Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Har en hund som vil ta alt av andre hunder når vi går tur. Har vært noen ubehagelige situasjoner. Hun kom til oss som voksen. Er ellers verdens beste. Glad i barn, kosete og bare herlig. Har kontaktet en hundeskole for hjelp. Noen som har slitt med det samme og fått hjelp? Anonymkode: 48761...066
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Min hund er slik. Eller dvs, han ignorerer stort sett, later som de ikke er der. Kommer de bort til han får de juling. Skal han introduseres for andre hunder må det gjøres riktig. Møtes i bånd, ikke hilse, gå lang tur uten å hilse. Gjerne to/tre turer og så kan vi slippe de på tur, da går det fint. Han er generelt veldig utrygg på andre hunder og trenger å etablere en flokkfølelse med andre hunder før han kan ha nærkontakt. Han angriper ALDRI andre hunder om han har fluktmulighet. Kommer han ikke unna så blir det bråk. Har hatt lite problemer med det men det er fordi jeg alltid har tatt hensyn til han. Møter vi andre hunder sørger jeg for å passere med minst tre meter mellom, da føler han seg trygg. Det mest irriterende er folk som bare går ut fra at å hilse går fint fordi deres hund er så snill. Anonymkode: ff459...066
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Vi hadde en slik en.. Det var godbiter, godbiter og atter godbiter som gjaldt i passering av andre hunder... Hver gang vi så en hund ga jeg fra meg en bestemt lyd som gjorde at han kikka på meg og spiste godbiter helt til vi hadde passert den andre hunden.... Anonymkode: 77533...0a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå