Gå til innhold

Ang psykolog!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer, men har ingen erfaring og er litt skeptisk. 

Lyst å høre erfaringer ang dette. Har det hjulpet deg? Positive og negative erfaringer. 

Anonymkode: 0fc56...719

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det mange mange år siden jeg var hos en da, men den gangen så handlet det nok mest om at han fikk mine tanker i gang. Om jeg fortalte hva som bekymret meg så fikk jeg hjelp til å tenke hva som kunne skje, eventuelt hva som var det verste som kunne skje og hvor stor var sannsynligheten for at det skulle skje. 

Anonymkode: 5bd4a...ae1

Skrevet

Kommer litt an på hva du trenger hjelp med, også er det mye kjemi.

Jeg ble behandlet skikkelig dårlig av en partner, endte med brudd etter både økonomisk og fysisk utroskap fra han. Jeg var ganske i kjelleren og kom til en psykolog som selv hadde blitt bedratt. Masse empati og medfølelse, var deilig å kunne snakke seg tom og bare få stakkars deg og jeg skjønner deg tilbake. 

Men så kom det til et punkt hvor jeg hadde snakket meg ferdig, og den psykologen klarte ikke hjelpe meg videre.

Da byttet jeg til en som drev med kognitiv terapi. Det var det jeg trengte da. En psykolog som sa at dette har du opplevd, det var veldig leit, men nå er det på tide å legge det bak seg og gå videre. Et spark bak rett og slett.

Så jeg har god erfaring, men du må være litt våken selv så du får den psykologen du trenger der og da.

Anonymkode: b32ed...6f1

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Kommer litt an på hva du trenger hjelp med, også er det mye kjemi.

Jeg ble behandlet skikkelig dårlig av en partner, endte med brudd etter både økonomisk og fysisk utroskap fra han. Jeg var ganske i kjelleren og kom til en psykolog som selv hadde blitt bedratt. Masse empati og medfølelse, var deilig å kunne snakke seg tom og bare få stakkars deg og jeg skjønner deg tilbake. 

Men så kom det til et punkt hvor jeg hadde snakket meg ferdig, og den psykologen klarte ikke hjelpe meg videre.

Da byttet jeg til en som drev med kognitiv terapi. Det var det jeg trengte da. En psykolog som sa at dette har du opplevd, det var veldig leit, men nå er det på tide å legge det bak seg og gå videre. Et spark bak rett og slett.

Så jeg har god erfaring, men du må være litt våken selv så du får den psykologen du trenger der og da.

Anonymkode: b32ed...6f1

Tusen takk for tilbakemeldingen din. Kjekt å høre erfaring. Er gjerne kognitiv terapi jeg hadde trengt kanskje? Vil ha hjelp og lufte mønster i livet. Og tror som du sier at kjemi har mye å si. Noen snakker man bra med og andre ikke. 

Kan jeg spørre om det er dyrt og om du gikk lenge og følte du fikk den hjelpen du trengte? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for tilbakemeldingen din. Kjekt å høre erfaring. Er gjerne kognitiv terapi jeg hadde trengt kanskje? Vil ha hjelp og lufte mønster i livet. Og tror som du sier at kjemi har mye å si. Noen snakker man bra med og andre ikke. 

Kan jeg spørre om det er dyrt og om du gikk lenge og følte du fikk den hjelpen du trengte? 

Har du sjekket kommunens lavterksltilbud? For i vår kommune så har de tilbud om kognitiv terapi. 

Selv har jeg god erfaring med pasykolog, men jeg gikk i traumebehandling. Kom til en svært dyktig psykolog, som hadde spesialisert seg på traumer. Dette var på DPS.

Anonymkode: 6aa1e...65a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...