Gå til innhold

Har du fordommer mot de som reiser ut av landet nå?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er litt fascinerende å lese aggressiviteten, kunnskapsløsheten din, mangel på fantasi og innlevelse og ønske om å provosere der hvor det ikke helt passer. Litt usikker på hvem du tror du får status hos med slike svar. Når det kommer til teorien din er det vel neppe mange (om noen) som må dra regelmessig til et annet land og ta med barna for å besøke oldemor (også mens grensene er stengte) - og i tillegg har dokumentasjon på nødvendig reise for alle involverte. Så om dette er teorien din for hvorfor vi må reise er den ikke spesielt god.

Anonymkode: f54fc...5fb

Det er jo ikke noen agresivitet eller npe ufint i hennes svar. Hun er bare ikke enig. Du derimot går rett på person og ikke sak.

Anonymkode: 78b72...7fa

Fortsetter under...

On 7/13/2021 at 2:37 PM, Anonym bruker said:

Eller tenker du at det er helt greit så lenge de er vaksinert eller tester seg? Tenker da på reise innenfor EU. 

Anonymkode: 38536...c0e

Hva andre gjør er opp til dem selv, jeg har nok meg og mitt

Anonymkode: 63407...fdc

mamma til adhd gutt<3 skrev (På 13.7.2021 den 14.51):

På ingen måte. Jeg tenker at så lenge man følge gitte smittevernregler der man er så kommer man langt. Det er ikke hvor man er , men hvordan man er der man er. 

Jeg synes dog at alle reisende burde testes ved hjemkomst . Vaksinert eller ei. 

Det der stemmer jo ikke. Selvfølgelig så har det noe å si hvor man er.

Anonymkode: c56e5...5bb

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det er litt fascinerende å lese aggressiviteten, kunnskapsløsheten din, mangel på fantasi og innlevelse og ønske om å provosere der hvor det ikke helt passer. Litt usikker på hvem du tror du får status hos med slike svar. Når det kommer til teorien din er det vel neppe mange (om noen) som må dra regelmessig til et annet land og ta med barna for å besøke oldemor (også mens grensene er stengte) - og i tillegg har dokumentasjon på nødvendig reise for alle involverte. Så om dette er teorien din for hvorfor vi må reise er den ikke spesielt god.

Kjenner du meg siden du vet jeg er kunnskapsløs? At jeg mangler fantasi? At jeg ikke har innlevelse eller bare ønsker å provosere? Jeg mener ytterst få reiser er så viktige at man må reise til syden / varmere strøk om sommeren med hele familien. Midt i en pandemi. Det viser seg jo nå at flere og flere land opplever en markant økning i smitte i takt med turisme. Mange land innrømmer at de har åpnet opp for tidlig. Jeg kommer aldri til å forstå at man er villig til å ofre hverdagen for litt sol og sangria. 

Anonymkode: f4860...1c5

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Takk for svaret ditt :) 
Har sett noen tilsvarende aggressive svar på forumet her inne der det ikke passer og mistenker at det er en del brukere som får et lite kick av å provosere. Så en gang et intervju med et nettroll der det som drev dem var at de visste at de ved sine svar ville få en reaksjon hos andre og at de da følte seg mektig. Det at de kunne fremkalle reaksjoner hos folk andre steder som de ikke kjente og kanskje få reaksjoner fra flere ga dem en følelse av allmektighet. Jo mer ufin og upassende de ble, jo flere reaksjoner fikk de og jo mer allmektig følte de seg. Det at folk ble lei seg eller sinte, og at noen er mer sårbare enn andre for slikt brydde de seg ikke om for det var helt sekundær den rusen de selv fikk av reaksjonene. 

Ja, det er merkelig det der. Det er ofte tydelig at de som holder på slik mangler evne til refleksjon, selvinnsikt og forståelse av sosiale koder/omgang. Det er egentlig trist. Før så man ikke slike, og jeg tror de hadde bedre av å være mer faktisk sosiale enn slik som nå, for mye på nett. Det er jo også forskning som har vist at nettrolls oppførsel på nett gjenspeiler samme sider av dem i det virkelige liv. Og det å tørste etter reaksjoner uansett hvordan man påvirker andre, det er bare trist for den som ikke ser det selv.

Jeg vet om noen som må reise, hvor også alle har fått dokumentasjon på at reisen er helt nødvendig. Lykke til med reisen dere må ta :)

Anonymkode: 055fb...1b9

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Kjenner du meg siden du vet jeg er kunnskapsløs? At jeg mangler fantasi? At jeg ikke har innlevelse eller bare ønsker å provosere? Jeg mener ytterst få reiser er så viktige at man må reise til syden / varmere strøk om sommeren med hele familien. Midt i en pandemi. Det viser seg jo nå at flere og flere land opplever en markant økning i smitte i takt med turisme. Mange land innrømmer at de har åpnet opp for tidlig. Jeg kommer aldri til å forstå at man er villig til å ofre hverdagen for litt sol og sangria. 

Anonymkode: f4860...1c5

Du har jo vist at selv om du får informasjon fra den andre brukeren om at de har dokumentasjon på at det er helt nødvendig at de reiser - så evner du tydeligvis ikke å reflektere over ulike årsaker til at noen faktisk ikke har særlig valg. Og ved dette svaret også, så viser du det samme (selv om du her nå modererer deg og skriver at "ytterst få..." har gode grunner til å reise).

Om du hadde fulgt med anonymkodene så vil du til og med se at jeg og 5fb ikke er enige ang. unødvendige reiser. Men helt nødvendige reiser som ikke kan utsettes, som hun sier de har dokumentasjon på, der er det selvfølgelig greit så lenge de følger alle smitteregler og tar ev. karantene som måtte oppstå.

Hun har fortalt at de har dokumentasjon for at reisene ikke kan utsettes og er helt nødvendige, men du mener altså at du vet bedre enn de som har bekreftet at dette er helt nødvendig og ikke kan utsettes. Men du tror tydeligvis at du vet bedre enn de som har bestemt dette og dokumentert det. Det er godt gjort når du ikke vet hvem hun er eller hva det dreier seg om... Noen ganger er det, som tidligere sagt, lurt å tenke seg om før man slenger med leppa, for "...villig til å ofre hverdagen for litt sol og sangria" har ingenting med anonym 5fb å gjøre.

Anonymkode: 055fb...1b9

Annonse

• Opprett ny...