Gå til innhold

Trenger kul og vakker kjole til sommerbryllup (som gjest)! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup september.  Det  kommer mange "kule" folk, så jeg kan ikke kle meg som en alminnelig gammal kjerring.
Bor i Bergen, og har trålt de fleste butikker uten hell. Noen som har noen ideer eller tips?

Link til nettbutikker, bilder av fine kjoler, bilder av kjendiser med fine kjoler, osv osv

Jeg er 49 år, middels høy (167), middels slank (66 kilo), med ganske brede skuldre. Kler ikke pastellfarger.

Anonymkode: e58aa...c44

Skrevet

Bunad er bestandig innafor. Hvis du ikke har det bruker du bare en kjole du har. Den viser sikkert bedre hvem du er enn en "kul" kjole du har kjøpt bare for å passe inn.

Anonymkode: ee2b1...047

Skrevet

Dra ut på Lagunen og få hjelp av en personal shopper. De er kjempeflinke til å se deg som du kanskje ikke har sett deg selv.

Anonymkode: e8c0d...a45

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dra ut på Lagunen og få hjelp av en personal shopper. De er kjempeflinke til å se deg som du kanskje ikke har sett deg selv.

Anonymkode: e8c0d...a45

Der var en god idé! 

Skrevet

Bunad er bestandig innafor. Hvis du ikke har det bruker du bare en kjole du har. Den viser sikkert bedre hvem du er enn en "kul" kjole du har kjøpt bare for å passe inn.

Har lagt litt på meg, så bunaden er for liten og kjolene er for trange eller i feil farge (svart eller hvit) eller for loslitte, dessverre 😞

Skrevet

Når jeg skal i fint lag og trenger kjole går jeg alltid for en hale Bob kjole. De er deilige på, sitter pent og jeg får alltid masse spørsmål og komplimenter. 
De er litt dyre men det er en kvalitetskjole. Størrelsene er normale. Jeg er str medium og den passer fint. Om du bikker mellom to størrelser velg den minste. 

https://www.miinto.no/brands/hale-bob?gclid=EAIaIQobChMI3te69rbi8QIViZiyCh0cYw97EAAYASAAEgJ69vD_BwE

Anonymkode: cd291...df6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg skal i fint lag og trenger kjole går jeg alltid for en hale Bob kjole. De er deilige på, sitter pent og jeg får alltid masse spørsmål og komplimenter. 
De er litt dyre men det er en kvalitetskjole. Størrelsene er normale. Jeg er str medium og den passer fint. Om du bikker mellom to størrelser velg den minste. 

https://www.miinto.no/brands/hale-bob?gclid=EAIaIQobChMI3te69rbi8QIViZiyCh0cYw97EAAYASAAEgJ69vD_BwE

Oj, rart, jeg satt akkurat og kikket på Hale Bob-kjoler. Syns også de er kjempefine. Takk for svar! 🙂

Skrevet

Er sånt "inn" i bryllup? Jeg trodde det vaf sånt man gikk med på steanda og i helt uformelle settinger. Jeg konstanterer at om jeg pynter meg til bryllup kommer jec garantert til å se ut som den umoderne kjerringa jeg er 😊. (Kjolene var fine, jeg er bare overasket over at de blir brukt til bryllup.)

Skrevet

I bryllup? 

Trodde det var vanlig å pynte seg i bryllup, jeg! 

Anonymkode: 8cf2d...92c

Skrevet

Som flere skriver på stranda eller en uformell setting så helt ok kjole. I bryllup, absolutt nei. De kjolene det ligger link til her er ikke penkjoler som passer i et bryllup. (så sant det ikke er oppgitt at det er uformell kleskode)

Anonymkode: a27d8...fca

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er sånt "inn" i bryllup? Jeg trodde det vaf sånt man gikk med på steanda og i helt uformelle settinger. Jeg konstanterer at om jeg pynter meg til bryllup kommer jec garantert til å se ut som den umoderne kjerringa jeg er 😊. (Kjolene var fine, jeg er bare overasket over at de blir brukt til bryllup.)

Det er jo hele sortimentet da. Mange av de er nok mer strandkjoler men jeg har tre som er selskapskjoler. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Som flere skriver på stranda eller en uformell setting så helt ok kjole. I bryllup, absolutt nei. De kjolene det ligger link til her er ikke penkjoler som passer i et bryllup. (så sant det ikke er oppgitt at det er uformell kleskode)

Anonymkode: a27d8...fca

Flere av de er definitivt selskapskjoler jo. Mulig det ikke er din smak og det er en annen ting. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Flere av de er definitivt selskapskjoler jo. Mulig det ikke er din smak og det er en annen ting. 😊

Kan du lenke opp en selskapskjole? En du kunne gått i bryllup i? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kan du lenke opp en selskapskjole? En du kunne gått i bryllup i? 

Slik at du kan si det er den styggeste kjolen du har sett og at slik kjole bruker man ikke i bryllup? 
Nei takk, jeg vet hvordan enkelte damer opererer her inne. 
Jeg synes Hale Bob er fine kjoler og har brukt flere til formelle anledninger. Så får man selv avgjøre hva som er i sin stil. Dette er kjoler jeg liker. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Den bruker jeg på jobb, jeg er pp-rådgiver….

Anonymkode: 0534d...8d5

Da er du sikkert flott på jobb!😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nei og nei. Bunad i bryllup er ikke innafor. Det er kun i kirken i såfall. 

Anonymkode: 53966...a4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

I bryllup? På stranden er disse fine ja, men ikke i fest.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ikke egnet til bryllup. Dette er kontorkjole.

Vet ikke med deg altså , men jeg har ingen kontorkjoler til 4000 kr. JEG hadde i alle fall følt meg riktig kledd til flere av bryllupene jeg har vært i. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nei og nei. Bunad i bryllup er ikke innafor. Det er kun i kirken i såfall. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

I bryllup? På stranden er disse fine ja, men ikke i fest.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ikke egnet til bryllup. Dette er kontorkjole.

Hvilke forslag har du selv å komme med, som kan passe HIs formål?

Du tar forresten feil ang. bunad. Bunad er alltid greit å gå i i bryllup.

Anonymkode: 0b5ee...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...