Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg befinner meg ute i ett område nå hvor det høres endel torden. Det høres ut som om uværey er ett lite stykke unna, men det nærmer seg. I følge Lyn.met er det mye torden noen km unna. Kan jeg stole på nettsiden? Vi befinner ossute, under trær og ved vannet. Er på telttur. Lirer på om vi skal avvente eller om vi bør vekke barna åta oss en kjøretur. 

Anonymkode: bb539...b84

Fortsetter under...

Nettsiden sier det samme som du hører, hvorfor skulle du ikke stole på det? Skjønner uansett ikke problemet. Den er reaktiv, du må tenke proaktivt sjæl.

Anonymkode: 04271...e1b

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Lirer på om vi skal avvente eller om vi bør vekke barna åta oss en kjøretur. 

Ungen har mistet fingeren jeg lurer på om jeg skal dra til legen eller lage en tråd på DIB om det.

🙄

Anonymkode: 03a64...793

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nettsiden sier det samme som du hører, hvorfor skulle du ikke stole på det?

Hun er vel med i DIBs interne konkurranse om flest mulig Darwin awards. 

Grunnen til at jeg spør er fordi vi ligger mellom fjellene. Da høres det nærmere ut enn det trenger å være. Herregud, alt må forklares for dere kjerringer. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Grunnen til at jeg spør er fordi vi ligger mellom fjellene. Da høres det nærmere ut enn det trenger å være. Herregud, alt må forklares for dere kjerringer. 

Det kan passere uten å komme til dere, men det kan også plutselig være over dere! Det forandrer seg svært fort!!  Umulig å vite på forhånd. Det trenger heller ikke være den bygen som er dannet allerede, det kan danne seg tordenbyge der dere er også som ikke er tilknytt den dere hører! 
Jeg følger alltid med på Lyn.met når det lyner, å det har alltid stemt veldig!

Jeg hadde fått med meg mine i bilen!

Anonymkode: 136aa...d45

Annonse

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

dere kjerringer. 

Var det et forsøk på å høres smart ut?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis det er mer enn hundre meter høyde på disse fjellene og dere er i et godt dalføre så er det ganske trygt. Det skal mye til for at lynet da velger å likevel slå ned nedi dalen.

Lyn.met henter data, i nåtid, fra en masse stasjoner rundt om i landet. Det viser hvor lynet har slått ned for alt fra 10 minutter siden til for 24 timer siden.

Du kan stole på det nesten like mye som du kan stole på dine egne øyne. Selvfølgelig er det en liten sjanse for små feil. Men generelt er det ganske trygt å stole på de data som lyn.met legger ut.

Anonymkode: f975e...e5a

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Hvis det er mer enn hundre meter høyde på disse fjellene og dere er i et godt dalføre så er det ganske trygt. Det skal mye til for at lynet da velger å likevel slå ned nedi dalen.

Tullball. 

Det er gult varsel østafjells. Lynet slår ned overalt når det er på sin vei, det er ikke sånn at lynet tenker seg om og bestemmer seg for å vente til det treffer fjellet, selv om det velger korteste vei til jorden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...