Gå til innhold

Noen som har peiling på katt pg kattunger? Mor angrep

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei kattemor med sine 5 små. Dei sover ute i ett uthus om natta der dei har do, mat hus (inni huset) og det dei trenger🙂 inatt våknet vi av ett skikkelig rabalder og jeg sparang ut for å se. Da drev mor og angrep ene kattungen sin, de andre kattungene sto skrekkslagne og så på. Den ene kattungen klarte og rømme fra ei lita sprekk ved taket😒 de er 11 uker gammle. I hagen uttenfor huset satt der en hannkatt som vi vet ikke er kastrert og sikkert var ute etter morkatten? Så hvorfor begynte mor og gå løs på kattungen? Mor slapp ut av uthuset og gjikk da til angrep på denne kann katten og vår sin kastrert hannkatt som prøvde og beskytte mor og kattungene. Sjønner ingenting. Kattungene var livredde etterpå og har vert inne inatt på eget rom, dei er rolige no og leiker, mor er også komt inn og ho virker helt normal nå🤔 så ja jeg sjønner ingenting. Kattemor skal steriliserast på mandag😄 

Anonymkode: 32005...76c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Vi har ei kattemor med sine 5 små. Dei sover ute i ett uthus om natta der dei har do, mat hus (inni huset) og det dei trenger🙂 inatt våknet vi av ett skikkelig rabalder og jeg sparang ut for å se. Da drev mor og angrep ene kattungen sin, de andre kattungene sto skrekkslagne og så på. Den ene kattungen klarte og rømme fra ei lita sprekk ved taket😒 de er 11 uker gammle. I hagen uttenfor huset satt der en hannkatt som vi vet ikke er kastrert og sikkert var ute etter morkatten? Så hvorfor begynte mor og gå løs på kattungen? Mor slapp ut av uthuset og gjikk da til angrep på denne kann katten og vår sin kastrert hannkatt som prøvde og beskytte mor og kattungene. Sjønner ingenting. Kattungene var livredde etterpå og har vert inne inatt på eget rom, dei er rolige no og leiker, mor er også komt inn og ho virker helt normal nå🤔 så ja jeg sjønner ingenting. Kattemor skal steriliserast på mandag😄 

Ta ansvar og kastrer katten din. Herregud. 

Anonymkode: 4b43e...003

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ta ansvar og kastrer katten din. Herregud. 

Kanskje lese hele innlegget eller? Smartypants. 

HI, katter med unger kan bli veldig aggressive og forvirret. De kan angripe hva det måtte være. Nabokatten her var helt klin gæren da hun hadde kattunger. Angrep ALT, hunder, sykler, biler osv om de kom inn på tunet. Tolererte bare de som bodde i huset. Jeg vil tro hun var veldig forvirret i natt og merket det var katter utenfor og i nattens mulm gikk det galt. 

Anonymkode: a08d0...10d

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje lese hele innlegget eller? Smartypants. 

HI, katter med unger kan bli veldig aggressive og forvirret. De kan angripe hva det måtte være. Nabokatten her var helt klin gæren da hun hadde kattunger. Angrep ALT, hunder, sykler, biler osv om de kom inn på tunet. Tolererte bare de som bodde i huset. Jeg vil tro hun var veldig forvirret i natt og merket det var katter utenfor og i nattens mulm gikk det galt. 

Anonymkode: a08d0...10d

Okey. Vi har aldri hatt kattunger før. Og blir siste gang🤭 

Skrevet

Om kattungene er 12 uker kan det godt hende kattemor er dritt lei også, det nærmer ser jo tiden for å la ungene "fly ut i verden og klare seg selv"

Det kan hende hannkatten ute trigget noe i henne hun ikke forsto selv også, mye instinkter i disse dyrene og logisk tenkning er ikke deres skarpeste trekk...

Anonymkode: dbc50...ee5

Skrevet

Uff, kjenner jeg blir oppgitt og trist HI. Hjelper til i en dyrevernorganisasjon, og dette er den travleste tiden for oss… Hvorfor har du ikke kastrert katten din?? P-piller gir de færreste dyrleger nå, siden det øker sjansen for kreft hos katten.

For alt du vet kan katten din allerede være drektig. Ta kattene dine for all del inn! Er sjokkert over hvor uansvarlige og lite opplyste folk fortsatt er… 

Anonymkode: 59b83...c6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Uff, kjenner jeg blir oppgitt og trist HI. Hjelper til i en dyrevernorganisasjon, og dette er den travleste tiden for oss… Hvorfor har du ikke kastrert katten din?? P-piller gir de færreste dyrleger nå, siden det øker sjansen for kreft hos katten.

For alt du vet kan katten din allerede være drektig. Ta kattene dine for all del inn! Er sjokkert over hvor uansvarlige og lite opplyste folk fortsatt er… 

Ja som jeg skreiv over her so skal ho steriliserast🙂 alle kattane er inne og har vert inne hele tiden, bortsett fra att dei var ute i ett hus om natten. Men no skal dei få være inne hele tiden fram til dei skal til nye eigere. 

Så jeg vil ikke ha på meg att jeg er uansvarlig i det hele tatt takk!!🙂

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Ja som jeg skreiv over her so skal ho steriliserast🙂 alle kattane er inne og har vert inne hele tiden, bortsett fra att dei var ute i ett hus om natten. Men no skal dei få være inne hele tiden fram til dei skal til nye eigere. 

Så jeg vil ikke ha på meg att jeg er uansvarlig i det hele tatt takk!!🙂

Hi

Du er absolutt uansvarlig siden du ikke har sterilisert katten din. Når du i tillegg gir katten P-piller….vel, det sier seg selv. Håper virkelig du plasserer kattungene hos folk som kommer til å sterilisere de.

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Du er absolutt uansvarlig siden du ikke har sterilisert katten din. Når du i tillegg gir katten P-piller….vel, det sier seg selv. Håper virkelig du plasserer kattungene hos folk som kommer til å sterilisere de.

Og i tillegg hiver de ut på natta. Ærlig talt. Jeg hadde vært flau. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei, hun er ikke uansvarlig. Hun har tatt ansvar for å selge kattungene. Hun skal sterilisere mora. Hun holder de inne. Uansett er det sånn ca null du får gjort fra der du er. Bortsett fra å spre dritt her da.

Anonymkode: 8e2e5...5de

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Og i tillegg hiver de ut på natta. Ærlig talt. Jeg hadde vært flau. 

Ingen som har blitt hivd ut på natta. 

Anonymkode: 8e2e5...5de

Skrevet

Og hvorfor skal det ikke være lov å få kull på katten sin liksom, så lenge det ikke skjer igjen og igjen?

Anonymkode: 1c792...639

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Om du ikke klarer å svare meg ordentlig og saklig, så foreslår jeg at du lar være å svare. 
At hun i det hele tatt har latt katten gå ute i to år uten å være sterilisert, sier vel sitt… Hvor mange tusen katter er det ikke som går ute nå, nettopp på grunn av uansvarlige eiere? Hvor mange kattunger blir ikke hentet inn i disse dager? Ta et kjapt søk så finner du nok mange triste skjebner. At hun har solgt de, garanterer ikke at nye eiere steriliserer de. 

Du kan da ikke laste hi for at andre er uansvarlige katteeiere. Du virker jo helt manisk? Hi passer på katten sin, hun har skaffet hjem til kattungene og skal sterilisere katten nå. 

Og før du kaster ut beskyldninger så kan jeg si at jeg personlig ikke liker katter og aldri kunne tenke meg å ha en. Men jeg ser likevel ikke hvorfor du blir så hysterisk sinna på hi. 

Anonymkode: d2abb...f14

Skrevet

Hallo folkens. Med de svarene er det mange som er redde for å spørre om råd. Oppfør dere som voksne og tenk på atdet sitter noen og leser det dere skriver.

Anonymkode: 193d5...62b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke lest alle svarene, men kanskje mor er lei ungene? Ved 11 ukers alder så var kattemor her drittlei dem. Så jeg måtte selge de tidligere enn tenkt.

Anonymkode: 9c070...dd7

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har ikke lest alle svarene, men kanskje mor er lei ungene? Ved 11 ukers alder så var kattemor her drittlei dem. Så jeg måtte selge de tidligere enn tenkt.

Anonymkode: 9c070...dd7

Ho har vert heilt normal idag og kosa masse med dei alle og amma dei🙂 so trur ho rett og slett blei satt ut av den hannkatten og blei redd og fikk panikk😒 

Hi

Skrevet

Vanskelig å si hvorfor. Det kan være hun reagerte på hannkatten og ikke tolerere oppførselen til kattungen i stresset.

Kattungene er straks 12 uker. Moren kan ha reagert på "barnslig" oppførsel, siden kattene skal straks klare seg selv. Noen kattunger er for klengete selv om de begynner å bli store. 

Hun kan ha begynt å få løpetid alt, og kan til og med være drektig. Derfor kan hun ha blitt forstyrret i forhold til hankatten. Om hun skulle være drektig, så er det vanlig for veterinærer å utføre kastrering på hunnkatter allikevel. 

Det er jo positivt at ser har roet seg. 

Anonymkode: 1bee0...be3

Skrevet

Hvorfor har du ikke mor og kattunger INNE i hovedhuset så lenge du  har ansvar for kattunger?

Anonymkode: ecf57...165

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor har du ikke mor og kattunger INNE i hovedhuset så lenge du  har ansvar for kattunger?

Anonymkode: ecf57...165

Hvorfor skulle det være bedre for dem?

Anonymkode: 5842f...1ff

Skrevet

Tråden er ryddet  for avsporinger, brukerangrep, brukerdebatt og avsporinger.

Admin

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Du kan da ikke laste hi for at andre er uansvarlige katteeiere. Du virker jo helt manisk? Hi passer på katten sin, hun har skaffet hjem til kattungene og skal sterilisere katten nå. 

Og før du kaster ut beskyldninger så kan jeg si at jeg personlig ikke liker katter og aldri kunne tenke meg å ha en. Men jeg ser likevel ikke hvorfor du blir så hysterisk sinna på hi. 

Hun er en grusomt dårlig katteeier 

Anonymkode: 5a08f...8c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hun er en grusomt dårlig katteeier 

Du er et grusomt dårlig menneske.

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du er et grusomt dårlig menneske.

😂😂

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

😂😂

Herlighet, så pinlig du er🙈jeg blir virkelig flau på dine vegne! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

😂😂

Blir du ikke litt flau over deg selv og din egne råtne oppførsel? Den eneste er er uansvarlig her, er du. Fordi du mobber noen over nettet og åpenbart synes det er helt greit.

Anonymkode: 6e179...fe9

• Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...