Gå til innhold

Tale til mannen i bryllupet - aldri holdt en eneste tale.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Somsagt, jeg har aldri holdt en eneste tale. Jeg hater egentlig slik, å prate foran så mange mennesker. Jeg vet at jeg ikke må, men ønsker å gjøre det denne dagen. Noen andre som har kviet seg, men likevel gjennomført? Tar i mot tips for å ikke være så nervøs. 

Anonymkode: 88a26...8f6

Skrevet

Ofte er det lurt å innrømme at man er nervøs i starten av talen, gjerne på en litt humoristisk måte hvis du klarer det. De fleste har det jo likt, så da smiler folk vennlig og gjenkjennelig også, noe som kan oppleves som støttende. Ellers er det lurt å huske å puste helt ned i magen, og sørg for at du får holde talen din tidlig, så slipper du å grue deg så lenge. Og se på mannen din, prøv å blokkere ut de andre litt. Forestill deg at det er ham, og bare ham, du faktisk snakker til, og han kjenner du jo godt. Det går sikkert bra!

Anonymkode: 030af...30f

Skrevet

Øv, øv og øv på talen din. Øv på hvor du skal legge trykket i setningene. Sett gjerne strek under. Øv foran speilet. Hold talen høyt for deg selv, for ei venninne osv. Jo mer du øver, jo bedre sitter det du skal si, og jo tryggere blir du. Dessuten - taler trenger ikke å være lange. Tvert i mot, på en sånn dag er korte taler helt gull.

Skrevet

Kan du lage en litt alternativ tale? Jeg hadde en bildevisning og sa fine ting til mannen min basert på bildene. F.eks "Jeg elsker deg fordi ....." Gjorde det ganske så humoristisk, så ble ikke det så alvorlig og skummelt. 

Anonymkode: aad4b...d2f

Skrevet

Beste tipset jeg har er at pust og vent 10 sekunder før du starter talen. Mange som er nervøse starter talen sin mens de reiser seg opp fra stolen. Så: reis deg, klirr på glasset, vent 5 sekunder, og start talen din. Masse lykke til!🥳

Anonymkode: 713af...68b

Skrevet
Himmel og hav skrev (10 timer siden):

Øv, øv og øv på talen din. Øv på hvor du skal legge trykket i setningene. Sett gjerne strek under. Øv foran speilet. Hold talen høyt for deg selv, for ei venninne osv. Jo mer du øver, jo bedre sitter det du skal si, og jo tryggere blir du. Dessuten - taler trenger ikke å være lange. Tvert i mot, på en sånn dag er korte taler helt gull.

Signerer denne! Øv!!!

Jeg var et nervevrak første gang jeg skulle holde en tale. Andre og tredje gangen også. Men nå kan jeg holde en tale «på sparket» uten å være nervøs i det hele tatt. Det er utenfor komfortsonen man vokser!

Anonymkode: a98f1...b38

Skrevet

Husk at ALLE i rommet heier på deg, vil deg vel, har all verdens positive innstilling med seg OG er glade i deg.

Skriv ned hvert eneste ord om du trenger. Husk å ta pauser, du kommer lett til å snakke veldig mye fortere enn hva du tror.

Lykke til, dette fikser du! 

Anonymkode: b8fff...ea4

Skrevet

Tusen takk for gode tips🥰🥰

Anonymkode: 88a26...8f6

Skrevet

Signerer dette med å øve. Øve til det kjedsommelige når du er alene. 

Anonymkode: 178b2...6d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...