de...3f8

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Fy fa.. og han lever du med

Anonymkode: aaf60...63a

Skrevet

Kommer an på hvor du bor. I Oslo er det ikke lov å begrave dyr hjemme.

Anonymkode: 5cdc1...658

Skrevet

Det er strenge krav til hvor dypt en katt som er avlivet hos dyrlegen skal begraves. De bruker gift, og dyret skal begraves 3 (?) meter ned i jorda. Husker ikke akkurat hvor dypt, men så dypt at ikke andre dyr får tak i det og kan skade seg på giften. Vi sendte vår som restavfall. Det er lov i denne kommunen dersom den pakkes inn og ikke ligger synlig. 

Anonymkode: 428ee...1ed

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Grotesk!!

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva er det som er grotesk med dette? Gamlemåten å avlive dyr på er vel så human som dyrlegen. Jeg jobbet hos dyrlegen en sommer og var med på avliving av mange smådyr. Flere av de var redde, de luktet skumle lukter og var på et fremmed sted, håndtert av fremmede mennesker. Å få dø hjemme på egen tomt med de menneskene man stoler på må da være mye bedre.

Anonymkode: 62776...7b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva er det som er grotesk med dette? Gamlemåten å avlive dyr på er vel så human som dyrlegen. Jeg jobbet hos dyrlegen en sommer og var med på avliving av mange smådyr. Flere av de var redde, de luktet skumle lukter og var på et fremmed sted, håndtert av fremmede mennesker. Å få dø hjemme på egen tomt med de menneskene man stoler på må da være mye bedre.

I tillegg... Hvis dyret ditt er hardt skadet pga. påkjørsel eller andre skader, slipper dyret mye lidelser ved å ikke måtte vente. Det er ikke alle steder som har lett tilgang til veterinær etter stengetid eller med tanke på avstander. Er jo bedre å avslutte det raskt, enn å ta 2 timers biltur med store skader. 

Jeg skjønner at de vil uvettig og plagsom avliving til livs, men av og til er humant mer inhumant... 

Anonymkode: 8e82c...741

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Enig! Men er vel mest byfolk som ikke har opplevd landet som reagerer sterkt på slikt (er byjente selv, men feriert på landet hele oppveksten). 

Pappa knakk nakken på nyfødte kattunger, raskt og smertefritt. Naboen skøyt hunden mens den gikk og snuste i fjæra (var syk og måtte avlives), oksen som var ferdig som avlsokse ble skutt mens den gikk og gresset. Dette er jegere og bønder, så de kan sakene. 

Å dra med dyra til dyrlege syns jeg er verre når man kan gjøre det smertefritt hjemme. De blir stresset og skjønner noe skal skje av turen til dyrlegen. Eierne er ofte lei seg og det plukker dyra opp. Men selvfølgelig må man vite hva man driver med. 

Anonymkode: a9b8c...960

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Enig! Men er vel mest byfolk som ikke har opplevd landet som reagerer sterkt på slikt (er byjente selv, men feriert på landet hele oppveksten). 

Pappa knakk nakken på nyfødte kattunger, raskt og smertefritt. Naboen skøyt hunden mens den gikk og snuste i fjæra (var syk og måtte avlives), oksen som var ferdig som avlsokse ble skutt mens den gikk og gresset. Dette er jegere og bønder, så de kan sakene. 

Å dra med dyra til dyrlege syns jeg er verre når man kan gjøre det smertefritt hjemme. De blir stresset og skjønner noe skal skje av turen til dyrlegen. Eierne er ofte lei seg og det plukker dyra opp. Men selvfølgelig må man vite hva man driver med. 

Anonymkode: a9b8c...960

Ja, vi avlivet vår gamle og veldig elskede katt på samme måten. Han var som et familiemedlem, men var syk og gammel. Vi skjøt ham på gårdsplassen mens han spiste en fisk. Lykkelig liv, og lykkelig død.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Grotesk!!

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Tenk litt før dere prater... 

Skrevet
22 hours ago, Anonym bruker said:

kanskje hun skal det??? sikkelig dyreplageri og avlive ett dyr slik

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor, du måtte jo regne med reaksjoner når du sier noe sånt. Hvordan dere gjorde det har uansett ingenting i tråden til hi å gjøre.

Anonymkode: 689a5...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...