Gå til innhold

Hadde du klaget på naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i borettslag og nå er det ferietid. Men jeg har ikke ferie enda og må derfor sove på nettene. I går hadde naboen tydeligvis besøk hele dagen/kvelden/natten og de pratet høyt og spilte høy musikk. (Også laaaangt utover «stilletiden» i borettslaget!)
Det resulterte i at jeg ikke fikk sove og dagen i dag er ødelagt for min del. 
Hadde du banket på til naboen i dag og bedt de om å ta mer hensyn fremover?

Skal sies at vi har vært naboer i et år nå og det er første gang dette har skjedd men allikevel kjenner jeg på irritasjon! 

Anonymkode: b6240...6c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Bor i borettslag og nå er det ferietid. Men jeg har ikke ferie enda og må derfor sove på nettene. I går hadde naboen tydeligvis besøk hele dagen/kvelden/natten og de pratet høyt og spilte høy musikk. (Også laaaangt utover «stilletiden» i borettslaget!)

Skal sies at vi har vært naboer i et år nå og det er første gang dette har skjedd men allikevel kjenner jeg på irritasjon! 

Overhode ikke, det er sommer og folk må få kose seg litt, det har jo ikke vært hver dag, en gang eller to i året får man tåle.

Anonymkode: 41385...c6a

Gjest KenCreek
Skrevet

Man får tåle litt støy i borettslag, så lenge det er er bare et par ganger i året. 

Skrevet

Jeg ville sagt ifra om at hn må ta hensyn i stilletiden. Mange er avhengig av søvn for å fungere dagen etter. Slik er det. 

Anonymkode: 04d6d...ccb

Skrevet

Jeg hadde selvfølgelig ikke klaget etter en gang!

Skrevet

Jeg hadde ringt på og på en hyggelig måte sagt i fra om at jeg hadde satt stor pris på om alminnelig nattero ble opprettholdt, også om sommeren. Alle har uansett ikke ferie samtidig, noen må på jobb og man trenger hvile for å holde ut i jobb. 

Anonymkode: 594b6...4cc

Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke klaget etter en enkelthendelse. 

Skrevet

Hvis dette er unntak, nei. 

Hvis gjentakende, hva med dialog? Hei, ikke meningen å være den kjipe naboen her, men kunne dere dempet musikken litt nå, jeg skal på jobb i morgen tidlig? 

Anonymkode: 1be3d...cbc

Skrevet

Om det skjer i kveld igjen, og de sitter ute eller har alle dører og vinduer åpne, så ville jeg ringt på eller ropt over etter 23 og spurt om de kunne trekke inn eller lukke igjen og dempe seg. Etter en kveld med lyd så ville jeg ikke gjort noe. 

Skrevet

Nei. Enkelthendelser må det være rom for. Klag når det blir en vane. Og innstill deg på at det å bo i borettslag forutsetter å tåle at naboer lever sitt liv. 

(Jeg hadde ikke tålt naboers bråk, så jeg bor ikke i borettslag. Man må velge en måte å bo på som passer ens egne og familiens behov.)

Anonymkode: d4dec...d83

Skrevet

Gjort er gjort, skulle du klaget måtte du jo fått ut fingeren og klaget i natt. 

Som nevnt av en over her, skjer det igjen så sier du ifra. 

Anonymkode: e9724...2e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Overhode ikke, det er sommer og folk må få kose seg litt, det har jo ikke vært hver dag, en gang eller to i året får man tåle.

Anonymkode: 41385...c6a

KenCreek skrev (5 timer siden):

Man får tåle litt støy i borettslag, så lenge det er er bare et par ganger i året. 

Helt enig! 

Anonymkode: 8a75f...3b9

Skrevet

Ville kjøpt meg ørepropper på apoteket, problem løst. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, da hadde jeg brukt ørepropper. Folk må få kose seg på sommeren og med varme lyse kvelder. Mener du alle skal liste seg på tå fordi du jobber? 

Evt kan du jo flytte til et sted med mindre folk rundt? 

Anonymkode: 57698...f33

Skrevet

Ungene mine mener jeg klager for lite, men nå er det kun deres soverom som hører naboen og de er tenåringer så jeg har bestemt meg for å ikke kalge i håp om at ungene da ikke har fester hjemme. De har ikke hatt fester hjemme enda, og jeg tror det har gått inn for de at det ikke er greit her. (Type ungdsomsfest som varer hele natta, det er slike fester eldste er på. Heldigvis har hun venner med gård som har fester istede, da kan de kose seg uten å plage naboer)

Men,hadde jeg plitt plaget så hadde jeg snakket med naboen. Hadde dette skjedd eller to ganger i året så hadde jeg klart meg uten å klage. Men mine naboer kan holde på alle dager i helga, noen dager i uka og ferietid hver dag. Nå har debygd litt glasser og noe geier så vi hører bare det er lyd, men ikke slik at det føles ut som de er på rommet og fester som det var før. Nå klager ikke ungene noe serlig mer, men om det er pga at de har vendt seg til det, vet de gjør slik selv eller at det har hjulpet så mye med de greiene aner jeg ikke. 

For skjer det sjeldent så må vi være litt greie syns jeg. Plutselig så er det vi som er de med besøk på terassen til langt ut på natten endag, da blir det feil ombi klager for alt. 

Anonymkode: d1ebd...21f

Skrevet

Nei ærlig talt, det er nydelig å høre at folk møtes igjen. Deilig å tenke på at unge mennesker fester litt, danser og nyter sommervarmen. 

Hadde de bråkt hele sommeren så hadde jeg kanskje blitt irritert, men etter én kveld, aldri. 

Kjøp ørepropper.

Anonymkode: 126b8...64d

Skrevet

Hadde ikke klaget etter EN gang. 

Anonymkode: b0f1e...71b

Skrevet

Nei det hadde jeg ikke. Hvis du plages igjen i kveld hadde jeg sendt en sms eller «stikket hodet ut» og bedt vedkommende respektere reglene i borettslaget. Det er sommer, dere bor tett osv. 

Anonymkode: 71baf...16a

Skrevet
On 7/14/2021 at 12:35 PM, Anonym bruker said:

nei jeg hadde ikke klagd,men tenker hvis det er ille for deg hadde jeg tenkt på meg selv, du trenger ikke spørre her

Anonymkode: d467f...abc

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Anonymkode: 4fe97...3ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...