Gå til innhold

Flere med barn som krangler hele ferien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna på 7 og 10 år krangler hele tiden mens vi er på ferie, jeg blir gal av å høre på, og i dårlig humør. Flere som har det slik? 

Anonymkode: 429e5...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde det slik da barna var små. Nå erde 12, 14, 17 og 19 år og jeg kan ikke en gang huske sist de kranglet. Det blir bedre!

Anonymkode: 777fd...006

Skrevet

Skill de, det er ikke lov å småkjekle hele tiden så hele familien blir sur!

De må gå på hvert sitt sted og være uten hverandre. Som regel tar det ikke lang tid før de savner hverandre for det er ganske kjedelig å være alene.

Jeg hadde ikke funnet på noe med de så lenge de holdt på sånn, konsekvensen av å småkjekle om uviktige ting hele tiden måtte bli at de sitter i hver sin ende av campingvogn, hytte, hotellrom eller hvor dere nå måtte være. Ønsker de at familien skal gjøre noe hyggelig sammen så må de være hyggelig mot hverandre.

Det er ikke så veldig lenge de gidder da altså.

Mine er 12 og 14 år nå, og selv om de selvfølgelig kan bli litt lei av hverandre innimellom har de blir flinke til å selv trekke seg unna da istedenfor å småkrangle uten grunn.

Vi må lære dem å håndtere disse småirritasjonene uten å krangle hele tiden. Det er lov å ikke være i humør, det er lov å ikke orke akkurat nå osv, men da må vi si ifra på en hyggelig måte, også må vi selv respektere andre på samme måte som vi ønsker å bli respektert selv. De må finne ut av det selv, men med veiledning fra oss.

Vi som foreldre må tåle at søsken irriterer hverandre, alle søsken gjør det innimellom, men vi trenger ikke sitte midt i en søskenkrangel og høre på, da får de gå vekk.

Anonymkode: 83898...171

Skrevet

7 og 10 her også og de krangler sååå mye. Må faktisk ofte skille dem. Men tenker det er verst nå så blir det forhåpentligvis bedre. 

Anonymkode: 793da...02f

Skrevet

Åja, legg til litt lekeslåssing som plutselig tipper over til ikke gøy i det hele tatt, så har du mine unger også. Gutter på 8 og 11. 

Innimellom er de heldigvis perlevenner, skryter av den andre og leker kjempefint sammen. 

Sikkert lurt å skille dem litt innimellom, vi er ikke alltid så flinke til det.  

Håper det blir bedre, ja. Snakket med en mamma som hadde to sønner på noenogtyve, de kunne ikke inviteres sammen, for da begynte de å slåss! Men det er nok heldigvis ikke så vanlig...

Skrevet

Mine to yngste på 12 og 15 kan fortsatt krangle - men har mye selskap i hverandre og.  Han på 12 har ekstra utfordringer i fht sinnekontroll.

Anonymkode: 2681e...1e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...