Gå til innhold

Jeg har lyst til å harryhandle i Sverige. Kan jeg?

Anbefalte innlegg

Enkelt og greit: 

Kan man reise over grensen til Sverige for å handle og tilbake igjen samme dag nå? Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt forstår hvilke regler som gjelder i disse dager… til tross for at jeg har kikket på alle nødvendige nettsider. Jeg TOLKER det dithen at man må hurtigtestes på grensen, men at det ellers er fritt fram - men kjedelig å ta feil, liksom. 

Jeg er ikke vaksinert ennå. 

Noen som kan opplyse meg?

Anonymkode: 13153...d71

Fortsetter under...

Hvis du reiser til et grønt län kan du reise tilbake igjen så mye du vil - men du må fylle ut innreiseskjema, ja. Og nei, man testes ikke på vei ut, Sverige er greie sånn - bare på vei inn.

Anonymkode: 57196...486

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvis du reiser til et grønt län kan du reise tilbake igjen så mye du vil - men du må fylle ut innreiseskjema, ja. Og nei, man testes ikke på vei ut, Sverige er greie sånn - bare på vei inn.

Anonymkode: 57196...486

Så bra, holder med èn test! 😄

Anonymkode: 0e417...f7d

Det har vel begynt med nye hurtigtester nå, som ikke er så ubehagelige? Skulle de ikke begynne å ta testene bare 1 cm inn i nesa og ikke "langt bak i hjernen" når det var slike hurtigtester for å komme inn på konserter, på grenseoverganger osv?

Men pass på kartet, det oppdateres hver søndag, og både Sverige og Danmark er delt inn i soner. Er du i en rød eller oransje sone må du i karantene når du kommer hjem...

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/reiserad-knyttet-til-nytt-koronavirus-coronavirus/?term=&h=1#utenlandsreiser

Anonymkode: 6daa7...fd1

Annonse

On 7/12/2021 at 10:26 PM, Anonym bruker said:

Enkelt og greit: 

Kan man reise over grensen til Sverige for å handle og tilbake igjen samme dag nå? Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt forstår hvilke regler som gjelder i disse dager… til tross for at jeg har kikket på alle nødvendige nettsider. Jeg TOLKER det dithen at man må hurtigtestes på grensen, men at det ellers er fritt fram - men kjedelig å ta feil, liksom. 

Jeg er ikke vaksinert ennå. 

Noen som kan opplyse meg?

Anonymkode: 13153...d71

svinesund er oppe i alle fall, så bare dra dit :) vet torfors ikke er åpnet ennå, så hadde ikke dratt dit, da må du i alle fall være fullvaksinert, de slipper ikke inn uvaksinerte nå som de ikke er grønt ennå,men de skal bli det

Anonymkode: 1ad7c...c92

• Opprett ny...