Gå til innhold

Noen som har hatt blindtarmbetennelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Appendisitt kan lett forveksles med underlivsplager. Hvis du tror du, eller ditt barn, har appendisitt så kontakt legevakt.

(Jeg har ikke hatt det for øvrig, heldigvis - håper ikke du eller dine barn har det heller)

Fant for øvrig en kort men god artikkel om det: https://www.abcnyheter.no/helse-og-livsstil/livet/2013/02/12/167819/symptomene-du-ma-ta-pa-alvor

Anonymkode: e9c5d...837

Jeg hadde smerter i magen som tiltok i ei ukes tid. Men ikke over navelen. Smerten satt på høyre side. Jeg klarte til slutt ikke å bevege meg omtrent. Klemmetest og hoppetest var nesten umulig å gjennomføre. Fikk feber som bare ble høyere og høyere. 

Anonymkode: 21654...3c7

Det begynte med sterke smerter rundt navlen som minnet om rier. Kvalm, uvel og feberfølelse + at jeg sleit med å rett meg opp når jeg gikk. Så jeg gikk helt krokbøyd ut i bilen. Etter en stund så avtok smertene midt i magen, men det ble sterke smerter nede til høyre i magen. Var best å ligge på siden i senga, trykk og slipp testen legen gjorde var fryktelig vond med stråling ned til høyre. Er nå 23 år siden jeg tok den.

Anonymkode: 1d3ac...69b

Annonse

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Det begynte med sterke smerter rundt navlen som minnet om rier. Kvalm, uvel og feberfølelse + at jeg sleit med å rett meg opp når jeg gikk. Så jeg gikk helt krokbøyd ut i bilen. Etter en stund så avtok smertene midt i magen, men det ble sterke smerter nede til høyre i magen. Var best å ligge på siden i senga, trykk og slipp testen legen gjorde var fryktelig vond med stråling ned til høyre. Er nå 23 år siden jeg tok den.

Anonymkode: 1d3ac...69b

Dette er hekt klassisk for blindtarmbetennelse. At det starter midt i magen og så flytter seg mot høyre ( eller venstre om den ligger der)

Anonymkode: 64699...bfc

For meg kjentes det ut som om jeg hadde veldig med luft i magen. Så mye luft, at det gjorde vondt! Men det var ikke noe luft som kom ut, og smertene ble bare sterkere og sterkere. Trykk-og-slipp-testen merket jeg ingenting av. 🤷‍♀️

Anonymkode: 0ca26...74a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...