Anonym bruker Skrevet 13. juli 2021 #1 Skrevet 13. juli 2021 Driver å øvelseskjører med tenåringen og hun stresser så sinnsykt! Vi har manuell bil så hun tar lappen på manuell og HATER det. Hun blir dritsur første kommentar jeg gir henne i forhold til kjøring. Hvis jeg kommer med tips eller sier ting hun bør gjøre for å lette kjøringen er hun sur på sekundet. Det er et helvete å kjøre med henne. Hun nekter å kjøre med far for han «bare kjefter». Hun har oppkjøring om en måned og jeg fatter ikke hvordan dette skal gå. Vi har allerede brukt 40.000 på henne på dette og jeg klikker om hun stryker. Hun virker nesten ikke til å ville prøve engang - hun bare hater å gire og INGEN andre tar den på manuell ifølge henne. For bare noen år siden tok ingen på automat så skjønner ikke at det skal være så mye verre for henne dette. Hva søren? Avlyse oppkjøring? Anonymkode: 9ff29...5d7
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2021 #2 Skrevet 13. juli 2021 Ikke rart hun blir stressa hvis du klikker om hun stryker? Høres ut som dere er stressa begge to. Situasjoner som jeg vet jeg selv stresser i når ungdommen her skal kjøre, overlater jeg til noen som er ustressa 👍🏻 Anonymkode: 08d2a...853
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2021 #3 Skrevet 13. juli 2021 For en bortskjemt dr… unge! Anonymkode: eb2f6...2be
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2021 #4 Skrevet 13. juli 2021 Er hun like stressa med kjørelæreren? Kjørelæreren hadde ikke meldt henne opp til oppkjøring hvis han/hun ikke mente at hun var klar. Kan jo være hun stresser mer med deg? Eldste her freste når han kjørte vår bil med manuellgir, den var helt annerledes på clutchen en skolebilen. Er det noen andre som kan øvelseskjøre med henne, tante, onkel? Kanskje hun ikke blir så hissig å stressa da? Anonymkode: 494d3...6ee
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2021 #5 Skrevet 13. juli 2021 Det er lov å være stresset. Det er ikke lov å være sur og kjefte. Jeg hadde gitt en sjans til før jeg trakk meg fra hele lærekjøringen. Og hadde selvsagt umiddelbart stoppet å betale for kjøretimer. Dere har skapt et monster (det er vel deg med den furtne 19 åringen i et annet innlegg?) og nå er det siste sjans å få litt oppdragelse i henne. Anonymkode: cce00...724
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er lov å være stresset. Det er ikke lov å være sur og kjefte. Jeg hadde gitt en sjans til før jeg trakk meg fra hele lærekjøringen. Og hadde selvsagt umiddelbart stoppet å betale for kjøretimer. Dere har skapt et monster (det er vel deg med den furtne 19 åringen i et annet innlegg?) og nå er det siste sjans å få litt oppdragelse i henne. Anonymkode: cce00...724 Samme tenkte jeg. Ta en rolig samtale med henne, HI. Si at du forstår hun stresser, men at nå er det slik at dere har manuellgir og at det faktisk gir henne en fordel mtp. at hun foreløpig vil ha flere muligheter ang. kjøring. Ikke minst, hvis hun nå tok lappen på automatgir kunne hun ikke ev. lånt bilen deres noen gang, for den har hun ikke lov å kjøre om hun kun har automatlappen. Jeg ville dessuten tatt opp siste episoder i bil når hun har klikket. Igjen forsøkt å gjøre det saklig og spurt henne hva kjørelæreren sier om slike situasjoner, hvilke råd han/hun kommer med i lignende situasjoner. Kanskje det kan få igang en konstruktiv samtale? Kanskje dere kan finne noen kompromisser, f.eks. at dere kjører ti minutter, så kjører av et sted, tar opp ev. ting du mener bør tas opp, så kjøre tilbake og kjøre samme vei igjen, men da med riktig tilpassing? Om hun klikker helt når du (og ev. far) tar dette opp med henne, da ville jeg spurt henne veldig direkte hvorfor hun i det hele tatt vil øvelseskjøre, for hun er tydeligvis ikke villig til å ta imot korrigering. Hadde da også tatt opp at det er HELT uakseptabelt å øvelseskjøre med henne så lenge hun ikke greier å styre temperamentet sitt i trafikken, for når hun ikke greier det så er hun trafikkfarlig! Hvordan dere gjør det med betaling av ev. videre kjøreopplæring, det tror jeg dere bør tenke over. Så lenge hun oppfører seg som hun gjør hadde i hvert fall ikke jeg villet betale mer for henne etter oppkjøringen (regner med at dere kanskje har lovet henne det?) uten at hun endrer holdning totalt, og også at hun på et eller annet vis kompenserer for økte utgifter på andre måter, enten det er ved å betale delvis av resten, gjøre mer arbeid hjemme eller annet. Anonymkode: 3f90c...999
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2021 #7 Skrevet 13. juli 2021 For det første: manuell gir er foreløpig en fordel og hun kommer til å være glad for det så snart hun har bestått. for det andre: Kjøring og stress kombinert med foreldre er ikke alltid bra. Hun er redd for å gjøre feil, stryke, redd for at dere blir stresset, og hun gjør lettere feil fordi du sitter ved siden av. Har hun kun oppkjøring igjen? Gi henne fortimen med læreren og send henne på oppkjøring. Er hun klar for oppkjøring trenger dere ikke kjøre mer. nr 3: Kan hun kjøre med ei tante eller en onkel? Ev andre i omgangskretsen? Da får hun i tillegg treningen frem til oppkjøring uten stresset fra foreldre. Anonymkode: 27617...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå