Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde covid i mars i fjor. Etter dette opplever jeg til stadighet å ha hjertebank og anfall av uregelmessig hjerterytme. Jeg har vært hos legen, som kun på bakgrunn av hva jeg fortalte, og et ekg (øyeblikksbilde av hjertets aktivitet) kaldte det supra-ventrikkel-ett-eller-annet. Jeg er satt på betablokkere.

Er det andre som opplever hjertebank og uregelmessig hjerterytme etter å ha gjennomgått covid-19?

Anonymkode: 85fe4...313

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419493-hjertebank-etter-korona/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Har du tatt vaksinen? Dette er en vanlig bivirkning av vaksinen....

Anonymkode: ed77b...f69

Ja, gud forby at noen faktisk kan ha bivirkninger av selve sykdommen og dermed ødelegge bildet de hjernevaskede vaksinemotstanderene har av at Covid-19 er helt ufarlig, men vaksinen er som svartedauden selv 🙄

Hun skriver jo at plagene oppstod etter at hun var syk, ikke etter at hun tok vaksinen, hvis hun i det hele tatt har fått den enda.

HI: Snakk med legen din. Det er uansett veldig viktig at alle plager etter Covid-19 meldes inn. De må få oversikt sånn at de kan behandle flest mulig mest mulig riktig. Men jeg har hørt at en del sliter med både hjerte og lungene etter de har hatt Covid-19. 

Anonymkode: 088a9...0a1

On 7/14/2021 at 10:46 PM, Anonym bruker said:

Jeg hadde covid i mars i fjor. Etter dette opplever jeg til stadighet å ha hjertebank og anfall av uregelmessig hjerterytme. Jeg har vært hos legen, som kun på bakgrunn av hva jeg fortalte, og et ekg (øyeblikksbilde av hjertets aktivitet) kaldte det supra-ventrikkel-ett-eller-annet. Jeg er satt på betablokkere.

Er det andre som opplever hjertebank og uregelmessig hjerterytme etter å ha gjennomgått covid-19?

Ja, jeg sliter med mye etter korona, skulle virkelig ønske at vaksinen kommer tidligere. ikke meg selv lengre, orker nesten ingenting, puster dårlig, får hjertebank på nattetider ofte, og jeg var veldig sprek før, så skulle virkelig ønske at jeg aldri hadde fått den dritten. Og ser enda folk ikke tror det er farlig

Anonymkode: 5b0d2...80f

Anonym bruker skrev (På 16.7.2021 den 14.04):

Ja, gud forby at noen faktisk kan ha bivirkninger av selve sykdommen og dermed ødelegge bildet de hjernevaskede vaksinemotstanderene har av at Covid-19 er helt ufarlig, men vaksinen er som svartedauden selv 🙄

Hun skriver jo at plagene oppstod etter at hun var syk, ikke etter at hun tok vaksinen, hvis hun i det hele tatt har fått den enda.

HI: Snakk med legen din. Det er uansett veldig viktig at alle plager etter Covid-19 meldes inn. De må få oversikt sånn at de kan behandle flest mulig mest mulig riktig. Men jeg har hørt at en del sliter med både hjerte og lungene etter de har hatt Covid-19. 

Anonymkode: 088a9...0a1

Dette. Kunnskapen øker mer og mer ettersom tiden går, naturlig nok, dette var jo helt nytt og fremdeles mye vi ikke vet. 

En god nyhet er at mange blir bra igjen. Et studie nå viste at den reduserte lungekapasiteten var for de fleste at kroppen plutselig var i dårlig form og kunne trenes opp. Det var ikke varige skader. Vi er utsatt på forskjellige måter, noen får betennelse i hjernen, andre hjertet. 

Lykke til, håper du får hjelp og blir bedre igjen. 

Anonymkode: 792e7...0c6

Anonym bruker skrev (På 16.7.2021 den 13.39):

Har du tatt vaksinen? Dette er en vanlig bivirkning av vaksinen....

Anonymkode: ed77b...f69

Hei,

Nei jeg har ikke fått tilbud om vaksine enda. Men tenker å takke ja når tilbudet kommer. Jeg er 35, så det er nok min tur snart håper jeg.

/hi

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ja, jeg sliter med mye etter korona, skulle virkelig ønske at vaksinen kommer tidligere. ikke meg selv lengre, orker nesten ingenting, puster dårlig, får hjertebank på nattetider ofte, og jeg var veldig sprek før, så skulle virkelig ønske at jeg aldri hadde fått den dritten. Og ser enda folk ikke tror det er farlig

Anonymkode: 5b0d2...80f

Ja det var ikke noe å spøke med altså. Og enda jeg selv ikke ble så hardt rammet (jeg fikk forkjølelsessympt) så er det denne hjertebanken og uregelmessige hjerterytmen da. På betablokkere (Metroprolol) så hjelper det endel, men merker enda litt til det innimellom. 

Jeg håper du og får hjelp med plagene du har fått. Jeg er redd dette er kommet for å bli for min del 😕 Får lære meg å leve med det..

/hi

• Opprett ny...