Gå til innhold

Dere som synes det er uproblematisk med munnbind. Synes dere det er uproblematisk med niqab og burka også?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden):

Selvsagt ! Det er jo akkurat samme greia ! Eller ? 

Hvis man synes munnbind er uproblematisk i det hele. Så synes man også at det at munnbindet dekker store deler av ansiktet er uproblematisk. Da må man vel synes niqab og burka er greit også.

Anonymkode: b5899...205

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man synes munnbind er uproblematisk i det hele. Så synes man også at det at munnbindet dekker store deler av ansiktet er uproblematisk. Da må man vel synes niqab og burka er greit også.

Mor Nille er en sten . 

Munnbind er uproblematisk sett i sammenheng med den situasjonen vi befinner oss i. Det er altså ikke et uforholdsmessig tiltak under en pandemi. Burka har såvidt jeg vet ikke samme effekt mot smittespredning. Når det er sagt synes jeg folk får velge sine egne klær selv.

Anonymkode: 40ad5...4b6

Annonse

ostepop123 skrev (11 minutter siden):

Hvor ofte slår De Deres kone?

Det er i sånne stunder jeg må innrømme at min gamle gymnaslærer fikk rett… han påstod hardnakket at vi elever aldri kom til å angre på vår innsikt i Erasmus Montanus. Han mente også at vi ikke ville gå gjennom livet uten å få brukt for sitatene .. Jeg nektet å tro på det… og sannheten er at jeg har fått god bruk for dem. Både nå og da😂

Jeg bruker munnbind i de situasjonene hvor det er påkrevd og lurt. Jeg har aldri vært i noen situasjon hvor jeg har blitt påkrevd eller følt nytteverdi av å kle på meg burka eller niqab.

Så derfor, nei, munnbind er noe annet og kan derfor ikke sidestilles med burka eller niqab. Når vi først er inne på det så har jeg et problematisk forhold til klær med leopardtrykk også, selv om munnbind er uproblematisk.

ostepop123 skrev (41 minutter siden):

Hvor ofte slår De Deres kone?

Hvis du først skal bruke så pass gammeldagse rettskrivingsregler så kan du godt skrive substantiver med stor forbokstav også.

Anonymkode: fcbaa...c28

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du først skal bruke så pass gammeldagse rettskrivingsregler så kan du godt skrive substantiver med stor forbokstav også.

Anonymkode: fcbaa...c28

Niks.

https://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/hoflighetsformene-de-dem-og-deres/

Den perfekte mor, påan igjen skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker munnbind i de situasjonene hvor det er påkrevd og lurt. Jeg har aldri vært i noen situasjon hvor jeg har blitt påkrevd eller følt nytteverdi av å kle på meg burka eller niqab.

Så derfor, nei, munnbind er noe annet og kan derfor ikke sidestilles med burka eller niqab. Når vi først er inne på det så har jeg et problematisk forhold til klær med leopardtrykk også, selv om munnbind er uproblematisk.

Nå så jeg av en eller annen grunn kun for meg Gjertrud Krogstad i leopardtights og burka😅

Jeg tenker at det er like viktig å ta av munnbindet når det ikke er anbefalt lenger som å bruke det om det blir et krav igjen. Det er vanskeligere å tolke folk når det delvis er dekket bak munnbind/tøy. 

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Munnbind er uproblematisk sett i sammenheng med den situasjonen vi befinner oss i. Det er altså ikke et uforholdsmessig tiltak under en pandemi. Burka har såvidt jeg vet ikke samme effekt mot smittespredning. Når det er sagt synes jeg folk får velge sine egne klær selv.

Vel om de faktisk fikk velge selv da, men dessverre så er jeg redd at 70-80% av de som dekker seg til ikke har et reelt valg. 

Anonymkode: 2be2f...f7c

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Jeg tenker at det er like viktig å ta av munnbindet når det ikke er anbefalt lenger som å bruke det om det blir et krav igjen. Det er vanskeligere å tolke folk når det delvis er dekket bak munnbind/tøy. 

Vel om de faktisk fikk velge selv da, men dessverre så er jeg redd at 70-80% av de som dekker seg til ikke har et reelt valg. 

Anonymkode: 2be2f...f7c

Den kampen der legger ikke jeg meg opp i. Mennesker har bare kapasitet til å bry seg om et visst antall kamper, og denne ligger ikke mitt hjerte nært. Poenget er at det ikke plager MEG om andre går i burka.

Hvorfor klikker dere dere inn på en tråd dere ikke har tenkt til å svare på? I stedet gjør dere det dere kan for å latterliggjøre hi med god-dag-mann-økseskaft-uttalelser. Unødvendig og barnslig.

Jeg tenker som deg, hi. 

Anonymkode: 3d8ba...4dc

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor klikker dere dere inn på en tråd dere ikke har tenkt til å svare på? I stedet gjør dere det dere kan for å latterliggjøre hi med god-dag-mann-økseskaft-uttalelser. Unødvendig og barnslig.

Jeg tenker som deg, hi. 

Anonymkode: 3d8ba...4dc

Vel… noen ganger er svaret mange tenker ikke nødvendigvis det samme som hi tenker . I denne tråden opplever mange his synspunkter som på jordet. Det er ikke å latterliggjøre hi. At munnbind skulle være det samme som kvinneundertrykkende bekledning er helt på jordet . 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er der her stråmannkongressen er? Spør for en venn.

Anonymkode: 043c4...2c8

Engasjert også. Herlighet for et fascinerende forum dette er. Munnbind og vaksine. Det er alt vi trenger for å få ventilert ut alt som har bygd seg opp den siste tiden 😂 Mangler bare caps lock og litt hersketeknikker, så er kvelden redda.

Popcorn, jeg mangler popcorn....

Anonymkode: 2a229...f4d

Folk som gjemmer ansiktet sitt av religiøse grunner ser jeg ned på. Beklager, men sånn er det. Munnbind er jo noe helt annet og ikke minst midlertidig tiltak.

Anonymkode: 4647a...7f6

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Folk som gjemmer ansiktet sitt av religiøse grunner ser jeg ned på. Beklager, men sånn er det. Munnbind er jo noe helt annet og ikke minst midlertidig tiltak.

Det er helt greit. Å se ned på noen får deg sikkert til å føle deg litt bedre, og egentlig så blåser jo de fleste i hva du syns om dem. 

Anonymkode: 0232f...6b3

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Mulig ingen har opplyst deg om dette enda, halvannet år inn i pandemien, HI - men munnbind brukes som ett av flere tiltak for å hindre smittespredning i samfunnet.

Niqab og burka er kvinneundertrykkende klesdrakter som er ment å kontrollere kvinners liv, gjøre dem anonyme slik at de mister egen identitet i samfunnet. Ofte brukes argumentet at det er for å "beskytte" kvinnene, men dette er feilaktig, det er for å hindre menn, som mener de er for primitive til å kunne forholde seg til en kvinne som platonisk person og kvinne, fra å bli for pågående og ev. gjøre overgrep mot kvinnene. Det er plagg som pålegges kvinner fordi menn har så dårlig selvkontroll og tro på seg selv og andre menn, at de tror dette er til kvinners beste. Men det dreier seg om makt og ingenting annet. Menns makt i samfunnet, menns kontroll, mens kontroll over kvinner. Og det har ikke noe med koronasmitte å gjøre. Ergo er sammenligningen din helt søkt og uten sammenheng, HI.

Er spent på å høre hvorfor du mente at munnbind og niqab/burka kan sammenlignes?

Anonymkode: 4cf05...814

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det er helt greit. Å se ned på noen får deg sikkert til å føle deg litt bedre, og egentlig så blåser jo de fleste i hva du syns om dem. 

Anonymkode: 0232f...6b3

Føler du deg truffet? 

Nei, jeg føler meg ikke "bedre". Synes synd på de og ønsker at de tenker selv og ikke bruker et kvinneundertrykkende plagg. Samtidig er det viktig for meg å se ansiktet (mimikken) til folk jeg snakker med. Du synes kanskje det er greit å snakke til et plagg...

• Opprett ny...