Gå til innhold

Når en forelder, som bor langt borte, blir syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har opplevd det? 

Min pappa har blitt alvorlig syk,  og ligger på sykehuset.  Jeg bor et godt stykke unna. Fire timer i bil hver vei. 

Nå har jeg ferie, så har jo mulighet til å besøke han, da jeg kan bo i hjemmet hans. Men når jeg begynner å jobbe igjen har jeg jo ikke mulighet til å reise på besøk etter jobb. 

Synes det er så leit at han ikke skal få besøk i ukedagene, bare i helgen. 

Han har ingen kone/samboer så det er ikke så mange andre.  

Hvordan løste dere som har opplevd noe slik dette? 

Anonymkode: fda46...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjørte tur/retur 100 mil hver helg i noen mnd da jeg var i samme situasjon. Da det gikk mot slutten fikk jeg sykemelding for å være med mamma også i ukedagene. Tok tre uker fra jeg fikk det til hun døde.

Anonymkode: 3903c...d0e

Skrevet

Du har ikke mulighet til jobbe helt eller delvis hjemmefra, dvs fra din fars bolig? Du kan også be om velferdspermisjon, tror det heter det, men hvorvidt det er med, uten eller redusert lønn vet jeg ikke. Det er noe som heter pleiepenger også. Det kommer kanskje litt an på hva han feiler og prognosene? Kan jo selvsagt være andre forpliktelser som gjør dette vanskelig, forsøker bare å skissere muligheter. 

Jeg fikk velferdspermisjon med vanlig lønn i forbindelse med min fars sykdom og bortgang. Husker ikke hvor mange dager det ble, men for vår del gikk det rasende fort. 

Anonymkode: c48ff...d4f

Skrevet

Takk for svar.  

Jeg har dessverre ikke mulighet til hjemmekontor.  

Sykdomsforløpet er veldig usikkert akkurat nå. Han kan bli frisk, men det tar nok mange mnd. Mest sannsynlig blir han pleietrengende i lang tid.

Mulig jeg kan få permisjon en dag i uka, slik at jeg kan besøke han da. Får forhøre meg med sjefen.  

Ikke godt å ha de så langt unna når slikt skjer. 

Anonymkode: fda46...c1c

Skrevet

Du sier han kanskje kan bli frisk, men mest sannsynlig vil bli pleietrengende i lang tid. Betyr dette at det er mulig han blir skrevet ut fra sykehuset til et rehabiliteringsopphold eller sykehjem? Kunne det i så fall vært en mulig å søke plass på rehabilitering eller sykehjem nærmere deg? 

Anonymkode: f7523...482

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...