Gå til innhold

Hvilke regnklær til skolestart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva går dere for?:)

Anonymkode: b8c24...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det vi har fra før?

men altså; hva barnet har behov avhenger av været der dere bor og hvordan skoledagen/sfo er organisert. Har de uteskole? Er de ute lenge av gangen - hver dag? Osv

Vi har et helt ordinært regnsett fra KappAhl. Det holder i massevis for oss og brukes egentlig veldig lite. Ungene har allværsjakker og bruker en vanntett allværsbukse/turbukse mest.  

Anonymkode: 82067...2f5

Skrevet

Det blir nok et nytt sett regntøy, hun har vokst mye. Har ofte kjøpt regntøy på XXL, Stormberg f.eks. Også hatt regntøy fra Lego tech, name it og Lindex som har fungert helt fint!

Anonymkode: e5c86...0a5

Skrevet

Hadde et rimelig sett fra en av kjedebutikkene liggende på sfo i tilfelle det plutselig skulle begynne å regne, men ellers har mine barn brukt allværsjakke og hatt en allværsbukse på seg eller i sekken.

Anonymkode: 4c846...c4d

Skrevet

Mine har hatt slik https://www.hellyhansen.com/no_no/jr-moss-pant-41675?color=290002&gclid=EAIaIQobChMIwpKi8Mrf8QIV3UiRBR2jcwrfEAQYBiABEgKWFvD_BwE&gclsrc=aw.ds

16åringen niholder på det enda selv om det egentlig er litt lite for henne. Det er tynn gummi slik st det er enkelt å bevege seg i og det holder de tørre selv om det striregner eller de sitter på noe vått. Det blir heller ikke så klamt inni. Nå har jeg hatt to veldig aktive barn og det har holdt, har vel lappet en bukse men det er også alt. Det kunne enkelt lappes med en gummibit og litt lim. Og lappen var bare fra noe de hadde vokst ifra og jeg ikke hadde fått gitt bort enda, så kuttet av noen biter slik at jeg hadde om det skulle skje igjen. 
Jeg har også hatt lignende regntøy og vært veldig fornøyd, ble skuffet når jeg måtte kaste det. Jeg sykler til jobb året rundt så det har blitt brukt mye og ungene brukte det når de ikke fant sitt eller vokst ut av det de hadde. Så jeg skjønner gummien ble rar etter så mange år. Tror jeg hadde det i nesten 15år og jeg var ikke flink med å vaske det eller alltid la det tørke helt før jeg hang det bort. 

Men du bør tenke hva barnet trenger utifra hvor dee bor og hvor aktivt barnet er. Mine barn har vært ute uansett vær og vind, er veldig aktive så de trengte noe de kunne leke og herje i, ikke bare gå fra a til å med. Jeg har ett reserve regntøy som er mer stofflignende, faktisk ganske dyrt og ett godt merke, men jeg er ikke fornøyd. Det er heller ikke ungene når de har lånt det. Vi blir våte. Det hadde fungert helt greit om vi bare hadde gått fra a til å, det er veldig godt å gå med, men vi går ikke bare når vi er ute så det holder ikke for vårt bruk. 

Jeg har kjøpt billigkjede regntøy som vi har på hytta. Disse er litt tykkere gummi, noe vi trenger der. Vi har alt av klær på hytta, vi tar ikke med oss ting frem og tilbake siden vi er der så mye. Disse er ikke like gode å herje rundt i, men det trengs at de er tykkere når vi har hytte rett ved sjøen og det er skikkelig møkkavær der når det er dårlig vær. Vil de fiske krabber når det regner så må regntøyet tåle at de sitterr på steiner og flisete brygger, det gjør disse billigmerkene. De puster ikke like bra, men det er helt greit på hytta for der går vi ikke lange strekkninger. Skal vi ett stykke avgårde sykler vi dit, slik at det blir ikke det samme som p skulle gå i en time. 

Anonymkode: 77230...d91

Skrevet
On 7/12/2021 at 11:07 PM, Anonym bruker said:

Hva går dere for?:)

Anonymkode: b8c24...cd0

her har barnet stormberg og didrikson når det blir kaldere

Anonymkode: 6d66f...62e

Skrevet

Går for noe de lett kan ta på selv. 

Anonymkode: beb0e...2d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...