Gå til innhold

Avrevet muskel, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag rev jeg av en muskel i armen, var på legevakt og fikk beskjed om å kontakte fastlegen etter 4-5 dager om det ikke var bedre. Han sa noe mer, men det husker jeg ikke, så jeg lurer på «hva er bedre»? Jeg kan fortsatt ikke vri håndflaten oppover, men kan rette ut albuen noe mer enn for to dager siden.. så, er det nok mon tro? 

Anonymkode: 1b944...25a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres merkelig ut. Hvilken muskel ble avrevet? Og var det helt eller delvis?

Anonymkode: 90deb...6a3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Høres merkelig ut. Hvilken muskel ble avrevet? Og var det helt eller delvis?

I overarmen, ved albuen, om det var helt eller delvis vet jeg ikke for det ble ikke tatt bilder. Men jeg klarer ikke rette ut armen helt, og det går ikke å vende håndflaten slik at den er opp mot tak/himmel. Syns å minnes han sa noe om bicep eller tricep, det er iallfall helt tydelig noe som ikke funker som det skal lenger (men ingen smerter i selve skjelettet ved trykking, kun en plass vel albuegropa/albuen innover mot kroppen som var helt jævlig når han trykket og det var da han konstaterte at jeg hadde revet en muskel. Dét sammen med når det var vondt og hvordan jeg ikke klarer bevege den).

Skrevet

Siden det er såpass mye usikkerhet ville jeg ringt fastlegen i dag jeg, fortalt hvordan det er og om han/hun kanskje bør se på det.

Kameraten til mannen min rev av en muskel på en håndballkamp og det smalt liksom da han gjorde det og var dritvondt etterpå, så roet smerten seg, men det tok ganske lang tid før det ble bra....

Anonymkode: 2c14b...81c

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Siden det er såpass mye usikkerhet ville jeg ringt fastlegen i dag jeg, fortalt hvordan det er og om han/hun kanskje bør se på det.

Kameraten til mannen min rev av en muskel på en håndballkamp og det smalt liksom da han gjorde det og var dritvondt etterpå, så roet smerten seg, men det tok ganske lang tid før det ble bra....

Anonymkode: 2c14b...81c

Får kanskje gjøre det. Jeg tryna på skateboard, smalt ansiktet ned i asfalten, så det var ikke så mye annet jeg hørte akkurat da. Har nok prøvd å ta meg for, men ble for stor kraft. 
Takk for svar! Hi 

Skrevet

Jeg så ikke svaret ditt i går kveld, leste det nå. Kontaktet du legen din i dag, Hi?

Jeg synes du bør oppsøke lege igjen for å få en ny vurdering om du ev. bør opereres - i så fall bør det skje raskt om det skal ha god nok effekt.

Noen slike skader kan gå seg noenlunde til og gi lite problemer i ettertid, andre må opereres.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 13.7.2021 den 0.09):

Jeg så ikke svaret ditt i går kveld, leste det nå. Kontaktet du legen din i dag, Hi?

Jeg synes du bør oppsøke lege igjen for å få en ny vurdering om du ev. bør opereres - i så fall bør det skje raskt om det skal ha god nok effekt.

Noen slike skader kan gå seg noenlunde til og gi lite problemer i ettertid, andre må opereres.

Beklager, så ikke at det var svart! Fikk ikke time før i dag, blir røntgen i morgen, så får vi se. Håper virkelig ikke noe må opereres, snakk om amputert ferie 🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Beklager, så ikke at det var svart! Fikk ikke time før i dag, blir røntgen i morgen, så får vi se. Håper virkelig ikke noe må opereres, snakk om amputert ferie 🙈

Bare røntgen? Vanlig røntgenbilder viser jo i hovedsak bare knokler. Det kan være nyttig ved en slik skade, hvis det er avrivninger ved senefestet. Men hvis avrivningen sitter i muskel-/senevev, uten løsning ved festet i knokkelen, da er MR mer effektivt.

Håper du får god oppfølging, og at det ikke er så alvorlig, tross alt.

God bedring :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Bare røntgen? Vanlig røntgenbilder viser jo i hovedsak bare knokler. Det kan være nyttig ved en slik skade, hvis det er avrivninger ved senefestet. Men hvis avrivningen sitter i muskel-/senevev, uten løsning ved festet i knokkelen, da er MR mer effektivt.

Håper du får god oppfølging, og at det ikke er så alvorlig, tross alt.

God bedring :)

Fikk bare beskjed om å møte opp på skadepoliklinikk i morgen for å ta bilder (regna med det var røntgen 😅)

Takk for svar, og god bedring-ønsker, går nok helst bra tror jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...