Gå til innhold

Tips til oppbevaring jenterom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små rom så oppbevaringsmøbel må kunne romme mye. Har nå kalax hylle med 8 rom, men for lite og for lavt. 
tips???

Anonymkode: 35c4f...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overskap som egentlig er til kjøkken kan du henge på veggen over sengen. 

Anonymkode: be486...1f8

Skrevet

Overskap til kjøkken som festes oppunder taket. De tar da ikke noe plass av rommet og de er veldig kjekke til ting som ikke brukes daglig. Eller de setter leker og bøker som de ikke leker med skkurat nå, når de vil leke med dette igjen så blir de tatt ned og noe annet går opp. 
Vi hadde hyller helt oppunder taket som vi hadde bokser i. Ungene hadde Trofast hyller fra Ikea så vi laget hylla etter den størrelsen på boksen de hadde flest av. På hver boks skrev vi hva som var i så når ungene ville bytte plass på boksene så var det enkelt. Ungene syns dette var en kjempe bra løsning, for når de ikke hadde alle lekene nede var det enklere å rydde, det var gøy å bytte bokser siden de da ikke lekte med alt hele tiden og dermed følte de fikk litt nye leker uten å få det. Jeg syns det var helt genialt for rommene ble så mye mer ryddige og det var lett å få ungene til å rydde når de måtte det. De har aldri hatt strøkene rom, det har jeg aldri forventet heller for jeg vil ungene skal leke og kose seg, men rommet skal være greit rydda hver gang de er ferdige med noe. Helt greit togbanen står på gulvet en stund når de leker med den, men det trenger ikke ligge masse deler strødd, de kan finne boksen hver kveld. 

Når hun ene ble større og byttet soverom så bygde jeg seng til henne. Hun fikk ett lite rom, men ønsket seg 120seng så da måtte vi finne på noe for å dekke behovet for garderobe uten at det tok mer gulvplass. Så jeg kjøpte to skuffeseksjoner på Jysk og bygde seng på den. Siden det ble ett tomt rom under senga laget jeg en lem i den slik at vi kunne ha ting der som var sjeldent i bruk. Sliksom en haug med sengetøy. Enkelt å bare løfte opp madrassen for meg når jeg skulle hente nytt og det ble ett sted der vi hadde mye som vi sleit med å finne plass til i resten av huset. Liggeunderlag, soveposer osv. skuffene dekket behovet for klesoppbevaring og hun hadde noen skuffer til ting og tang. Leking var hun ferdig med såhun hadde bare noen hyller på beggen med litt bøker og litt fine esker til ting og tang. Selv med mindre rom og stor seng så fikk hun større gulvplass. 

Anonymkode: 003e9...d66

Skrevet

Seng med mange skuffer under! 

Anonymkode: dae47...d8b

Skrevet

Nå er det en 150 seng i kroken på rommet, så oppbevaring under den utgår dessverre. 
har to kommoder til klær, en pult og en kalax hylle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nå er det en 150 seng i kroken på rommet, så oppbevaring under den utgår dessverre. 

Hvorfor utgår det? Bygg den opp på kjøkkenskap og du får plass til alt du vil. Google bed hack

Anonymkode: f4b83...09f

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kutt bena av sengen og bygg den på kommoder.

Eller heng overskap på en hel vegg opp mot taket.

Anonymkode: be486...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...