Musemor med tre søte små Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Mannen har snart bursdag. Hva er din beste kake? Gjerne med link til oppskrift
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Jeg lager en uten oppskrift. Hvis han liker sjokoladekake, så kan du lage den. men alle ingredienser er ca mål da 4,5 dl mel 3 dl sukker 1 dl bakekakao bland 1 plate kokesjokolade smelt 1 1/2-2 dl solsikkeolje 3 dl vann Et par egg (hvis du tar vann, olje og egg i et desilitermål så er det enklest) litt rømme bland det våte og det tørre, stek på 175 grader ca 20-25 min avkjøl melisdryss ferdig Anonymkode: 85acf...5e9
Himmel og hav Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Gulrotkake Til liten langpanne: 4 egg 3 dl sukker 3 dl mel 2 ts natron 2 ts kanel 1 ts salt 1 ts vaniljesukker 1,5 dl nøytral olje 4-5 revne gulrøtter Pisk eggedosis, og bland i resten. 190 grader, midt i ovnen ca 30 minutter. (min ovn steker den på 30, søstra mi sin bruker 45, så du må nesten prøve deg fram) Ostekrem ( jeg pleier å lage dobbelt porsjon, for jeg liker MYE krem på, men det holder strengt tatt med enkel) 100 g philadelphiaost 50 g mykt smør 125 g melis 1 ts vaniljesukker sitronsaft Pisk til kremen er lett og luftig (2-3 minutter) og smak til med sitronsaft til du har en litt "frisk" krem. Uten sitron, så synes jeg kremen har lett for å virke tung og feit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå