Gå til innhold

Dere som liker dyreparker..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Styr unna den i Amsterdam ihvertfall, jeg fikk helt tårer i øynene av hvor dårlig plass dyrene hadde der. En gorilla satt i et bur og oppførte seg som en autist, repeterende bevegelser der han satt og vugget... Akvariet der var fint da 

Anonymkode: a3572...68d

Jeg likte det så godt før som liten, men etter å ha vært i dyreparker i utlandet, har jeg vel mer havnet på listen over de som hater det. 

Det er noen få unntak, en sommerfuglpark i Italia, en frivillig organisasjon som tok seg av elefanter som kom fra fangenskap i Thailand og en familiedrevet reptilpark i Australia ( som forøvrig lå så avsides at vi nesten forventet å bli kidnappen da vi kjørte dit 😅). 

2015 var et skifte for meg. Vi hoppet på en pakketur som ble anbefalt av hotellet i Thailand. Elefanter og tigre i så unaturlig fangenskap, neddopet og blikk som har satt spor for resten av livet. Altså, jeg har vondt i magen fremdeles over hva vi rike, ekle turister er med å finansiere. Jeg gikk derfra med en sånn skam over å eksistere. Takke meg til Dyreparken i Kristiansand, selv om det er et kjøpepress uten sidestykke, dyrene har det nok godt der til sammenligning. 

Anonymkode: 7081e...aa6

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

AalborgZoo 

Anonymkode: f3b43...16f

Oj, jeg tenker på Aalborg som en ikke bra Dyrepark. Har ikke vært der siden 2012,så kanskje blitt bedre. Husker spesielt elefant og isbjørn som to dyrearter jeg tenkte ikke hadde det bra der.

Jeg syns Dyreparken I Kristiansand er ok mtp dyrevelferd, og det samme med Den lille Dyrehage i Gjerstad. Syns også Bjørneparken I Flå virka grei (tenker at der dyra kan gjemme seg, så det ikke er sikkert vi ser de er et godt tegn). 

Anonymkode: 6549e...266

Annonse

Givskud zoo i Danmark og Wild Florida i USA er de beste i våre øyne. Har vært innom mange dyreparker, men her ser de ut til å virkelig bry seg om dyrene.

https://wildfloridairboats.com/buy-wild-florida-tickets/?utm_medium=gatorweek.com&utm_campaign=gator-week&utm_source=gator-week-navigation

Anonymkode: 91f61...b9e

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg likte det så godt før som liten, men etter å ha vært i dyreparker i utlandet, har jeg vel mer havnet på listen over de som hater det. 

Det er noen få unntak, en sommerfuglpark i Italia, en frivillig organisasjon som tok seg av elefanter som kom fra fangenskap i Thailand og en familiedrevet reptilpark i Australia ( som forøvrig lå så avsides at vi nesten forventet å bli kidnappen da vi kjørte dit 😅). 

2015 var et skifte for meg. Vi hoppet på en pakketur som ble anbefalt av hotellet i Thailand. Elefanter og tigre i så unaturlig fangenskap, neddopet og blikk som har satt spor for resten av livet. Altså, jeg har vondt i magen fremdeles over hva vi rike, ekle turister er med å finansiere. Jeg gikk derfra med en sånn skam over å eksistere. Takke meg til Dyreparken i Kristiansand, selv om det er et kjøpepress uten sidestykke, dyrene har det nok godt der til sammenligning. 

Anonymkode: 7081e...aa6

Enig i dette. Vi var i en dyrepark i Phuket i 2007. Helt forferdelig, og et sjokk når man var vant til norske forhold. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Oj, jeg tenker på Aalborg som en ikke bra Dyrepark. Har ikke vært der siden 2012,så kanskje blitt bedre. Husker spesielt elefant og isbjørn som to dyrearter jeg tenkte ikke hadde det bra der.

Jeg syns Dyreparken I Kristiansand er ok mtp dyrevelferd, og det samme med Den lille Dyrehage i Gjerstad. Syns også Bjørneparken I Flå virka grei (tenker at der dyra kan gjemme seg, så det ikke er sikkert vi ser de er et godt tegn). 

Anonymkode: 6549e...266

Enig i dette også. Aalborg var en stor skuffelse. Trodde ikke nordiske parker var så ille. Vi dro raskt, og angret på at vi hadde støttet dem med inngangspenger. 

Knuthenborg safaripark, derimot, er (eller var i alle fall for noen år siden) kjempefin!

Anonymkode: 614c2...ea4

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

AalborgZoo 

Anonymkode: f3b43...16f

Har det blitt bedre der de siste årene? Skandale da jeg var der i 2014.

København zoo er kjempebra! Det anbefaler jeg. 

Her hjemme er det Bjørneparken jeg liker best,men også. Dyreparken i Kristiansand. 😊

Anonymkode: 1a3a1...7e1

Jeg har vært i norske og danske dyreparker. Mine to favoritter er Givskud Zoo og Dyreparken i Kristiansand. Det er parker som scorer veldig høyt på dyrevelferd. Jeg liker også Langedrag,  men det er mye pga. den gode stemningen, beliggenheten i tillegg til dyrevelferd.

Anonymkode: a05f0...7cd

On 7/9/2021 at 6:25 PM, mamma til adhd gutt<3 said:

Hvilken liker du best? Inn og utland . Gjerne også tips til akvarium og lignende . 

Bjørneparken

kristiansand dyrepark

ålborg zoo

Australia zoo

san diego zoo

Anonymkode: 081d1...158

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...