Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg har unngått deti. En venninne har hatt det. Ikke veldig syk av korona men har slitt med utmattelse etterpå. Orker ikke trene, ble sengeliggende i to dager om hun trente. Nå åtte måneder etter så har hun begynt å trene veldig lett og nå tåler hun det bedre. Hun hadde også masse rare ettersykdommer. For det meste blemmer og blødende utslett rundt om på kroppen. Det verste var å få koronaføtter. Klarte nesten ikke stå fordi de verket så fælt. 

Anonymkode: 13036...6c5

Nei, ikke jeg, men jeg kjenner fem stykker. 

Mann 21 år - merket lite, mistet smaks/luktesans og var uggen noen dager.

Gutt 4 år - null symptomer, ble bare testet fordi han var nærkontakt. 

Kvinne 26 år - ble ganske dårlig, måtte overvåkes en stund pga. dårlig pust, men ble fort helt frisk igjen.

Kvinne 40 år - var ikke så dårlig, mest diaré, men sliter voldsomt med dårlig hukommelse og null energi selv nå 8 mnd senere.

Mann 47 år - ble skikkelig dårlig, influensaaktig og mistet smaks/luktesans. Er 4 mnd siden nå, er fortsatt sykemeldt og har ikke fått igjen smaks/luktesans. 

Anonymkode: 32c3c...46e

Annonse

Mange på skolene til ungene har hatt det, de fleste har vært minimalt til litt kraftig influensasyke. Ikke hørt om noen som har vært veldig syke. 

En bekjent fikk det i mars i fjor og ble skikkelig dårlig. Sommerferien i fjor så var nesten tilbake i normal form, men han er fortsatt ikke helt tilbake. Han lever som vanlig, men visse ting kan han fortsatt ikke gjøre uten å blir veldig sliten og kortpustet av. Han er i begynnelsen av 50årene uten noen underliggende sykdommer og grei helse. 

Hørt fra flere kunder på jobb og det virker som det er veldig tilfeldig om de blir veldig dårlige eller ikke. Dama på over 90syns det bare var blåbær når hun fikk det, mens den unge gutten følte han skulle dø neste sekund. 

Anonymkode: 1c2e1...1b3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Både jeg og datteren min har hatt det. Var litt syk i noen dager. Helt fin etterpå. 
Ble mer syk etter vaksina og har vært dårlig i nesten 14dager nå 

Anonymkode: 715b2...f42

Det er jo et godt tegn på at den virker skikkelig da 😊

Anonymkode: 32c3c...46e

Hadde det i desember i fjor, kraftig hodepine i en ukes tid, rar i magen og sliten. Fortsatt utmattet, sliter med konsentrasjon og kortidshukommelsen er til tider dårlig. Har og fått litt redusert lungekapasitet. Jobbet full frem til for 2 uker siden, da knakk jeg sammen, sykmeldt 50% frem til ferien, gjør det for å hjelpe de på jobb selv om legen min ville sykemelde meg 100%. Aldri følt på en sånn utmattelse noen gang. Skal på rehabilitering i høst.

Anonymkode: 62505...dc8

Annonse

Har ikke hatt det selv, men kjenner flere. 

Alt i fra de som bare var litt forkjølet og mistet smakssansen i et par dager til de som lå rett ut med høy feber og skikkelig dårlig i flere uker.

Kjenner to som sliter enda, mange måneder etter endt sykdom, utmattelse, tungpustet og nedsatte kognitive evner.

Ingen med underliggende sykdommer.

Er det som er så skummelt, er helt vilkårlig hvem som sliter med langtidskorona, rammer helt tilfeldig virker det som.

Anonymkode: 2bafa...13b

On 7/10/2021 at 12:39 PM, Anonym bruker said:

Eller kjenner du noen som har vært det? Hvor dårlig ble du/de?

Anonymkode: 66941...25e

Her ble alle smittet, gikk bra med meg og barna, mannen som er helt frisk ble veldig syk, 4 uker på sykhuset, veldig slapp, feber, vondt i hode, kvalm og vondt i magen og ledd, ble syk 29 mars i fjor, han var tilbake i jobb 50% i mars i år, begynner 100%  etter sommerferien, formen er ikke på topp ennå, orker veldig mye mindre enn det han gjorde før, da syklet han mye på vår/sommer tid og gikk på ski og snowboard vinterstid, legen tror kanskje ikke han blir så god i form igjen, men han trener på helsestudio nå, fyller 39 i slutten av mnd

Anonymkode: 18608...83b

• Opprett ny...