Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #1 Skrevet 16. juli 2021 Begynte å tenke på noe... Mange (alle?) observerer andre på SoMe der de får et inntrykk av at andre er så lykkelige og har det så fint. Det være seg kjernefamilien man selv ønsker seg, den perfekte familien, gode venner i fleng, en sporty livsstil, en innholdsrik fritid, interessant eller viktig jobb, perfekte hus, osv. Jeg tar meg selv i å daglig misunne mine venner og bekjente for alt mulig. Har det alt i alt ganske bra, men har noen deler i livet jeg sliter med, bl.a helsen og psyken. Jeg blir irritert ofte over at "alle andre har det så mye bedre enn meg". Jeg deler aldri når jeg har det tungt. Gir aldri uttrykk for at jeg sliter til tider. Jeg deler derimot utelukkende fine, kjekke, gøye greier som garantert gir et inntrykk til andre at jeg har det supert. Så jeg er jo med på å opprettholde denne falske fasaden om man kan kalle det det. Er du en slik som meg, som deler bare gode øyeblikk, selv om du kan ha det ganske kjipt, og dermed gi andre et inntrykk av at du har det bedre enn det som er reelt? Anonymkode: 15534...7b6
TheWitch Skrevet 16. juli 2021 #2 Skrevet 16. juli 2021 Herregud jeg scrollet gjennom min Facebook-vegg nå og foruten om humor så ser det ut som jeg deler mest bilder av drinker og kald øl 🍷😂😂😂 Mine "venner" må puste lettet ut og tenke: Jaja ser hun er blitt litt hard på flaska.....vi er i alle fall ikke der enda. Denne er fin å ta med i disse dager:
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #3 Skrevet 16. juli 2021 Jeg deler lite selv, men de gangene jeg legger ut noe så er det jo fra noe positivt og fint jeg har opplevd. Jeg deler ikke at vi har problemer i forholdet, at ungene får trassanfall eller at jeg ikke gidder å henge opp klesvasken. Det regner jeg med gjelder de fleste og jeg blir ikke misunnelig på ting andre legger ut. Alle vet at alle stort sett legger ut solskinnshistoriene på SoMe, skittentøyet tar man på kammerset. Innser man ikke dette bør man ta en pause fra sosiale medier. Anonymkode: e536b...766
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #4 Skrevet 16. juli 2021 Da jeg fremdeles var på fb delte jeg lite. Egentlig veldig lite. Når jeg delte var det gjerne saker jeg var interessert i. Og så var det noen veldig få ganger i året noe positivt fra mitt liv, men da kanskje bilde av årets bærfangst på høsten, eller lignende. Jeg valgte å hoppe av fordi jeg så at de som la ut mest og mye alt-er-så-bra-og-vi-er-såååå-lykkelige, det var ofte de som slet mest. I tillegg var det en del som nærmest syntes å ha en konkurranse om hvem som kunne legge ut mest mulig om sine nye materielle nykjøp. Så da mitt liv ble veldig vanskelig, så valgte jeg å hoppe av den karusellen. Mye roligere liv. Slipper den sammenligningsgreia og overfladiske kommentarer. De som er virkelige venner holder man kontakten med likevel. SoMe bidrar også til mye unødvendig kjøpskultur, og det vil jeg ikke være med på heller. Jeg savner å se innleggene til maks fem av de jeg hadde på fb, ellers ikke noe, faktisk. Anonymkode: f0ff3...88b
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Nei, jeg deler ikke så mye med alle (FB f.eks.), men med venner på Snap og de får se alt. Både koselige situasjoner der jeg er glad som f.eks. et bilde av flyet før vi reiste tidligere i uken med tekst om at jeg gledet meg, men også som f.eks. i dag da jeg sendte bilde av den enorme haugen med skittentøy og alt rotet, eller sist uke av gulvet på legevakten og informerte om bekymring for ene ungen som hadde skadet seg, eller før ferien strak ut på sofaen med tekst om hvor sliten jeg var. Osv. Det samme gjelder venninnene mine. Jeg får alt fra Snap av trøtte tryner der babyen har vært våken hele natten, til koselige med vin på terrassen og solnedgang. Vi viser hverandre livet slik det er, på godt og vondt. På andre Some deler jeg omtrent ikke noen bilder. Anonymkode: f0606...02a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #6 Skrevet 16. juli 2021 Deler ikke så mye lengre. Tidligere var jeg ganske aktiv og delte da både godt og vondt. Nå har SoMe utspilt sin misjon for egen del. Har en profil og deler kanskje god jul osv samt gratulerer folk med dagen. Ellers deler jeg med de nærmeste på snap. Litt hverdag og artige ting og får det samme tilbake fra de. Synes det er veldig hyggelig. Å se feriebildene til hun jeg hang litt med for ti år siden blir bare kjedelig så de gidder jeg ikke se på en gang. Det er nå slik at det vanskelige er sårt og noe som kan være vanskelig å dele. Hadde jeg vært alvorlig syk så hadde ikke det vært noe jeg ville delt med alle, jeg ville delt tanker og følelser med mine nære og kjære. Sånn sett er jeg muligens hu polerte dama i SoMe. Det er ikke fordi jeg ønsker å fremstå som noe annet, men fordi jeg liker å ha et privatliv. Anonymkode: d0cea...7ef
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 Ett spørsmål: hvem har du på snap? Hvem sender du snap til og hvem ser din story?. Bare nærmeste venner og familie? Jeg er der at jeg vil ha kun de nærmeste. Men moren til en kompis av min sønn la meg til. Er koselig det. Men hun er jo egentlig ikke en venn. Snakker med henne på fotballkamper, på foreldremøter eller hvis jeg henter sønnen min hos henne. Men vi omgåes ikke privat. Følte at jeg måtte godta forespørselen fra henne. Men jeg sender aldri snap til henne. Hun sender til meg av og til. Mest i ferier og høytider da. Anonymkode: 434f4...b17
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ett spørsmål: hvem har du på snap? Hvem sender du snap til og hvem ser din story?. Bare nærmeste venner og familie? Jeg er der at jeg vil ha kun de nærmeste. Men moren til en kompis av min sønn la meg til. Er koselig det. Men hun er jo egentlig ikke en venn. Snakker med henne på fotballkamper, på foreldremøter eller hvis jeg henter sønnen min hos henne. Men vi omgåes ikke privat. Følte at jeg måtte godta forespørselen fra henne. Men jeg sender aldri snap til henne. Hun sender til meg av og til. Mest i ferier og høytider da. Anonymkode: 434f4...b17 Fem venninner og noen i familien. Sier at jeg ikke har snap til de fleste som spør. Jeg gidder ikke ha folk der jeg ikke bryr meg om nevneverdig. Snap er uformelt og uformelt er kjedelig fra folk man ikke kjenner så godt. Anonymkode: d0cea...7ef
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #9 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Fem venninner og noen i familien. Sier at jeg ikke har snap til de fleste som spør. Jeg gidder ikke ha folk der jeg ikke bryr meg om nevneverdig. Snap er uformelt og uformelt er kjedelig fra folk man ikke kjenner så godt. Anonymkode: d0cea...7ef Helt enig. Jeg kjente henne litt før når ungene hang sammen. Men nå er det kun når vi møtes på butikken osv. Men kan ikke slette henne heller da. Men tar henne bort fra min story. Jeg legger sjelden ut noe der da, men av og til 🙃 Anonymkode: 434f4...b17
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Hva er some? Anonymkode: 6a1fa...4d6 SoMe, forkortelse for sosiale medier, f.eks. facebook, snap, instagram osv. Anonymkode: f0ff3...88b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå