Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #1 Skrevet 14. juli 2021 Når dere reiser på ferie - altså blir borte mer enn et par dager? Jeg er ganske avslappet mtp rot ellers, men når vi reiser bort skal huset stå på strekk. Vaskekjelleren skal være tom, det samme skal oppvaskmaskinen være. Ingenting på kjøkkenbenken eller på badet. Alle senger har rent sengetøy, gresset er klippet og alt av søppel er selvsagt tømt. Sa dette ved lunsjbordet på jobb og noen var som meg, mens andre ryddet bort frokost og reiste nærmest uten å gjøre noe ekstra (søppelet tømte alle). Så, hva er mest vanlig, tro? Anonymkode: 9ad1f...b07
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #2 Skrevet 14. juli 2021 Kommer alltid hjem til strøkent hus 👍 Anonymkode: eb4c1...cfe
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #3 Skrevet 14. juli 2021 Jeg kom hjem i dag etter 2 uker bortreist. Huset er alltid vasket/støvsuget før vi reiser, men det kommer en del støv i løpet av to uker, så det må støvsuges igjen i morgen tidlig. Har som regel lite rot/støv i huset, så jeg vasker ikke ekstra før vi reiser. Det blir spise frokost, rydde etter den og så reiser vi. Anonymkode: 444bd...f04
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #4 Skrevet 14. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Når dere reiser på ferie - altså blir borte mer enn et par dager? Jeg er ganske avslappet mtp rot ellers, men når vi reiser bort skal huset stå på strekk. Vaskekjelleren skal være tom, det samme skal oppvaskmaskinen være. Ingenting på kjøkkenbenken eller på badet. Alle senger har rent sengetøy, gresset er klippet og alt av søppel er selvsagt tømt. Sa dette ved lunsjbordet på jobb og noen var som meg, mens andre ryddet bort frokost og reiste nærmest uten å gjøre noe ekstra (søppelet tømte alle). Så, hva er mest vanlig, tro? Anonymkode: 9ad1f...b07 Hvorfor i alle dager bruke tid på å få strøkent hus og hage når man allikevel skal bort? Og man drar inn masse rot når man kommer hjem. Har nok å gjøre med å pakke om en ikke for en gangs skyld skulle fikse strøkent hus i tillegg. Vi kommer ofte hjem sent og udusja, da er der virkelig bortkastet med rent sengetøy. Vi gjør ikke noe annet enn å ta med der vi skal ha med på tur. Høres slitsomt ut å dra bort for dere. Anonymkode: 6feea...1f8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #5 Skrevet 14. juli 2021 Vi tømmer søppel og kjører skylleprogram på oppvaskmaskinen. Ellers er det som vanlig, og det er et sted midt mellom kaos og strøkent. Anonymkode: 466fc...404
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #6 Skrevet 14. juli 2021 Oppvaskmaskin skal være så og si tom, skittentøyskurvven skal være tom, søppel og alt som evt kan gi lukt og fluer skal vekk. Hage og hus skal være greit rydda for å starte med å måtte gjøre noe slikt når jeg kommer hjem fra ferie er ikke noe gøy, har nok rot med oss som må ryddes på plass og vaskes. Ikke noe gøy å bruke siste rest på en uoverkommerlig jobb. Nå er det greit ryddig i huset hver dag, så det er jo ikke den største jobben uansett. Strøkent trenger jeg ikke å ha det, men kommer vi sent hjem så skal vi ikke bli møtt i døra av ting vi må gjøre før vi kan legge oss. Strøkent vil jeg heller ikke ha det, for går noen å snoker i vinduene så er det enkelt å se hvor det tydligvis er noen på ferie. Så litt er det her og der som vi normalt pleier å ha. Når folk trekker for alle gardiner når de drar på ferie, slår av alt av lys osv når de normalt har på utelys og lyset i gangen hver natt blir for meg: vi er ikke hjemme, kom inn til oss. Anonymkode: 25369...903
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #7 Skrevet 14. juli 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Hvorfor i alle dager bruke tid på å få strøkent hus og hage når man allikevel skal bort? Og man drar inn masse rot når man kommer hjem. Har nok å gjøre med å pakke om en ikke for en gangs skyld skulle fikse strøkent hus i tillegg. Vi kommer ofte hjem sent og udusja, da er der virkelig bortkastet med rent sengetøy. Vi gjør ikke noe annet enn å ta med der vi skal ha med på tur. Høres slitsomt ut å dra bort for dere. Anonymkode: 6feea...1f8 Fordi det er fint å komme hjem til ryddig hus? Man drar helt riktig med seg rot når man kommer hjem, og da er det jo deilig at det ikke er rot der fra før. Vi legger oss heller aldri uten å ta en kjapp dusj uansett hvor sent det er, og den følelsen av å legge seg ren i rent sengetøy når man er sliten etter en lang reise er fantastisk. Det er jo ikke mer slitsom å rydde før man reiser enn etterpå? hi Anonymkode: 9ad1f...b07
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #8 Skrevet 14. juli 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Fordi det er fint å komme hjem til ryddig hus? Man drar helt riktig med seg rot når man kommer hjem, og da er det jo deilig at det ikke er rot der fra før. Vi legger oss heller aldri uten å ta en kjapp dusj uansett hvor sent det er, og den følelsen av å legge seg ren i rent sengetøy når man er sliten etter en lang reise er fantastisk. Det er jo ikke mer slitsom å rydde før man reiser enn etterpå? hi Anonymkode: 9ad1f...b07 Jo, for da driver man jo og pakker og forbereder til turen, nok å gjøre da. Så kommer man hjem med rot og svette kropper. Vi vekker ikke og dusjer 3barn etter tur, det er jo mishandling. Ikke gidder jeg dusje selv da heller, da vil jeg sove. Så må man uansett rydde og bytte på senger osv når man er hjemme, så hvorfor gjøre det to ganger når det holder med en? Logikken i at det dras inn rot så da er det deilig at det ikke er rot der fra før skjønner jeg ikke. Du har lite glede av det ryddige huset når det rotes til i det dere kommer hjem. Dere må rydde, om det er noen flere ting øker ikke jobben særlig mye. Anonymkode: 6feea...1f8
Himmel og hav Skrevet 14. juli 2021 #9 Skrevet 14. juli 2021 Huset ser normalt hverdagsryddig ut, men oppvaskmaskin og sånt er tømt. Vi lar gjerne kaffekoppene stå, lar ei bok og litt hverdagsrot ligge på bordet, ol. De som vanner for oss kikker innom huset annenhver dag og flytter litt på saker og ting, skyver litt på utemøblene, kniper av visne blomster, legger igjen ei avis og gjør at det ser ut som huset er i bruk. Det samme gjør vi for dem.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 Himmel og hav skrev (12 minutter siden): Huset ser normalt hverdagsryddig ut, men oppvaskmaskin og sånt er tømt. Vi lar gjerne kaffekoppene stå, lar ei bok og litt hverdagsrot ligge på bordet, ol. De som vanner for oss kikker innom huset annenhver dag og flytter litt på saker og ting, skyver litt på utemøblene, kniper av visne blomster, legger igjen ei avis og gjør at det ser ut som huset er i bruk. Det samme gjør vi for dem. Hvorfor det? Anonymkode: 6ce61...bdb
Himmel og hav Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Anonymkode: 6ce61...bdb Da ser huset litt mindre forlatt ut. En sommer ble det stukket små papirlapper inn i dørsprekkene i nabolaget her. Tydelig en test på hvor det var folk som kom hjem om kvelden. Da var det greit at noen åpnet døra her, fjernet lappen, satt en brukt kaffekopp og dagens avis på bordet på trammen og gjorde litt annet som tydet på at her er det folk som kan dukke opp når som helst.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jo, for da driver man jo og pakker og forbereder til turen, nok å gjøre da. Så kommer man hjem med rot og svette kropper. Vi vekker ikke og dusjer 3barn etter tur, det er jo mishandling. Ikke gidder jeg dusje selv da heller, da vil jeg sove. Så må man uansett rydde og bytte på senger osv når man er hjemme, så hvorfor gjøre det to ganger når det holder med en? Logikken i at det dras inn rot så da er det deilig at det ikke er rot der fra før skjønner jeg ikke. Du har lite glede av det ryddige huset når det rotes til i det dere kommer hjem. Dere må rydde, om det er noen flere ting øker ikke jobben særlig mye. Anonymkode: 6feea...1f8 Bytter dere virkelig på senga så fort en ikke-nydusjet har sovet der…? Anonymkode: 5452b...c44
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2021 #13 Skrevet 15. juli 2021 Hvordan klarer du å ha rene senger og null klesvask den dagen du reiser??? Anonymkode: eee43...2e7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2021 #14 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jo, for da driver man jo og pakker og forbereder til turen, nok å gjøre da. Så kommer man hjem med rot og svette kropper. Vi vekker ikke og dusjer 3barn etter tur, det er jo mishandling. Ikke gidder jeg dusje selv da heller, da vil jeg sove. Så må man uansett rydde og bytte på senger osv når man er hjemme, så hvorfor gjøre det to ganger når det holder med en? Logikken i at det dras inn rot så da er det deilig at det ikke er rot der fra før skjønner jeg ikke. Du har lite glede av det ryddige huset når det rotes til i det dere kommer hjem. Dere må rydde, om det er noen flere ting øker ikke jobben særlig mye. Anonymkode: 6feea...1f8 Det er svært sjelden vi kommer hjem midt på natten. Det tror jeg har skjedd kun en gang, og da dusjet vi selvsagt ikke. Jeg husker ikke, men tviler på at vi skiftet på sengene likevel, så møkkete blir man tross alt ikke av å reise? Man er nok forskjellige, huset vårt er ikke så rotete i utgangspunktet at det å sørge for at alt er ryddig før vi reiser er så forferdelig strevsomt. Jeg liker å komme hjem til strøkent hus, så da gjør vi det slik. Vi bor på et lite, fredelig sted hvor innbrudd knapt har forekommet noen gang, så å late som om huset er bebodd har vi aldri tenkt på. Utelysene skrur seg av og på automatisk, det er alt. Anonymkode: 9ad1f...b07
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2021 #15 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvordan klarer du å ha rene senger og null klesvask den dagen du reiser??? Anonymkode: eee43...2e7 Man skifter på sengene og henger opp den siste maskinen dagen før man reiser? 100 % tom kleskurv hender det jo selvsagt at det ikke er, om man dusjer samme morgen som man reiser så vil jo det skape litt klesvask. Men i hovedsak er vaskekjelleren tom, ja. hi Anonymkode: 9ad1f...b07
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2021 #16 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man skifter på sengene og henger opp den siste maskinen dagen før man reiser? 100 % tom kleskurv hender det jo selvsagt at det ikke er, om man dusjer samme morgen som man reiser så vil jo det skape litt klesvask. Men i hovedsak er vaskekjelleren tom, ja. hi Anonymkode: 9ad1f...b07 Hvordan skaper dusj klesvask? Anonymkode: 0a140...bf5
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juli 2021 #17 Skrevet 15. juli 2021 Vi reiser alltid fra et hus som er rent og ryddig. Klesvask er tatt . Vi skifter alltid på sengen før vi reiser. En gang stod vi midt på natten og skiftet sengetøy fordi vi hadde tidlig fly. Dette har jeg vært vandt til fra jeg var liten og det har blitt en ferie tradisjon og noe som bare hører med. Når vi kommer hjem fra ferie så dusjer vi alle sammen.
amandine Skrevet 15. juli 2021 #18 Skrevet 15. juli 2021 Vi reiser også alltid fra rent og ryddig hus, samme i feriehuset. Vi vasker oss alltid ut slik at det er hyggelig å komme neste gang eller å komme hjem. På hytta skifter vi alltid på sengene dagen før vi reiser, fordi jeg ikke vil reise fra klesvask der og vi har heller ikke dobbelt sengetøy til alle der. Jeg hadde ikke likt å komme frem til rot og skitt hverken på ferie eller ved hjemkomst.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juli 2021 #19 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hvordan skaper dusj klesvask? Anonymkode: 0a140...bf5 Jeg vil tippe at det er fordi at man bytter klær etter en dusj
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juli 2021 #20 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jo, for da driver man jo og pakker og forbereder til turen, nok å gjøre da. Så kommer man hjem med rot og svette kropper. Vi vekker ikke og dusjer 3barn etter tur, det er jo mishandling. Ikke gidder jeg dusje selv da heller, da vil jeg sove. Så må man uansett rydde og bytte på senger osv når man er hjemme, så hvorfor gjøre det to ganger når det holder med en? Logikken i at det dras inn rot så da er det deilig at det ikke er rot der fra før skjønner jeg ikke. Du har lite glede av det ryddige huset når det rotes til i det dere kommer hjem. Dere må rydde, om det er noen flere ting øker ikke jobben særlig mye. Anonymkode: 6feea...1f8 Vi er alle forskjellige , men for mange er det følelsen av å komme hjem til et ryddig og rent hus som er greia. Det er så mye bedre å låse opp døra og komme inn i et ryddig hus. Sette fra seg kofferten , hoppe i dusjen og ikke minst legge seg i rent sengetøy . Hvis man ikke lever i rot til daglig så er det virkelig ikke mye ekstra før man reiser .
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2021 #21 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Bytter dere virkelig på senga så fort en ikke-nydusjet har sovet der…? Anonymkode: 5452b...c44 Nei, men vi venter til etter ferien med å bytte. Ingen vits å kaste bort nytt sengetøy følelsen når man kommer hjem svette og trøtte. Forskjell på ikke-nydusjet og svett og skitten fra hjemreise ferie og da. Anonymkode: 6feea...1f8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2021 #22 Skrevet 15. juli 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (56 minutter siden): Vi reiser alltid fra et hus som er rent og ryddig. Klesvask er tatt . Vi skifter alltid på sengen før vi reiser. En gang stod vi midt på natten og skiftet sengetøy fordi vi hadde tidlig fly. Dette har jeg vært vandt til fra jeg var liten og det har blitt en ferie tradisjon og noe som bare hører med. Når vi kommer hjem fra ferie så dusjer vi alle sammen. Herregud, dere står opp midt på natten for å skifte på senga før dere drar? Snakk om å lage ekstra styr. Når man reiser til "syden" må man gjerne opp i 4 tida fra før, og sa setter dere klokka på en time før for å bytte på senget? Jager ungene opp før tida og? Hvorfor?? Anonymkode: 6feea...1f8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2021 #23 Skrevet 15. juli 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden): Vi er alle forskjellige , men for mange er det følelsen av å komme hjem til et ryddig og rent hus som er greia. Det er så mye bedre å låse opp døra og komme inn i et ryddig hus. Sette fra seg kofferten , hoppe i dusjen og ikke minst legge seg i rent sengetøy . Hvis man ikke lever i rot til daglig så er det virkelig ikke mye ekstra før man reiser . Hvis man ikke lever i rot til vanlig, er det vel neppe noe å gjøre og derfor unødvendig. Anonymkode: 6feea...1f8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juli 2021 #24 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Herregud, dere står opp midt på natten for å skifte på senga før dere drar? Snakk om å lage ekstra styr. Når man reiser til "syden" må man gjerne opp i 4 tida fra før, og sa setter dere klokka på en time før for å bytte på senget? Jager ungene opp før tida og? Hvorfor?? Anonymkode: 6feea...1f8 Å skifte på sengen tar 10 min og alle skifter på sin egen seng. Null stress altså .
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 15. juli 2021 #25 Skrevet 15. juli 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvis man ikke lever i rot til vanlig, er det vel neppe noe å gjøre og derfor unødvendig. Anonymkode: 6feea...1f8 Selv om man ikke lever i rot til vanlig så støvsuger, tømmer oppvaskmaskin og vasker man ofte klær. Det er vanlig vedlikehold vi snakker om , ikke nedvask.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå