Gå til innhold

God ansiktskrem med Solfaktor for oss på 40+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at jeg nå er tom for ansiktskrem snart og må kjøpe inn ny. Siste jeg har er fra BareMinerals, inneholdt sink - kjøpt hos hudpleieren min for ca 1 år siden. Var godt fornøyd med den, men kostet rundt 700 kroner og var usikker på om den var SÅ god. 

Er 46 år så trenger krem for «voksen» hud, med solbeskyttelse, litt blandingshud men ganske «robust» hud. Noen med anbefalinger? 

Anonymkode: adf4c...da5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig glad i dermalogica age smart rich repair. Den har spf 50. 

Skrevet

Bruker Elisabeth Arden, lift and form, spf 30 

Anonymkode: 7b557...929

Skrevet

Takk for mange tips, skal undersøke og lese litt mer om forslagene. Se om jeg ble klokere - dårlig på å ta avgjørelser… 🙈 HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Takk for mange tips, skal undersøke og lese litt mer om forslagene. Se om jeg ble klokere - dårlig på å ta avgjørelser… 🙈 HI

Hva som virker for en, virker ikke nødvendigvis for en annen.
Hva med å ta en tur innom et parfymeri og si du er på jakt etter en ny krem og spør om de har noen prøvetuber?

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (29 minutter siden):

Hva med å ta en tur innom et parfymeri og si du er på jakt etter en ny krem og spør om de har noen prøvetuber?

Tenkte på det, noen kremer jeg har brukt mye penger på tidligere har ikke vært så gode på min hud. Flaker av og lager «klumper». Håpe jeg kan få tak i det. HI

Skrevet
Musemor med tre søte små skrev (7 timer siden):

Eller et apotek, mye bra der og, og for en billigere pris…… 

Anonymkode: e8d42...8d0

Skrevet

Hvorfor ikke bare droppe kremen hvis du ikke har noen spesielle problemer? Det er bedre for huden å slippe å bli påført en haug kjemikalier hver dag. Bruk en hatt mot sola og øa huden hvile litt.

Anonymkode: c9668...f5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor ikke bare droppe kremen hvis du ikke har noen spesielle problemer? Det er bedre for huden å slippe å bli påført en haug kjemikalier hver dag. Bruk en hatt mot sola og øa huden hvile litt.

Huden min har behov for beskyttelse mot sola. Jeg jobber i barnehage så hatt er ikke spesielt praktisk. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Når man blir eldre blir huden tørrere og de fleste på 40+ trenger ansiktskrem.
Det beste man kan gjøre med rynker og linjer er også å forebygge.
Dersom huden utsettes for sol får man mer linjer og rynker, altså den beste måten å forebygge det er ansiktskrem med solfaktor som er det HI spør etter

Skrevet

Jeg sverger til dagkrem fra Exuviance med faktor 35. 

Skrevet

Ville heller brukt en god solkrem dagkrem nå om sommeren, det fordi dagkrem med faktor i, holder ikke til å være ute i solen med!

Nytter ikke å forebygge rynker, solbrenthet og senskader av en dagkrem med faktor i.

Kjøp heller det til høsten, og kjøp solkrem nå

Skrevet

Ville heller brukt en god solkrem dagkrem nå om sommeren, det fordi dagkrem med faktor i, holder ikke til å være ute i solen med!

Nytter ikke å forebygge rynker, solbrenthet og senskader av en dagkrem med faktor i.

Kjøp heller det til høsten, og kjøp solkrem nå

Bruker solkrem oppå dagkrem nå om sommeren eller kun solkrem de dagene jeg vet jeg skal være mye utendørs. Vet at dagkrem med solfaktor ikke er god nok beskyttelse i seg selv. Man utsettes jo for UV stråling selv på overskyede dager. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.7.2021 den 20.04):

Ser at jeg nå er tom for ansiktskrem snart og må kjøpe inn ny. Siste jeg har er fra BareMinerals, inneholdt sink - kjøpt hos hudpleieren min for ca 1 år siden. Var godt fornøyd med den, men kostet rundt 700 kroner og var usikker på om den var SÅ god. 

Er 46 år så trenger krem for «voksen» hud, med solbeskyttelse, litt blandingshud men ganske «robust» hud. Noen med anbefalinger? 

Har du fått en krem til å vare 1 år? Da er 700 kr ikke mye...

Anonymkode: 6be04...c73

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Har du fått en krem til å vare 1 år? Da er 700 kr ikke mye...

Anonymkode: 6be04...c73

Har rullert litt med en annen som passer på vinterstid: Climatis fra Matis og en rimeligere en No7 fra apoteket, men ja den var drøy. Var greit fornøyd men var vel mer om det fantes en som var enda bedre. Kan gjerne betale 700,- om kremen er bra for min hud! 😊 HI

Skrevet

Har rullert litt med en annen som passer på vinterstid: Climatis fra Matis og en rimeligere en No7 fra apoteket, men ja den var drøy. Var greit fornøyd men var vel mer om det fantes en som var enda bedre. Kan gjerne betale 700,- om kremen er bra for min hud! 😊 HI

Prøvd Murad med f .30?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...