Gå til innhold

Proteinkur for håret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret er tørt etter å ha blitt stripet og farget, da skal proteinkur visstnok være bra. 

Har sett på Joico K PAK deep reconstructor på nettbutikk, noen erfaringer, andre tips?

Anonymkode: 94da4...081

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En eggeplomme eller to, creme fraische og en liten dæsj olivenolje.

Rør sammen, klin inn i håret. Ta en plastpose over håret (bærepose) og surr en stor håndduk rundt hodet, slik du ellers gjør med vått hår. La det virke en stund.

Finnes ingen bedre! :)

Fikk denne av min frisør for mange år siden.

Husker du den filmen med Julia Roberts, hvor hun er personlig assistent til en kreftsyk mann? Der bruker hun majones i håret, blir litt samme greia, bare at det blir enda bedre om du bruker creme fraische (eller rømme).

Forresten - viktig at du skyller ut alt med kaldt, eller knapt lunkent vann først, for bruker du varmt vann for å skylle ut blir det vanskelig å få ut egget ;) Men skyller du først godt ut med kaldt vann, og deretter vasker håret som vanlig, så fungerer det supert.

Anonymkode: 13a7e...361

Skrevet

Takk, dette skal jeg prøve. Men blir det ikke lukt i håret av egg?

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Takk, dette skal jeg prøve. Men blir det ikke lukt i håret av egg?

Hi

Nei, det skylles jo helt ut.

Bare pass på at du tar en pose på hodet (det hindrer at hårkuren tørker ut - da kan det bli problemer å fjerne eggrestene) og at du skyller veldig godt ut med kaldt vann først, før du etterpå vasker håret som normalt.

Anonymkode: 13a7e...361

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...