Anonym bruker Skrevet 11. juli 2021 #26 Skrevet 11. juli 2021 Svaret på spørsmålet ditt HI er: Nei! Anonymkode: dd4ec...05c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2021 #27 Skrevet 11. juli 2021 Dette er vel det mest dustete jeg har lest på lenge HI…. Anonymkode: c82e7...0dc
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2021 #28 Skrevet 11. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Oi, det var mye tekst! 😳 Jeg ville bare si at USA er faktisk langt mer effektive på helsevesen enn vi er her i Norge. Der får du til og med en rekke medisiner uten resept, som er reseptbelagte her i Norge. Trenger du resept er legene ikke så nøye der borte heller, du får som regel det du ber om, selv av B- og A-preparater. I tillegg har vi helsekø her i landet. Der borte kommer du inn med en gang du trenger å være på sykehus. USA er faktisk en hel del bedre enn oss på noen områder når det gjelder helse. Anonymkode: 8204a...7cb Jeg forstår at du ikke gadd lese det lange svaret jeg skrev. Og at du tydeligvis heller ikke orket å lese linkene jeg ga deg. Det amerikanske helsevesenet er ikke mer effektivt enn det norske, noe du ville forstått om du hadde lest noe av det jeg skrev eller linkene. Visste du forresten at andelen av kvinner som dør under fødsler i USA er tre ganger så høyt med land det er naturlig å sammenligne USA med? Og legemidler - jeg lot være å skrive om det i mitt lange svar, nettopp fordi det i seg selv kan bli en eviglang avhandling som et eksempel på hvorfor det systemet de har der når det kommer til legemidler, reklame for legemidler og finansiering av legemidler er et horribelt eksempel på hva som skjer når man lar det private få fritt spillerom innen helse og legemidler. Du nevner B- og A-preparater, og at det kanskje derfor er viktig for deg? Er det derfor du synes det virker forlokkende at slike preparater gis ut som sukkertøy i USA? Visste du at legemiddelselskapene bevisst har løyet til både folk, til politikere og helsemyndigheter og til leger og påstått at opioider ikke hadde noen alvorlige bivirkninger og at man ikke kunne bli avhengig av disse preparatene? Visste du også at samme legemiddelselskap har betalt leger for å skrive ut slike preparater til pasienter som ikke trenger det? Visste du at over en halv million mennesker har dødd i USA pga. denne "frie" tilgangen til slike sterkt avhengighetsskapende og farlige legemidler. I dag er millioner av mennesker avhengige av disse "ufarlige" legemidlene, så dødstallene vil bli ekstremt mye høyere. Mange steder i USA har du hele samfunn hvor nesten alle er avhengige. Om du ikke gidder lese denne artikkelen, kanskje du gidder se programmet nederst i artikkelen? Anbefales: https://www.nrk.no/urix/opioid-krisen-dreper-hundretusener-i-usa-_-na-ma-legemiddelindustrien-betale-milliardboter-1.15210149 Hvis du har ubegrensede midler så kommer du i behandling uten kø i USA, ja. Har du ikke det, så er det ikke sikkert du får helsehjelp, i hvert fall ikke tidsnok eller riktig helsehjelp. Hvis du ikke er priveligert økonomisk med ekstremt gode helseforsikringer (og det er det som regel bare toppjobber som har), og du i tillegg har en formue selv, så er det amerikanske helsevesenet ikke bedre enn det norske. Tvert om er det da stor sannsynlighet for at det vil bli din personlige økonomiske ruin. Anonymkode: 08e41...d87
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2021 #29 Skrevet 11. juli 2021 9 hours ago, Anonym bruker said: Jeg leste en sak nylig på nett der en person måtte betale flerfoldige millioner for å ha vært et par dager på sykehus for å få livreddende hjelp på grunn av korona. Da går jo tankene med en gang til sykepleierne har i Norge som tjener så dårlig. Tenk så mye de hadde tjent om vi hadde et tilsvarende helsevesen! https://www.seattletimes.com/seattle-news/inspiring-story-of-seattle-mans-coronavirus-survival-comes-with-a-1-1-million-dollar-hospital-bill/ Når staten driver ting blir det dyrt, byråkratisk, fungerer ikke. Kanskje hadde det vært en idé å ta etter amerikanerne? De har et mer effektivt helsevesen enn vi har og det er billigere i tillegg. Nå er det valg snart, tenk på det til valget! Anonymkode: 4e1f6...e34 Nei Anonymkode: 95e3f...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå