Gå til innhold

Hva gjør man i Oslo i heten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må være et par dager i Oslo sentrum neste uke. Ser at de melder strålende vær, og da kan det bli heftig å være turist i byen. 

Har noen tips om hva man kan gjøre med to jenter på 6 og 8 mens pappa er på møter? Vi vil ikke på de overfylte badeplassene hvor man plasker rundt i andre menneskers kroppsvæsker ;) 

Anonymkode: ea2ef...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La være. Hvis du ikke har forstått mer av byen kan du bli hjemme.

Anonymkode: 3ce2f...050

Skrevet

Gå på det nye hovedbiblioteket, ta trikken til Ekebergparken (ikke langt - et par fine lekeplasser også),, kjøp cup cakes på Soulcake på Eger, gå på kino, Frognerparken (fin lekeplass der), gå på kino, gå på shopping, utforsk den nye bydelen Bjørvika, spis is, utforsk Akershus festning… i det hele tatt… jeg kunne fortsatt lenge. Sjekk ut VisitOslo, Google på ting du og barna dine er interessert i, gjør en innsats på Research før dere ankommer byen, ikke bare gå opp og ned Karl Johan som alle Oslo-negative bønder gjør. 

Anonymkode: 3a749...c11

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

La være. Hvis du ikke har forstått mer av byen kan du bli hjemme.

Anonymkode: 3ce2f...050

Hjertelig takk for at du tok deg tid til å svare! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Gå på det nye hovedbiblioteket, ta trikken til Ekebergparken (ikke langt - et par fine lekeplasser også),, kjøp cup cakes på Soulcake på Eger, gå på kino, Frognerparken (fin lekeplass der), gå på kino, gå på shopping, utforsk den nye bydelen Bjørvika, spis is, utforsk Akershus festning… i det hele tatt… jeg kunne fortsatt lenge. Sjekk ut VisitOslo, Google på ting du og barna dine er interessert i, gjør en innsats på Research før dere ankommer byen, ikke bare gå opp og ned Karl Johan som alle Oslo-negative bønder gjør. 

Anonymkode: 3a749...c11

Tusen takk for mange gode tips. 
Jeg skjønte dog ikke den siste setningen? Ikke er jeg Oslo-negativ og ikke er jeg bonde, så hvor kom den fra? 

Vi bor langt fra Oslo og jeg har kun vært der 4-5 ganger, derfor spurte jeg om tips. Det var ingen kritikk av byen i mitt innlegg, selv om jeg ikke ønsker overfylte badeplasser?

hi

Skrevet

Det var nok den siste setningen din som kunne tolkes negativt, tenker jeg (og vil i samme slengen anbefale Opera-stranda, det er altså så fint, og føles ikke mer kroppsvæske-befengt enn andre strender ihvertfall). 

Anonymkode: 09ef4...c92

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det var nok den siste setningen din som kunne tolkes negativt, tenker jeg (og vil i samme slengen anbefale Opera-stranda, det er altså så fint, og føles ikke mer kroppsvæske-befengt enn andre strender ihvertfall). 

Anonymkode: 09ef4...c92

Ja, den var nok litt unødvendig. Men jeg reiser ikke til ‘syden’ heller, av samme grunn. Jeg liker ikke å bade i kø. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Vi må være et par dager i Oslo sentrum neste uke. Ser at de melder strålende vær, og da kan det bli heftig å være turist i byen. 

Har noen tips om hva man kan gjøre med to jenter på 6 og 8 mens pappa er på møter? Vi vil ikke på de overfylte badeplassene hvor man plasker rundt i andre menneskers kroppsvæsker ;) 

Ta trikken til Kjelsås og gå langs Akerselva ned til byen . Fantastisk tur. Det finnes også mange flotte badesteder hvor man ikke svømmer i stampe med andre. Her finner du masse info på nett om du googler litt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja, den var nok litt unødvendig. Men jeg reiser ikke til ‘syden’ heller, av samme grunn. Jeg liker ikke å bade i kø. 

hi

Det finnes plenty av steder i *syden* hvor man ikke bader i kø altså 😊

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Det finnes plenty av steder i *syden* hvor man ikke bader i kø altså 😊

Herre! Jeg reiser mye til andre land, men ikke til de typiske sydenstedene. Du er virkelig opptatt av at ingen skal snakke ned utenlandsreiser? 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Ta trikken til Kjelsås og gå langs Akerselva ned til byen . Fantastisk tur. Det finnes også mange flotte badesteder hvor man ikke svømmer i stampe med andre. Her finner du masse info på nett om du googler litt. 

Takk for tips!

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Herre! Jeg reiser mye til andre land, men ikke til de typiske sydenstedene. Du er virkelig opptatt av at ingen skal snakke ned utenlandsreiser? 

Ville bare minne om at det er muligheter for å få akkurat det man vil hvis man reiser utenfor tråkket . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

hi

Du må for all del ikke nevne ting du ikke liker ved Oslo eller stille spørsmål om Oslo, da kommer bondestempelet (vi vet jo alle hvor enkle og dumme sjeler bøndene er) og påstander om hat og uvilje veldig fort. Alle skal elske Oslo og alle sider ved Oslo, og de som ikke gjør det er søppel. Det er riktignok tillatt å ha fordommer mot alle andre plasser i dette langstrakte land, og det er lov å ikke ønske å bo alle andre steder bortsett fra Oslo. Oslo er også det eneste stedet i landet du MÅ ha bodd for å kunne si at du ikke ønsker å bo der.

Satt på spissen 😊

Anonymkode: cb1f9...d26

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden):

Ville bare minne om at det er muligheter for å få akkurat det man vil hvis man reiser utenfor tråkket . 

Det har nok de fleste brukere fått med seg - med teskje ;) 

Skrevet

Ekebergparken, Frognerparken,  Akerselva, Bygdøy og Holmenkollen anbefales. Innendørsaktiviteter kan være reptil parken, teknisk museum og naturvitenskaplig museum på Tøyen. Der har du også botanisk hage, noe som også er hyggelig. Det blir opp mot 30 grader, det er absolutt levelig! 

Anonymkode: d4b8c...686

Skrevet

Jeg tenker at hvis man reiser til Oslo, er vel litt av poenget å ikke gjøre det man kan gjøre (bedre) andre steder. 

Derfor skjønner jeg hi godt som ikke vil bade 'i kø'. Det gidder ikke jeg heller, og jeg bor i Oslo. 

Biblioteket er et veldig godt tips, det er også gøy å utforske det nye området rundt, der er bl.a en lekeplass med et digert klatrestativ. 

Kjøre trikk til Vigelandsparken (husk munnbind for voksne). Der er det også et svært klatrestativ, hvis de er opptatt av sånt. 

Skrevet

Ta banen til Frognerseteren og gå til Øversetertjern. Der er det ikke mange mennesker og fint og bade. På veien passerer dere roseslottet om dere liker sånt. Frognerseteren har gode smørbrød. På vei ned kan dere se hoppbakken. 

Ellers er det ikke mye folk på Frognerbadet pga strenge restriksjoner. Dere må kjøpe billetter med tidsramme på nett. 

Skrevet

Hvis mulig, ta toget ut av byen til mer landlige strøk. Bare få minutter utenfor bystresset ligger det mage perler der dere kan bare i fred og ro. Har dere bil, anbefaler jeg Ramton, Høvikvollen eller Båtstø. Sætre er også fint med bystrand

Anonymkode: df2c8...ce1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du må for all del ikke nevne ting du ikke liker ved Oslo eller stille spørsmål om Oslo, da kommer bondestempelet (vi vet jo alle hvor enkle og dumme sjeler bøndene er) og påstander om hat og uvilje veldig fort. Alle skal elske Oslo og alle sider ved Oslo, og de som ikke gjør det er søppel. Det er riktignok tillatt å ha fordommer mot alle andre plasser i dette langstrakte land, og det er lov å ikke ønske å bo alle andre steder bortsett fra Oslo. Oslo er også det eneste stedet i landet du MÅ ha bodd for å kunne si at du ikke ønsker å bo der.

Satt på spissen 😊

Anonymkode: cb1f9...d26

Jeg har ikke samme inntrykk. Jeg opplever Oslofolk som åpne og gjestfrie og jeg ser frem til å utforske byen. 

hi

Skrevet

Spis hjemmelaget softis på Pascal. Den er supergod. 😊

Anonymkode: 08dbe...914

Skrevet

Oslo viser seg fra sin beste side om dagen (bortsett fra tordenværet da).

Jeg hadde besøk for noen uker siden, og da var det nydelig vær + mer folketomt enn det noen sinne har vært på de typiske turiststedene som Vigelandsparken.

Hadde benyttet sjansen til å dra til de stedene som ellers er overbefolket av ‘asiatere i vill fart’.

Vigelandsanlegget, og gjerne Frognerparken som er rundt, og deretter ta en kaffe på Anne på landet. Spasertur gjennom Frogner. Is på Tjuvholmen.

Langt langt unna Karl Johan. 

Anonymkode: 9cdf8...e36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...