Gå til innhold

Kan uvaksinerte dra til Sverige uten karantene ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble stoppet på grensen, men de hadde ikke kapasitet til å teste så jeg ble sendt videre. De sa de ikke var ute etter de som kun hadde vært over grensen et par timer, tror nok de som har vært på ferie må teste seg uansett. 

Anonymkode: 9b3c2...aac

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg ble stoppet på grensen, men de hadde ikke kapasitet til å teste så jeg ble sendt videre. De sa de ikke var ute etter de som kun hadde vært over grensen et par timer, tror nok de som har vært på ferie må teste seg uansett. 

Hvis de ikke har kapadotet på grensen må du ordne med testing selv når du kommer hjem.

Anonymkode: 7e255...8b1

Tror du testen virkelig hadde slått ut positiv etter to timer i Sverige? Det opplegget er det dummeste jeg har hørt om. 
Jeg fikk ikke beskjed om at jeg måtte teste meg i Norge, men være obs på symptomer fremover. Velger heller å høre på politet her. 
Jeg har ferie alene på hytta nå, og lever som om jeg skulle vært i karantene.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du ble nok pålagt å teste deg hjemme 

Anonymkode: bed46...10a

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Tror du testen virkelig hadde slått ut positiv etter to timer i Sverige? Det opplegget er det dummeste jeg har hørt om. 
Jeg fikk ikke beskjed om at jeg måtte teste meg i Norge, men være obs på symptomer fremover. Velger heller å høre på politet her. 

Siden du tydeligvis er klar over hvilke regler som gjelder, at alle som kommer tilbake til Norge som ikke er fullvaksinert skal testes er det jo dumt å velge å ikke gjøre det. Kun fordi du ikke spesifikt ble bedt om å gjøre det. Det er fullt mulig at politiet ikke ga deg korrekt info , men den infoen er da lett tilgjengelig for deg på nett. 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Ja, test på grensa etter dagstur fra Sverige må vel i beste fall kunne beskrives som bortkastet ressurs 😅 

Nå er vel i tillegg smittetrykket lavere i Sverige enn Norge, skulle det gitt noe mening, burde man testet før man dro til Sverige. 

Anonymkode: 1cc24...d6d

svinesund og den siden er åpen, tror også varmland er åpnet igjen, de uvaksinerte må ta test på begge stedene, så her slapp alle unna, kun barnet på 8,5 som ikke er vaksinert, de spurte om vi ville at han skulle testes og vi svarte nei. var på svinesund i går

Anonymkode: e3349...326

• Opprett ny...