Gå til innhold

Dere som har peiling på lønn, se her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som ufaglært i hjemmesykepleien og på sykehjem en stund nå. Lurer på å ta fagbrevet som helsefagarbeider. Hørte noen nevnte de hadde en årslønn som fagarbeider på nærmere 550 000 kr i året. Stemmer det? Evnt hvor mange års ansiennitet for å komme opp i denne inntekten? 

Anonymkode: 418e7...d45

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har jobbet som ufaglært i hjemmesykepleien og på sykehjem en stund nå. Lurer på å ta fagbrevet som helsefagarbeider. Hørte noen nevnte de hadde en årslønn som fagarbeider på nærmere 550 000 kr i året. Stemmer det? Evnt hvor mange års ansiennitet for å komme opp i denne inntekten? 

Grunnlønn for fagarbeider er ca 350 000. Men med div tillegg kan du sikkert komme opp i 500.

Anonymkode: 44552...912

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Grunnlønn for fagarbeider er ca 350 000. Men med div tillegg kan du sikkert komme opp i 500.

Ok….hvor kommer 550 000,- fra?? Det var kun grunnlønn uten tillegg de pratet om……

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok….hvor kommer 550 000,- fra?? Det var kun grunnlønn uten tillegg de pratet om……

Da har noen forvekslet med en sykepleier, vil jeg tro. 

Anonymkode: c82ee...7d5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

En spesialsykepleier med full uttelling på ansiennitet har kanskje noe sånt. Jeg som er vanlig sykepleier i hjemmesykepleien selv med uttelling for mye ansiennitet og videreutdanning har ikke mer enn 520 i grunnlønn.

Anonymkode: 8622e...21c

Skrevet

Men du har mye høyere lønn med utdanning enn som ufaglært assistent, det er der ingen tvil om. 

Skrevet

Jeg er spesialspl med ti års annsinitet og har 548000 i grunnlønn. Fagarbeider i helsevesenet har ikke så høy lønn. 

Anonymkode: 3add7...373

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Gjennomsnittslønnen som helsefagarbeider med fagbrev er 502.000 i året, det er da inkludert tillegg.

https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/helsefagarbeider

Anonymkode: b1ffc...bf9

Men tillegg, hva er det? Jeg tenker kun grunnlønn på dagtid - sykehjem, dagsenter, hjemmesykepleien. Uten kveld og helger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Men tillegg, hva er det? Jeg tenker kun grunnlønn på dagtid - sykehjem, dagsenter, hjemmesykepleien. Uten kveld og helger. 

Da har du ingen tillegg.

Tillegg får man for overtid og skiftarbeid.

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Da har du ingen tillegg.

Tillegg får man for overtid og skiftarbeid.

Så da har man altså over 500 000 i året for en slik jobb? Uten tillegg? Hvorfor skriver noen 350 000 da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Så da har man altså over 500 000 i året for en slik jobb? Uten tillegg? Hvorfor skriver noen 350 000 da? 

Nei, gjennomsnittslønnen er 500.000 inkludert tillegg, ansiennitet osv.

Om de har sjekket lønnen til 100 personer da, så er det noen nyutdannede, noen med litt og noen med full ansiennitet. Noen jobber bare dag, som deg, mens andre kanskje har en nattevaktstilling, og andre igjen jobber tre skift. 

Gjennomsnittet blir 502.000 i året.

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Fordi det er sant. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

350 er kanskje grunnlønn i full stilling. Så har du tillegg for kveld, natt, helligdager etc sånn at i praksis får du en høyere lønn. Vi er jo på jobb 365 dager i året gjerne døgnet rundt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

350 er kanskje grunnlønn i full stilling. Så har du tillegg for kveld, natt, helligdager etc sånn at i praksis får du en høyere lønn. Vi er jo på jobb 365 dager i året gjerne døgnet rundt.

Ingen er på jobb 365 dager hele året. Slik jeg forstår innlegget, er det spørsmål om en fulltids årslønn for en dagjobb. Noen jobber kun på et dagsenter f.eks og det er kun dagtid uten tillegg. 

Skrevet
Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Ingen er på jobb 365 dager hele året. Slik jeg forstår innlegget, er det spørsmål om en fulltids årslønn for en dagjobb. Noen jobber kun på et dagsenter f.eks og det er kun dagtid uten tillegg. 

Selvfølgelig er ingen på jobb 365 dager i året. Men generelt er arbeidsåret for ansatte i hjemmesykepleien 365 dager og 24/7, altså er det ingen dager eller perioder som er fastlagt fri.

Anonymkode: dcc28...eea

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Takk det var grunnlønna uten tillegg jeg var ute etter😉 jeg kommer ikke til å jobbe kvelder, helger eller netter. Det er derfor jeg ikke kan regne med disse tilleggene. Dagsenteret er stengt helligdager, så disse utgår også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...