Gå til innhold

Hvor vanskelig kan det være??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter som ble åtte år forrige måned. Vi har alltid pleid å ha familie-bursdag for henne, men Iår har vi ikke fått planlagt noe enda. Et familiemedlem lurte på om vi hadde fastsatt noen dato, siden det nå var ferie tid, og at de kanskje kunne planlegge litt utifra det. Jeg sa jeg ikke visste noe enda, at vi bare tar det på sparket. Hvorpå hun svarer at da får de bare se om det passer eller ikke. Hun ble sur for at vi ikke kunne svare helt konkret. Er ikke dette litt spesielt? Enten så får de komme eller så får de la være tenker jeg. 

Anonymkode: b4a01...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere er like ille begge to.

Anonymkode: 233fe...a6d

Skrevet

Jeg tenker at det er en uting å kjøre bursdags feiringer i ferien til folk, sånn uansett. Dere kan ikke forvente at alle kan komme da. Men det er kanskje ikke så nøye heller? 

Skrevet

De har jo lyst å komme da og vil gjerne planlegge ferie. Hvor vanskelig er det for dere å gi noe svar liksom? Synes du er den kjipe her. 

Anonymkode: 6679d...366

Skrevet

Jøss, synes du er den kjipe her, folk vil gjerne legge planer i ferien sin men spør når dere skal ha selskap så det ikke skal kræsje, også blir du sur...?

Anonymkode: 43b59...601

Skrevet

Du synes det er så spesielt at du lager en tråd om det på dib. Javel. Nei, det er ikke spesielt. Hun har vel lyst å komme, og venter på at det skal skje. Hun kunne lagt planer utifra når bursdagen skulle være. Nå kan hun ikke det. Fordi du vil ta det på sparket. 

Anonymkode: 20357...4e4

Skrevet

Jeg er enig med resten, det er du som er kjip her. Tenk så engasjert tante som faktisk ønsker å komme i niesen sin bursdag og derfor ber om en dato, og så klarer du ikke å planlegge inn en dag en gang. Du er sær!

Anonymkode: 129da...336

Skrevet

Ja, hvor vanskelig er det å sette av en dato så både jentungen og gjestene vet om bursdagen?? Du er vanskelig og lite forutsigbar 

Anonymkode: f0d07...d86

Skrevet

Tydeligvis ikke så viktig for deg at de kommer. 

Anonymkode: 808c2...2df

Skrevet

Jeg forstår heller ikke hva det er du reagerer på, Hi.

Din datter hadde bursdag for en måned siden. Dere bruker arrangere et familie-selskap i den forbindelse. Nå er det ferietid, og et familiemedlem spør om dere har planlagt en dato, slik at de kan planlegge ting i ferien (dvs. de ønsker å komme for å feire din datters bursdag, de tenker på henne, de ønsker også å prioritere det, hvis de bare har en dato å forholde seg til, slik at de kan tilpasse det andre planer de har i ferien).

Når du forteller henne at dere ikke har planlagt, men at dere har tenkt at dere bare vil ta bursdagsfeiringen på sparket, så sier familiemedlemmet at da får de se om det passer når dere har bestemt dere.

Og så blir du irritert på henne? Hvorfor det?

Fordi familien ikke sitter på vent hele sommeren og lar være å planlegge egen ferie slik at de hele tiden er tilgjengelig for deg når du finner det for godt at passer det deg og du forventer at de da skal slippe alt de har i hendene og alt av planer? Fordi du forventer at de skal hoppe når du sier hopp?

Du fikk en saklig og helt fair tilbakemelding på at siden du/dere ikke har greid å planlegge noe på den måneden som har gått og fremdeles ikke har noen anelse om når dere tenker holde bursdagsselskapet, så må de bare legge egne planer nå, og så får dere se om det går å kombinere det den dagen du plutselig bestemmer deg for at det passer deg å feire din datter. Hvorfor mener du det er å være vanskelig? Hvorfor er det å være sur?

Mulig hun hadde en oppgitt eller sur tone når hun sa at de da må se hvordan det passer når du setter en dato. Men forstår du ikke at det er fordi de ønsker å være der, men er oppgitt fordi du på en måned ikke har greid å bestemme en dato og fremdeles ikke aner når du tror det vil passe? Forstår du ikke at de blir oppgitt når dette er en tradisjon og du gir inntrykk av at alle skal tilpasse seg deg og du tilsynelatenede ikke har noen forståelse for at de også har et liv og planer?

Du og datteren din har familie som helt tydelig ønsker å være der for datteren din. Det er noe du bør sette pris på, ikke ødelegge.

Du kunne fint sagt noe om at det i år ikke har passet enda, at du ikke har oversikt over de neste ukene, men at du vil forsøke å få til et selskap når det passer for alle, og takke for at familiemedlemmet viste interesse for datteren din og hennes bursdagsfeiring.

Ikke vær så stolt nå at du ødelegger noe som har vært en koselig familietradisjon. Prøv å ordne det på best mulig måte. Også for din datter...

Anonymkode: 59c01...1c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi har en datter som ble åtte år forrige måned. Vi har alltid pleid å ha familie-bursdag for henne, men Iår har vi ikke fått planlagt noe enda. Et familiemedlem lurte på om vi hadde fastsatt noen dato, siden det nå var ferie tid, og at de kanskje kunne planlegge litt utifra det. Jeg sa jeg ikke visste noe enda, at vi bare tar det på sparket. Hvorpå hun svarer at da får de bare se om det passer eller ikke. Hun ble sur for at vi ikke kunne svare helt konkret. Er ikke dette litt spesielt? Enten så får de komme eller så får de la være tenker jeg. 

Anonymkode: b4a01...b8e

Jeg synes det er dårlig av deg. Ta det på sparket midt i ferietid?? Vil du ikke at de skal komme? Virker sånn.  De Vil jo i bursdag, men du ska være vrang. 🙄 Hyggelig av familien din å spørre om når det blir da. 

Hun hadde bursdag i juni.. Og du drøyer og drøyer? Veldig rart. 

Anonymkode: 3d6aa...2fb

Skrevet

For det første feirer man en bursdag i tilknytning til dagen, ikke måneder etter. For det andre, du er sær. Hvis din datter fylte for en måned siden burde du ha en plan. Om det er noe som gjør at det er utsatt er det én ting, men denne datoen burde du hatt klar for ikke bare én men nærmere to måneder siden. Det er datteren din!!

Anonymkode: 64c0a...d9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...