Gå til innhold

Beste joggesko for asfalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve å jogge litt igjen, men får fort vondt i hofter og kne, så jeg trenger gode sko med god demping. 
Har du noen å anbefale?

Jeg har ganske bred fot, hvis det er relevant.

Anonymkode: 12d5e...1b6

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tenkte å prøve å jogge litt igjen, men får fort vondt i hofter og kne, så jeg trenger gode sko med god demping. 
Har du noen å anbefale?

Jeg har ganske bred fot, hvis det er relevant.

…Og sliter såler mest på utsiden av hælen….

Skrevet

Alle føtter er forskjellige. Ta deg en tur innom en sportsbutikk. 

Anonymkode: b41e2...03e

Skrevet

For mine føtter er Asics Gel kayano de aller beste løpeskoene. 

Anonymkode: 3894e...46c

Skrevet

Jeg har smal fot da og lander på ytterfot. Sverger til asics Kayano. Prøvd løpelabbet men de er kjøpt og betalt av merkene. Ene året kommer alle ut med en eller annen modell av det ene merket. Andre året kommer alle ut med en eller annen modell av et annet merke. Ofte henger merkene sammen med det de store bloggerne reklamerer for. De finner sikkert en sko som passer ditt løpesteg men at det er den beste modellen tviler jeg på. Min erfaring med å kjøpe på løpelabbet er drit dårlig. Ene gangen endte jeg opp med blødende tær, den andre gangen var skoen for dempet så jeg fikk vonde knær. Begge gangene var det vanskelig å få levert tilbake skoen. 

Anonymkode: 197c7...a38

Skrevet

Jeg har også litt brede føtter og er veldig glad i Mizuno, der har du gode joggesko med plass til tærne.

Asics passer ikke mine ben så godt, de er for smale og lave over vristen.

Løpeshop gir 60 dagers prøveperiode på Mizuno, blir de feil kan du levere de tilbake og få tips til andre sko du kan prøve...

https://www.loepeshop.no/inspiration/beste-mizuno-lopesko

Jeg vet at mizuno passer bena mine perfekt, så jeg kjøper de på den lokale sportsbutikken.

Anonymkode: 4de6c...bf5

Annonse

Skrevet

For god demping synes jeg Hoka Ricon eller Clifton edge, og New Balance er gode sko. Har andre typer til skog og "fart" (skriver i anførsel fordi det går ikke så fort 😂)
Jeg synes Asics Gel Kayano blir veldig tunge. 

Det beste er at du går til en sportsbutikk som kan løpesko. Har varierende erfaring med Löplabbet, har fått både gode og elendige sko der. Torsov sport Løp i Vika har jeg hatt god erfaring med 

Skrevet

Jeg har alltid sverget til asics, men kjøpte mulig nye sko etter maaaange mil på asics. Denne gangen kjøpte jeg Saucony Triumph. De er, uten overdrivelse, fantastisk!! Bedre enn orgasme! 😂🙈 Neida, men det er de beste løpeskoene jeg noen sinne har hatt på foten. Og jeg både løp litt fortere og litt lengre når jeg prøvde de første gang. Jeg har mye mindre vondt i knærne med disse, men mine knær er ødelagt, så de slutter nok aldri å gjøre vondt. Men skoene.. De er verdt å prøve! Litt dyre, men verdt hver krone.

Anonymkode: 49fac...5c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 15.7.2021 den 9.00):

Jeg har smal fot da og lander på ytterfot. Sverger til asics Kayano. Prøvd løpelabbet men de er kjøpt og betalt av merkene. Ene året kommer alle ut med en eller annen modell av det ene merket. Andre året kommer alle ut med en eller annen modell av et annet merke. Ofte henger merkene sammen med det de store bloggerne reklamerer for. De finner sikkert en sko som passer ditt løpesteg men at det er den beste modellen tviler jeg på. Min erfaring med å kjøpe på løpelabbet er drit dårlig. Ene gangen endte jeg opp med blødende tær, den andre gangen var skoen for dempet så jeg fikk vonde knær. Begge gangene var det vanskelig å få levert tilbake skoen. 

Anonymkode: 197c7...a38

Så enig, har forsøkt Løplabbet flere ganger fordi jeg har litt vanskelig for å finne gode løpesko (smal, flat fot med lite volum, neste alt blir for bredt/høyt). Aldri fått noe der som har fungert, de pusher tydeligvis det de «skal» selge.

Anonymkode: 46326...3f8

Skrevet

I motsetning til andre så har jeg god erfaring med løplabbet de 2 gangene jeg har kjøpt sko der. Har kjøpt både saucony og brooks der, og av de er saucony guide7 min favoritt, de er utrolig gode sko til min fot, rett og slett helt fantastiske.

Anonymkode: c3251...b9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...