Gå til innhold

Harry Potter filmene, alder?

Anbefalte innlegg

8 åringen er kjempe opptatt av Harry Potter for øyeblikket.  Vi har akkurat lest ferdig den fjerde boken. 

Så langt har vi lest en bok, for så å se filmen, og så lese neste bok. Når forventer hun at hun kan se den fjerde filmen..  men, blir den for mørk og skummel for en 8åring? 

Hva mener dere? 

Anonymkode: aa38b...32f

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144419361-harry-potter-filmene-alder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min åtteåring så nettopp firen, og selv om han måtte holde seg for øynene noen ganger så gikk det helt fint. Han er ikke kjempetøff i utgangspunktet, så jeg vil tro at de fleste andre åtteåringer også vil takle filmen. 

Anonymkode: ef558...302

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Helt greit om hun har lest boken først, da vet hun hva som vil skje.

Men de er ikke dubbet lenger da, det er det bare de tre første som er, så hun må se den engelske. 

Anonymkode: 173aa...d9c

Null problem, hun er to språklig og har ingen problemer med engelske filmer :) 

Har 4 barn. 
Alle liker Harry Potter.. 

De tre eldste har sett alle filmene- den ene av de var 6 da han så de som hadde høyere aldersgrense.

Yngste her i huset er 7. Hun lever seg skikkelig inn i filmer, får lett mareritt og har mye oppvåkninger på natt. Så hun har fremdeles ikke sett noen av filmene - selv om hun er innafor aldersgrensen på de første filmene.. 

Så kommer helt an på barnet mener jeg.. 

Anonymkode: fae10...6fb

Idielt sett burde man vente til de er 8- 10 år med den første og så et år til for hver film omtrent. Da vil de nok ha mest glede av bøkene og filmene.  Er de yngre forstår de nok ikke alt, men jeg set at det er utopi å vente så lenge og de overlever greit så se dem tidligere.

Anonymkode: 86beb...f15

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

8 åringen er kjempe opptatt av Harry Potter for øyeblikket.  Vi har akkurat lest ferdig den fjerde boken. 

Så langt har vi lest en bok, for så å se filmen, og så lese neste bok. Når forventer hun at hun kan se den fjerde filmen..  men, blir den for mørk og skummel for en 8åring? 

Hva mener dere? 

4 og 9 åringen har sett de filmene sammen med også. Går nok bra med en 8 åring. 

Anonymkode: a2095...a39

Anonym bruker skrev (På 10.7.2021 den 10.10):

Hva mener dere? 

Kan fint se den... 

Anonymkode: 6dcb6...f55

Vi holder også på med det opplegget. Leser boka, så ser filmen. Min datter er 11, men kunne helt fint ha sett 4. filmen da hun var 8, så lenge boka var lest først. Men jeg har også en 8-åring nå, som absolutt ikke skal se noe Harry Potter på noen år enda. Hun får mareritt av det meste som ikke er Peppa Gris, så barn er forskjellige. 

Anonymkode: 91b55...914

Siden hun har lest bøkene, så går det sikkert fint, men det kommer nok an på barnet. 

Vi leste til et stykke ut i fjerde bok da eldste var 8, men da ble det skikkelig skummelt, og han ville ikke lese mer (selv om han egentlig var kjempefan). 

Det er jo forskjell på de tre første og de siste, da de tre første filmene har 9-års aldersgrense og de fem siste har 12-års aldergrense.

Jeg syns det er for ungt å la en 8-åring få se filmer med 12-årsgrense.

Min 8 åring har fått se den første filmen, og kan nok få se nr 2 og 3, men så får hun vente til hun blir eldre...

Anonymkode: 4afc2...86d

On 7/10/2021 at 10:10 AM, Anonym bruker said:

Hva mener dere? 

Min så 1-3 når han var 5 og sett resten nå i sommer, han er 8,5 år :) han elsker harry potter og gjort det siden han var 4 år, lest alle de 4 første bøkene selv og har jeg har lest nr 5,6 og 7 for han :) nå vil han prøve de 4 første på engelsk

Anonymkode: 1ef44...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...