Gå til innhold

Hva tjener du som ped.leder/bhglærer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

I Oslo kommune har jeg inntrykk av at man tjener bedre i de kommunale barnehagene enn i de private, men vet ikke hvordan det er ellers i landet 

Anonymkode: 27c6c...f11

Oslo ligger en-to månedslønner i året høyere enn nabokommunene…

Anonymkode: ecf7d...fa1

Anonym bruker skrev (På 8.7.2021 den 20.14):

Jobber som pedagogisk leder i Lillestrøm kommune, full ansiennitet, over 16 år. Tjener 541 400,- (fikk jo hele 1400,- i fjorårets oppgjør! 😂) Men greit fornøyd. 

Anonymkode: e4350...d37

Ny lønnsslipp for juli som kom i går viser at jeg har gått opp i lønn og nå har 558 tusen i årslønn i kommunal barnehage i Lillestrøm. KS. 

Jeg har utdannet meg bort fra barnehagen og inn i kulturfeltet. Jeg har master og gode resultater. Likevel ville jeg tjent omtrent det samme i barnehagen. Det er litt surt, for den ekstra utdannelsen har kostet mye.

Anonymkode: 7a587...4e6

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Her var det mange med høy lønn - dette er nok langt fra normalen.

https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/lonnskalkulator/

Anonymkode: 19310...a1d

Minstelønn i KS for pedagogiske ledere med 16 års ansiennitet lå i fjor på 506 400,-. Mange kommuner, særlig i nærheten av Oslo ligger endel høyere da Oslo kommune har egen tariff. I Oslo er minstelønn for ped.ledere med lang fartstid er rundt 600 000,- For å være med i konkurransen om fagpersoner må de øke lønna. 

PBL har minstelønnsgaranti på 535 000,- for samme gruppe. 

Endret av Håpet ble virkelighet!
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg har utdannet meg bort fra barnehagen og inn i kulturfeltet. Jeg har master og gode resultater. Likevel ville jeg tjent omtrent det samme i barnehagen. Det er litt surt, for den ekstra utdannelsen har kostet mye.

Anonymkode: 7a587...4e6

Du har kanskje ikke personalansvar i den nye jobben? Det er jo pedagogiske ledere betalt ekstra for. Jeg har jobbet som ped.leder i 22 år og jobben blir stadig mer krevende. Jeg har tatt videreutdannelse, ikke master da jeg ikke så at potensiell lønnsøkning ville betale for den innsatsen. Og starter i ny jobb til høsten, gleder meg. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du har kanskje ikke personalansvar i den nye jobben? Det er jo pedagogiske ledere betalt ekstra for. Jeg har jobbet som ped.leder i 22 år og jobben blir stadig mer krevende. Jeg har tatt videreutdannelse, ikke master da jeg ikke så at potensiell lønnsøkning ville betale for den innsatsen. Og starter i ny jobb til høsten, gleder meg. 

Ikke alle pedleder har personalansvar altså…. Svært mange har det ikke

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Sant. De fleste pedagogiske ledere har ikke personalansvar. Men de er allikevel ledere overfor andre i personalet. 

Anonymkode: aa557...09f

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Hvem er leder for det øvrige personalet på avdelingen da? I mitt hode har pedagogisk leder ansvar for barn og ansatte i gruppa si, barnehagelærer kun ansvar for barn og pedagogikken. I vår kommune er alle barnehagelærere i stilling pedagogisk leder. 

I alle stillingsannonser som søker etter pedagogisk leder jeg leser har beskrivelse av ledelsesansvar av personalet på gruppa/ avdelingen. Det er vanlig her på Østlandet hvor jeg har jobbet som ped.leder i 20 år. Mulig det organiseres ulikt rundt omkring. 

https://2180.webcruiter.no/Main2/Recruit/Public/4399882119?language=nb&link_source_id=0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sant. De fleste pedagogiske ledere har ikke personalansvar. Men de er allikevel ledere overfor andre i personalet. 

Anonymkode: aa557...09f

Mulig jeg blander begrepene nå, mener vel lederansvar for øvrig personalet i gruppa/ avdelingen, få ting til å fungere, faglig utvikling, vurderingsarbeid mm. Øvrig personalansvar faller på styrer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...