Gå til innhold

Noen som har tips for å ikke bli forkjølet på bilturen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagerer på aircondition. Vi skal nå kjøre en lang biltur, og det er ikke så mye annet valg enn å bruke aircondition. Utrolig kjipt om jeg blir forkjølet siden vi skal bo på et hotell dit vi skal.

Har tatt en covidtest som er negativ nå i forkant i alle fall, og har holdt oss hjemme frem til avreise. Usikker på tilgang på hurtigtest der vi skal. 

Det korte spørsmålet: Er det noe som er lurt å gjøre for å tåke aircondition bedre? Typ innstilling, temperatur, dekke til halsen..

Sikkert ikke mulig å svare på - men gir det et forsøk.. 

Anonymkode: d4c7f...732

Skrevet

Bruk kald luft i stedet. Jeg har ikke AC i bilen, og vi dør ikke😁

Anonymkode: 02470...008

Skrevet

Man kan ikke bli forkjølet uten at det er et virus tilstede. Så vidt jeg vet påvirker aircondition på to måter. Det ene ved at slimhinnene i nesten blir irriterte og at vi dermed blir tette av dette. Det andre er at huden/vi blir mer nedkjølt enn vi tror ettersom vi i utgangspunktet er ganske varme. Noen fanger opp signalene, mens andres kropper ikke er like flinke til å fange opp dette og gi beskjed. Det samme gjelder ved trekk. Noen er veldig var trekk og blir raskt syke, mens andre fnyser av det. Ved nedkjøling (trekk eller aircon) virker immunsystemet dårligere. Så vil tro det hjelper å ikke ha det full guffe, ikke la det blåse rett på og dekke til eksponert hud slik at dere blir mindre avkjølt. 

Anonymkode: d1396...5cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Man kan ikke bli forkjølet uten at det er et virus tilstede. Så vidt jeg vet påvirker aircondition på to måter. Det ene ved at slimhinnene i nesten blir irriterte og at vi dermed blir tette av dette. Det andre er at huden/vi blir mer nedkjølt enn vi tror ettersom vi i utgangspunktet er ganske varme. Noen fanger opp signalene, mens andres kropper ikke er like flinke til å fange opp dette og gi beskjed. Det samme gjelder ved trekk. Noen er veldig var trekk og blir raskt syke, mens andre fnyser av det. Ved nedkjøling (trekk eller aircon) virker immunsystemet dårligere. Så vil tro det hjelper å ikke ha det full guffe, ikke la det blåse rett på og dekke til eksponert hud slik at dere blir mindre avkjølt. 

Anonymkode: d1396...5cd

Jeg blir akutt sår i halsen og tett i nesen når jeg utsettes for aircondition. For eksempel på konferanser - da kjenner jeg det i lunsjtiden.

Har ikke plaget meg så mye tidligere, jeg blir ikke syk med feber osv - kun luftveissymptomer. Men veldig upraktisk i Covid-tider

tar med meg tips om å ikke ha for mye eksponert hud - og tipset over om å bruke kald luft heller enn aircondition. Jeg SKAL på det hotellet 😂😂

HI

Anonymkode: d4c7f...732

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...