Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/o6K8yR/studie-komplikasjoner-hos-en-av-to-coronapasienter Anonymkode: 11cc1...145
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Og likevel mener fortsatt noen at det er ufarlig. Anonymkode: 11cc1...145
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/o6K8yR/studie-komplikasjoner-hos-en-av-to-coronapasienter Anonymkode: 11cc1...145 KoronaPASIENTER. De aller, aller færreste blir innlagt på sykehus med korona. Anonymkode: 5a895...bf6
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/o6K8yR/studie-komplikasjoner-hos-en-av-to-coronapasienter Anonymkode: 11cc1...145 Det er jo ikke så veldig overraskende siden endel av de innlagte har ligget med pustehjelp lenge, og langvarig pustehjelp kan gi problemer i ettertid, korona eller ei. Anonymkode: fbff8...399
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Er de vaksinert?? I så fall skyldes det i stor grad selve vaksinen. Les dere opp! De som er vaksinert og så blir smittet av corona, får overreaksjon i kroppen. Anonymkode: 098a4...4a0
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/o6K8yR/studie-komplikasjoner-hos-en-av-to-coronapasienter Anonymkode: 11cc1...145 Pasienter ja. De færreste som får korona blir pasienter. De fleste blir bare litt syke og trenger ikke innleggelse Anonymkode: fac42...138
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er de vaksinert?? I så fall skyldes det i stor grad selve vaksinen. Les dere opp! De som er vaksinert og så blir smittet av corona, får overreaksjon i kroppen. Anonymkode: 098a4...4a0 Eh... Dette er jo tall fra FØR vaksinene kom på markedet da. Kanskje du skal lese litt selv? Før du blir helt hjernevasket. Anonymkode: 1e817...7ca
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Eh... Dette er jo tall fra FØR vaksinene kom på markedet da. Kanskje du skal lese litt selv? Før du blir helt hjernevasket. Anonymkode: 1e817...7ca Da velger jeg å heller være hjernevasket og uvaksinert. Jeg stoler mer på mitt immunforsvar enn en eksperimentell vaksine. Anonymkode: 098a4...4a0
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da velger jeg å heller være hjernevasket og uvaksinert. Jeg stoler mer på mitt immunforsvar enn en eksperimentell vaksine. Anonymkode: 098a4...4a0 🤣 Anonymkode: fbff8...399
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): 🤣 Anonymkode: fbff8...399 Den som ler sist, ler best. Jeg velger og å la kroppen fikse det enn å ta en hurtigutviklet vaksine ingen vet noe om på lang sikt. (Den ytterst minimale sjansen det er, da, å få korona i utgangspunktet. I tillegg blir 99,98% friske igjen av oss under 50 år.) Anonymkode: 77522...291
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Er de vaksinert?? I så fall skyldes det i stor grad selve vaksinen. Les dere opp! De som er vaksinert og så blir smittet av corona, får overreaksjon i kroppen. Anonymkode: 098a4...4a0 «Les dere opp»… Mener du egentlig av folk skal lese seg opp på konspi-kilder? Jeg regner med at det er der du finner informasjonen din. Det du sier er nemlig helt feil. Du kan jo starte selv, med å «lese deg opp» på hvordan vaksiner fungerer. Anonymkode: 2e147...213
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Den som ler sist, ler best. Jeg velger og å la kroppen fikse det enn å ta en hurtigutviklet vaksine ingen vet noe om på lang sikt. (Den ytterst minimale sjansen det er, da, å få korona i utgangspunktet. I tillegg blir 99,98% friske igjen av oss under 50 år.) Anonymkode: 77522...291 Vaksineteknologien i mrna-vaksinene er 30 år gammel. Ikke akkurat hurtigutviklet mao. Så var det det der med smittespredning, da. Selv om ikke DU blir syk, kan de som av enkelte grunner ikke kan ta vaksiner dø av covid. Solidariteten lenge leve. Anonymkode: 2e147...213
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Vaksineteknologien i mrna-vaksinene er 30 år gammel. Ikke akkurat hurtigutviklet mao. Så var det det der med smittespredning, da. Selv om ikke DU blir syk, kan de som av enkelte grunner ikke kan ta vaksiner dø av covid. Solidariteten lenge leve. Anonymkode: 2e147...213 Tenker du sånn om influensa og? Hvorfor stenger vi ikke ned hver eneste høst/vinter? Årlig dør ca 1000 mennesker av influensa. Det kunne vært spart. Anonymkode: 77522...291
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Tenker du sånn om influensa og? Hvorfor stenger vi ikke ned hver eneste høst/vinter? Årlig dør ca 1000 mennesker av influensa. Det kunne vært spart. Anonymkode: 77522...291 Nei, selv om det er et av yndlingsargumentene til dere konspi-gærninger skal jeg gjerne spille med. Influensa er ikke i nærheten av det samme som korona. Vet du egentlig hvor mye det krever av en intensivavdeling å pleie en covid-pasient? Hvor mange tror du hadde dødd hvis vi ikke hadde hatt strenge tiltak? Vet du egentlig hva en pandemi er? Anonymkode: 2e147...213
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #15 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, selv om det er et av yndlingsargumentene til dere konspi-gærninger skal jeg gjerne spille med. Influensa er ikke i nærheten av det samme som korona. Vet du egentlig hvor mye det krever av en intensivavdeling å pleie en covid-pasient? Hvor mange tror du hadde dødd hvis vi ikke hadde hatt strenge tiltak? Vet du egentlig hva en pandemi er? Anonymkode: 2e147...213 Det er ingenting med konspirasjonsteorier å gjøre. Slutt å kalle folk navn. FHI har gått ut og sagt at vinteren 2022 kan bli utfordrende når det gjelder influensa. Fordi vi ikke har hatt influensa vinteren 2021, og det gjør det vanskelig å utvikle riktig vaksine for neste vinter. Hvis risikogrupper ikke blir effektivt vaksinert, vil vi få en ny 2017 med rundt 1500 dødsfall. Og når man først har brukt nedstengning som et middel til å forhindre dødsfall og alvorlig sykdom som følge av korona, er veien kort til å ta den samme metoden i bruk også for å forhindre død og alvorlig sykdom som følge av andre virus man ikke har effektiv vaksine mot. Anonymkode: 5a895...bf6
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2021 #16 Skrevet 17. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det er ingenting med konspirasjonsteorier å gjøre. Slutt å kalle folk navn. FHI har gått ut og sagt at vinteren 2022 kan bli utfordrende når det gjelder influensa. Fordi vi ikke har hatt influensa vinteren 2021, og det gjør det vanskelig å utvikle riktig vaksine for neste vinter. Hvis risikogrupper ikke blir effektivt vaksinert, vil vi få en ny 2017 med rundt 1500 dødsfall. Og når man først har brukt nedstengning som et middel til å forhindre dødsfall og alvorlig sykdom som følge av korona, er veien kort til å ta den samme metoden i bruk også for å forhindre død og alvorlig sykdom som følge av andre virus man ikke har effektiv vaksine mot. Anonymkode: 5a895...bf6 Neida, slapp helt av. Influensa fører IKKE til nedstengninger. Vet du hvorfor vi i all hovedsak har hatt strenge tiltak og nedstengninger? For at ikke helsevesenet skal kollapse. Det gjør det ikke under en influensasesong. Covid-pasienter er ekstremt ressurskrevende for sykehusene, det er helt søkt å sammenligne det med en influensasesong. Angående å kalle folk navn - konspi-gærninger har fortjent navnet sitt til det fulle, så de kaller jeg akkurat det jeg vil. Anonymkode: 2e147...213
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2021 #17 Skrevet 17. juli 2021 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Neida, slapp helt av. Influensa fører IKKE til nedstengninger. Vet du hvorfor vi i all hovedsak har hatt strenge tiltak og nedstengninger? For at ikke helsevesenet skal kollapse. Det gjør det ikke under en influensasesong. Covid-pasienter er ekstremt ressurskrevende for sykehusene, det er helt søkt å sammenligne det med en influensasesong. Angående å kalle folk navn - konspi-gærninger har fortjent navnet sitt til det fulle, så de kaller jeg akkurat det jeg vil. Anonymkode: 2e147...213 Da får du tåle at jeg kaller deg en hjernevaska sau. Jeg gidder ikke å diskutere med sånne som deg. Anonymkode: 77522...291
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2021 #18 Skrevet 17. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Neida, slapp helt av. Influensa fører IKKE til nedstengninger. Vet du hvorfor vi i all hovedsak har hatt strenge tiltak og nedstengninger? For at ikke helsevesenet skal kollapse. Det gjør det ikke under en influensasesong. Covid-pasienter er ekstremt ressurskrevende for sykehusene, det er helt søkt å sammenligne det med en influensasesong. Angående å kalle folk navn - konspi-gærninger har fortjent navnet sitt til det fulle, så de kaller jeg akkurat det jeg vil. Anonymkode: 2e147...213 Vi har fortsatt restriksjoner, selv om det aldri har vært fare for at det norske helsevesenet kollapser. Samtidig nedbygges intensivkapasiteten på norske sykehus. Veldig lite logisk. Anonymkode: 5a895...bf6
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2021 #19 Skrevet 17. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da får du tåle at jeg kaller deg en hjernevaska sau. Jeg gidder ikke å diskutere med sånne som deg. Anonymkode: 77522...291 Det er helt greit. I covid-sammenheng er jeg en stolt hjernevaska sau, og synes egentlig det er litt stas å bli kalt det av konspi-gærninger som er tomme for argumenter og dermed ikke «gidder» å diskutere mer. Anonymkode: 2e147...213
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2021 #20 Skrevet 17. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har fortsatt restriksjoner, selv om det aldri har vært fare for at det norske helsevesenet kollapser. Samtidig nedbygges intensivkapasiteten på norske sykehus. Veldig lite logisk. Anonymkode: 5a895...bf6 «Aldri har vært fare», nei. Kan du i din villeste fantasi tenke deg hvorfor? Kan det ha noe med tiltak og restriksjoner å gjøre? Iblandet en god dose flaks? Det er definitivt du og dine som er veldig lite logiske, og som ikke evner å se hva som kunne ha skjedd. Anonymkode: 2e147...213
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2021 #21 Skrevet 17. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Vi har fortsatt restriksjoner, selv om det aldri har vært fare for at det norske helsevesenet kollapser. Samtidig nedbygges intensivkapasiteten på norske sykehus. Veldig lite logisk. Anonymkode: 5a895...bf6 Det du påstår over her er reinspekka tøv og tull! Norsk intensivkapasitet ligger på Europa-bunnen, bare Skotland har såvidt dårligere kapasitet. Tyskland har 30 intensivplasser pr. 100 000 innbyggere. Norge har ca. 5 plasser pr. 100 000 innbyggere. Eneste måte å få noen flere intensivplasser har vært, og er, å bruke operasjonssalers utstyr. Det vil selvfølgelig redusere kapasiteten for akutt og planlagt kirurgi drastisk. De ekstraplassene utover dette som ble konstruert opp, de hadde ikke utstyr som tilsvarer full intensivbehandling, og heller ikke nok utdannet personell til å betjene slikt utstyr. Det har vært reell fare for kollaps i det norske helsevesenet. Mange lands helsevesen, med bedre kapasitet enn vi har, har kollapset. Italia hadde rundt 8,5 intensivplasser pr. 100 000 innbyggere før pandemien. Frankrike økte antallet intensivplasser da pandemien kom, fra 5000 til 8000 plasser, dvs. fra ca 7,7 intensivplasser pr 100 000 innbyggere før pandemien (50 % bedre enn Norge) til 8000 plasser, eller ca 12 intensivplasser pr. 100 000 innbyggere (nesten 150 % flere plasser enn Norge har). Du har fått med deg det som har skjedd i disse landene? Tyskland, derimot, de har hatt kapasitet til å ta imot syke koronapasienter fra andre land. Vil man få til faktiske og varige positive endringer i det norske helsevesenet, da må man i hvert fall stemme veldig annerledes enn de som stemte frem Erna og co. gjorde ved de to siste stortingsvalgene... Husk at hun gikk til valg på økt og bedret beredskap for åtte år siden. Hun har vist i praksis at det er det motsatte hun ønsket å gjøre. Anonymkode: 0e5bb...dac
Anbefalte innlegg