Gå til innhold

Melde svindel til NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.7.2021 den 10.51):

Jeg har en bekjent som jeg mener misbruker trygdesystemet. Hun og barnefar er "ikke sammen" og bor hver for seg slik at de skal få gratis barnehage og SFO blant annet. Hun jobber ikke - han har millionlønn. Alle barna står på henne, men de sier de ikke er sammen lengre og har ikke vært det på flere år (minst 5 år)...likevel har de fått barn nummer 4 sammen nå på seks år. De gjør ALT sammen bortsett fra å ha samme adresse. Er dette greit?

Anonymkode: 5f4ae...44d

Hvis de har fått nytt barn sammen, så mottar hun nok ingen ytelse som aleneforsørger. Å motta dagpenger eller sosialhjelp vil være fullt lovlig. 

Anonymkode: 1a6e0...fed

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 7.7.2021 den 14.46):

Meld ifra. Jeg har lyst å melde inn en nabo. Hun fikk 50 000 kr etterbetaling fra  pensjonskassen 2 uker før hun søkte om sosialstønad. Hun brukte opp over halvparten og satt resten inn på kjæresten sin konto før hun sendte inn søknad på sosial stønad. 

Anonymkode: 2623a...098

Da fikk hun nok avslag på den søknaden.

Anonymkode: 1a6e0...fed

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du fortsetter bare denne tåpelige sammenligningen din, som ikke har noen likhet med tidligere Øst-Tyskland.

De som snylter på staten bevisst, de stjeler fra de som faktisk trenger støtte og som dermed gjerne får mindre. Statskassa og kommunekassene er ikke uuttømmelige, selv om mange tydeligvis tror det. Når folk velger å bryte loven og stjele, så får de også bare ta følgene om noen melder dem.

Og du, jeg har nær familie som ble fotfulgt av Stasi i flere år. Den sammenligningen din er helt på jordet, selv om du tydeligvis liker den selv...

Anonymkode: c3d86...c6e

Du, jeg forstår hva du mener svindel med velferdsordninger gjør, selv om du her forklarer det igjen. Jeg vet det og jeg er helt enig. Jeg er bare ingen angiver. 

Anonymkode: 616af...66a

Skrevet
On 7/7/2021 at 9:51 AM, Anonym bruker said:

Jeg har en bekjent som jeg mener misbruker trygdesystemet. Hun og barnefar er "ikke sammen" og bor hver for seg slik at de skal få gratis barnehage og SFO blant annet. Hun jobber ikke - han har millionlønn. Alle barna står på henne, men de sier de ikke er sammen lengre og har ikke vært det på flere år (minst 5 år)...likevel har de fått barn nummer 4 sammen nå på seks år. De gjør ALT sammen bortsett fra å ha samme adresse. Er dette greit?

Anonymkode: 5f4ae...44d

sjalu?? ikke din sak

Anonymkode: 0e2ed...dd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.7.2021 den 6.59):

Du, jeg forstår hva du mener svindel med velferdsordninger gjør, selv om du her forklarer det igjen. Jeg vet det og jeg er helt enig. Jeg er bare ingen angiver. 

Da aksepterer du tydeligvis svindel og lovbrudd. Det kunne du jo ha sagt rett ut uten å rakke ned på andre.

Anonymkode: c3d86...c6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.7.2021 den 6.59):

Så om du ser en person blir ranet på åpen gate så sier du: Joda jeg så hvem som gjorde det, men jeg kommer ikke til å fortelle det, for JEG er ingen angiver? 

Anonymkode: f8bfa...089

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så om du ser en person blir ranet på åpen gate så sier du: Joda jeg så hvem som gjorde det, men jeg kommer ikke til å fortelle det, for JEG er ingen angiver? 

Jeg synes faktisk ikke det er samme sak, selv om jeg ser poenget ditt. Selvfølgelig ville jeg gripe inn når jeg ser et ran e.l., det er det å spionere på naboer og venner og deretter melde dem til myndighetene for mindre pengefusk jeg ikke har særlig sansen for. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg synes faktisk ikke det er samme sak, selv om jeg ser poenget ditt. Selvfølgelig ville jeg gripe inn når jeg ser et ran e.l., det er det å spionere på naboer og venner og deretter melde dem til myndighetene for mindre pengefusk jeg ikke har særlig sansen for. 

Om en raner får med seg 2000 korner er det ingenting mot hva de som svindler samfunnet får med seg, så det er faktisk verre. Det samme vil jo da gjelde forsikringssvindel, svindel av andre via kjøp og salg osv. Jeg har vært enslig forsørger hele tiden med mitt barn, men p.g.a. de som svindler så ble jeg også satt i et dårlig lys, så jeg har ingen sympati med som svindler uansett om de svindler fra private eller det offentlige. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Om en raner får med seg 2000 korner er det ingenting mot hva de som svindler samfunnet får med seg, så det er faktisk verre. Det samme vil jo da gjelde forsikringssvindel, svindel av andre via kjøp og salg osv. Jeg har vært enslig forsørger hele tiden med mitt barn, men p.g.a. de som svindler så ble jeg også satt i et dårlig lys, så jeg har ingen sympati med som svindler uansett om de svindler fra private eller det offentlige. 

Jeg har heller ingen sympati med dem, det er ikke det det handler om. 

Skrevet

Ja selvfølgelig 

Anonymkode: 2a7ad...1d0

Skrevet

Herregud, fei for din egen dør. Hvorfor bry seg i hva andre gjør? 

Anonymkode: 31371...f7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...