Gå til innhold

Finnes det virkelig ikke frisører som greier å klippe?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, nå er jeg så drittlei! Datteren på 10 år har hår til skulderbladene, og skulle til frisøren for å klippe slitte tupper i dag. Jeg har klippet henne litt selv, men bruker så lang tid, så tenkte det var greit med en frisørtime. Og nok en gang når hun kommer hjem ser jeg at det er skjevt. Hun sa det til og med selv før jeg så det. Helt tydelig lengre på den ene siden enn den andre. Var bestemoren hennes som fulgte henne, så jeg så henne ikke før hun kom hjem.

Og slik er det så og si hver eneste gang. Ikke klipt rett. Og det er jo så tydelig også. Det er ikke bare litt pirk som kan overses. Har prøvd mange forskjellige frisører med like elendig resultat. Altså, hva lærer de egentlig på frisørskolen? Eller er det bare slurv og tida som er greia? Skal man måtte stå å se over klippen selv før man drar fra frisøren?

Anonymkode: 4d38f...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Altså, nå er jeg så drittlei! Datteren på 10 år har hår til skulderbladene, og skulle til frisøren for å klippe slitte tupper i dag. Jeg har klippet henne litt selv, men bruker så lang tid, så tenkte det var greit med en frisørtime. Og nok en gang når hun kommer hjem ser jeg at det er skjevt. Hun sa det til og med selv før jeg så det. Helt tydelig lengre på den ene siden enn den andre. Var bestemoren hennes som fulgte henne, så jeg så henne ikke før hun kom hjem.

Og slik er det så og si hver eneste gang. Ikke klipt rett. Og det er jo så tydelig også. Det er ikke bare litt pirk som kan overses. Har prøvd mange forskjellige frisører med like elendig resultat. Altså, hva lærer de egentlig på frisørskolen? Eller er det bare slurv og tida som er greia? Skal man måtte stå å se over klippen selv før man drar fra frisøren?

Da ringer du å klager. Det skal ikke være så vanskelig å få til en rett klipp. Det er mange ting å ta hensyn til, som feks at hun sitter rett i stolen, at håret klippes etter den skillen hun bruker, er det sideskille bør det selvfølgelig dobbeltsjekkes at det fungerer om hun bytter skille. Hun må legge haka på brystet. Nesten iallefall. Virvler må taes hensyn til, er håret tykt krever det litt mer. Men dette er jo noe av det første vi lærer på skolen så det er ikke så mye å be om. Det er også vårt ansvar at kunden sitter riktig med hodet å overkroppen sånn at klippen blir 100 %. Jeg ber ofte langthårskunder om å stå for å dobbeltsjekke.

Skulle gjerne sett et bilde av klippen. 

(Nå har jeg virkelig prøvd å få til å/og riktig🙈)

Anonymkode: 781f5...81c

Skrevet

Jeg har gitt opp frisører. Jeg har krøllete hår med mange verver og særegenheter, og det virker ikke som frisører kan dette overhodet. Jeg har prøvd lærlinger, folk med krølla hår selv, billige frisører, svindyre osv. For meg handler det ikke om skjevheter, men at de ikke forstår hvordan klippe hår som legger seg anerledes når det tørker. 

Nå har jeg kjøpt meg frisørsaks og klipper datteren min selv, hun har rett hår til rumpa. Meg selv stusser jeg inni krøllene og har nå valgt og la det bli langt. Orker ikke bruke så mye penger på noe som ikke blir bra. Er usikker på hva jeg skal gjøre med sønnen min, foreløpig har han langt hår og jeg håndterer klippen, men skal han ha kort, guttesveis må jeg nok vurdere frisør. 

Er skikkelig skuffa over frisører, og kjenner jeg er skeptisk til hva slags skole og innhold de har vært med på. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Da ringer du å klager. Det skal ikke være så vanskelig å få til en rett klipp. Det er mange ting å ta hensyn til, som feks at hun sitter rett i stolen, at håret klippes etter den skillen hun bruker, er det sideskille bør det selvfølgelig dobbeltsjekkes at det fungerer om hun bytter skille. Hun må legge haka på brystet. Nesten iallefall. Virvler må taes hensyn til, er håret tykt krever det litt mer. Men dette er jo noe av det første vi lærer på skolen så det er ikke så mye å be om. Det er også vårt ansvar at kunden sitter riktig med hodet å overkroppen sånn at klippen blir 100 %. Jeg ber ofte langthårskunder om å stå for å dobbeltsjekke.

Da ringer du OG klager. Ellers bra 😃

Anonymkode: e02d2...b8a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg burde absolutt ha gjort det. Men, vi drar på tur i morgen, så jeg tok og rettet det opp selv. Som jeg har gjort mange ganger😝 Jeg skjønner heller ikke at rett klipp skal være så sabla vanskelig å få til. Da jeg klipte henne selv, på en kjøkkenstol i fæl arbeidsstilling og opplæring fra YouTube, ble det bedre enn de aller fleste gangene hos frisør. Og det er liksom ikke slik at jeg er pirkete heller. Det er så tydelig at det er skjevt. Ungen så det jo selv. Altså, frisøren i dag må ha vært blind.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da ringer du OG klager. Ellers bra 😃

Anonymkode: e02d2...b8a

😁😁😁

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ja, jeg burde absolutt ha gjort det. Men, vi drar på tur i morgen, så jeg tok og rettet det opp selv. Som jeg har gjort mange ganger😝 Jeg skjønner heller ikke at rett klipp skal være så sabla vanskelig å få til. Da jeg klipte henne selv, på en kjøkkenstol i fæl arbeidsstilling og opplæring fra YouTube, ble det bedre enn de aller fleste gangene hos frisør. Og det er liksom ikke slik at jeg er pirkete heller. Det er så tydelig at det er skjevt. Ungen så det jo selv. Altså, frisøren i dag må ha vært blind.

Hi

Det var ikke cutters?

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Det var ikke cutters?

Nei, forskjellige type frisørsalonger. 

Hi

Skrevet

Tror dette er ganske vanlig, ja. Så bare for et par dager siden ei som tydelig kom rett fra frisør. Var rett før jeg sprang etter henne for å si at hun burde gå tilbake og få det klippet rett. Så så tydelig at det var minst et par centimeter lengre på ene siden enn andre. Og det er ganske ille når hun gikk med alt håret hengende rett ned bak og jeg ser det på mange meters avstand.

Jeg har dessverre flyttet altfor langt unna den eneste frisøren som noensinne virkelig har fått til mitt hår. Det var så fantastisk, trengte aldri si noe, det ble alltid veldig vellykket. Savner ham!

Anonymkode: 6c098...0dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Var rett før jeg sprang etter henne for å si at hun burde gå tilbake og få det klippet rett.

Kjære tid, oppsøk hjelp! 

Anonymkode: 1d41a...879

Skrevet
Optatium skrev (9 timer siden):

For meg handler det ikke om skjevheter, men at de ikke forstår hvordan klippe hår som legger seg anerledes når det tørker. 

Men da må du jo bare si fra om dette, slik at det blir klippet tørt, eller at man går over det igjen.

Ikke alle har sånt hår, ikke alle har de samme behovene som deg, da er det feil å skylde på frisøren. 

Skrevet
Optatium skrev (11 timer siden):

Jeg har gitt opp frisører. Jeg har krøllete hår med mange verver og særegenheter, og det virker ikke som frisører kan dette overhodet. Jeg har prøvd lærlinger, folk med krølla hår selv, billige frisører, svindyre osv. For meg handler det ikke om skjevheter, men at de ikke forstår hvordan klippe hår som legger seg anerledes når det tørker. 

Nå har jeg kjøpt meg frisørsaks og klipper datteren min selv, hun har rett hår til rumpa. Meg selv stusser jeg inni krøllene og har nå valgt og la det bli langt. Orker ikke bruke så mye penger på noe som ikke blir bra. Er usikker på hva jeg skal gjøre med sønnen min, foreløpig har han langt hår og jeg håndterer klippen, men skal han ha kort, guttesveis må jeg nok vurdere frisør. 

Er skikkelig skuffa over frisører, og kjenner jeg er skeptisk til hva slags skole og innhold de har vært med på. 

Jeg har funnet ut at her i Norge er det svært få frisører som er flinke på min type hår. Det som har vært suksess er å klippe meg i utlandet. Type hvor som helst i land som mitt hår er typisk. Jeg har tykt , krøllete , langt og generelt mye hår. I Spania sa en frisør at hår som mitt jobber hun med hver dag. Jeg har aldri vært mer fornøyd . Ser det med ungene også. Han ene er lett å klippe i Norge og han andre ikke. Jeg har begynt å spørre frisørene her før de skal klippe om de har god erfaring med ikke-nordisk hår. Flere har sagt at jeg burde gå til en annen . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men da må du jo bare si fra om dette, slik at det blir klippet tørt, eller at man går over det igjen.

Ikke alle har sånt hår, ikke alle har de samme behovene som deg, da er det feil å skylde på frisøren. 

Har sagt fra utallige ganger. Jeg har gått tilbake, jeg har veiledet og vist, jeg har forklart. Nå gidder jeg ikke mer. De har liksom et fagbrev, men er udugelige på krøllete hår, det er da mange flere enn meg med krøller der ute. 

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (23 minutter siden):

Jeg har funnet ut at her i Norge er det svært få frisører som er flinke på min type hår. Det som har vært suksess er å klippe meg i utlandet. Type hvor som helst i land som mitt hår er typisk. Jeg har tykt , krøllete , langt og generelt mye hår. I Spania sa en frisør at hår som mitt jobber hun med hver dag. Jeg har aldri vært mer fornøyd . Ser det med ungene også. Han ene er lett å klippe i Norge og han andre ikke. Jeg har begynt å spørre frisørene her før de skal klippe om de har god erfaring med ikke-nordisk hår. Flere har sagt at jeg burde gå til en annen . 

Det kan jeg tenke meg. Men jeg har egentlig helt vanlig hår, krøllete, litt tynt, nokså nordisk. Men det er akkurat som de ikke forstår at krøller lever sitt eget liv og at man må klippe med krøllene. 

Skrevet
Optatium skrev (9 minutter siden):

Det kan jeg tenke meg. Men jeg har egentlig helt vanlig hår, krøllete, litt tynt, nokså nordisk. Men det er akkurat som de ikke forstår at krøller lever sitt eget liv og at man må klippe med krøllene. 

Nei, de forstår ikke det. Mange retter ut håret før eller etter klipp for å se om det blir rett/jevnt og da ser en jo ikke hvordan krøllene blir. De spør også om jeg bruker krøllene... eh ja, det er jo sånn håret er da 

Anonymkode: f7c2e...d9d

Skrevet
Optatium skrev (13 timer siden):

Jeg kjenner en dyktig frisør som vet å klippe krøllete hår. Han jobber i Oslo.

Krøllete hår skal klippes når det er tørt.

Anonymkode: 4519f...391

Skrevet

Helt enig med hi at mange frisører er dårlige. Var hos en som klippet håret til sønnen min. Det så ikke ut. Var skjevt og virkelig dårlig klipp. Jeg klagde, fikk time hos en annen frisør, som selv sa at klippet var for dårlig. 

Jeg var veldig fornøyd med klippet på Strømmen storsenter. En asiatisk dame med de lengste neglene jeg noen gang har sett. Men for en fantastisk frisør! Klippet ble så nydelig. Husker selvfølgelig ikke hva hun heter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Helt enig med hi at mange frisører er dårlige. Var hos en som klippet håret til sønnen min. Det så ikke ut. Var skjevt og virkelig dårlig klipp. Jeg klagde, fikk time hos en annen frisør, som selv sa at klippet var for dårlig. 

Jeg var veldig fornøyd med klippet på Strømmen storsenter. En asiatisk dame med de lengste neglene jeg noen gang har sett. Men for en fantastisk frisør! Klippet ble så nydelig. Husker selvfølgelig ikke hva hun heter.

EN KLIPP, KLIPPEN. Hårklipp, tonem 1

EN KLIPPE, KLIPPEN. Berg, tonem 2

ET KLIPP, KLIPPET. Filmklipp 

Sånn.

Anonymkode: 7ccf2...067

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

EN KLIPP, KLIPPEN. Hårklipp, tonem 1

EN KLIPPE, KLIPPEN. Berg, tonem 2

ET KLIPP, KLIPPET. Filmklipp 

Sånn.

Anonymkode: 7ccf2...067

👍 

Skrevet

Jeg går til min faste frisør. De har ikke drop inn, flest faste stamkunder. 

Barna går dit også, tror det er ca 250 kr. Vi blir alltid fornøyde. Hver eneste gang. De tar seg god tid. 

Har klippet meg på disse in-og ut frisørene, ble alltid skuffet. Mannen går der, blir alltid fin. Men forskjell på dame og herreklipp. 

Anonymkode: ee038...dcf

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Kjære tid, oppsøk hjelp! 

Strengt tatt er det vel hennes frisør som bør oppsøke hjelp, siden denne tydeligvis ikke kan jobben sin.

Anonymkode: 6c098...0dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg kjenner en dyktig frisør som vet å klippe krøllete hår. Han jobber i Oslo.

Krøllete hår skal klippes når det er tørt.

Jeg kan ikke reise til Oslo for å klippe meg dessverre.. Skulle ønske det var flere av dem der ute. 

Skrevet

Snakket med ei venninne om akkurat dette i dag. Og jeg må si meg enig med deg, hi! Har faktisk aldri vært fornøyd med klipp hos frisør, verken på meg eller sønnen, og vi har prøvd MANGE. 

Blir enten altfor kort eller veldig skjevt. Jeg har helt rett hår, men det blir likevel så skjevt at jeg må rette opp minst et par cm. Og da tar jeg det heller selv, altså. Altfor dyrt å holde på sånn når man likevel må gjøre halve jobben selv etterpå.

Anonymkode: ed814...c81

Skrevet

Jeg er ikke flink til å klage på ting jeg ikke er fornøyd med - bortsett fra frisører! Men opplever sjelden at jeg er misfornøyd med klipp. Jeg har tykt hår med masse volum, litt fall, og flere litt «umulige» verv som frisøren må ta hensyn til. Det har alle frisører jeg har vært hos både tatt hensyn til og spurt om. De er også nøye på å gå over håret etter det er tørket, for å sjekke om det er rett osv. Har jeg bare vært veldig heldig? 
Farging/striping derimot, har jeg opplevd mye rart med, og klaget mange ganger. Heldigvis retter de alltid opp slik at jeg blir fornøyd 😊

Anonymkode: 1f9e6...139

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (16 timer siden):

Jeg har helt typisk norsk hår: helt rett, tynt/fint hår. Jeg finner INGEN frisører som klarer å både klippe «korrekt» (uten små tuster som står ut og er lengre enn håret rundt, og se hva som passer til meg (og de blir ofte sure hvis jeg sier at jeg feks vil ha det kortere i nakken enn de har klippet. Jeg VET jo at det blir bedre).  I tillegg er de ELENDIGE til å style. En gang tok frisøren (på tross av at jeg sa ifra da jeg så hva hun hadde tenkt å gjøre) oppi ca 5 ganger så mye hårskum som håret mitt trenger for å ordnes. Det ble selvsagt helt seigt og hun måtte vaske ut skummet og starte på nytt… Det står dårlig til med frisørstanden ja, etter min mening. 

Anonymkode: 0c02c...ea0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...