Gå til innhold

Folk som fortsatt bruker munnbind der det ikke er påbudt...

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men gjør det deg noe at folk gjør dette? Angår det deg? Folk kan gå med både hjelm, munnbind og armringer som de vil for min del. Gå gjerne med armringer i butikken også. Selvsagt hadde jeg sett to ganger og humret litt for meg selv, men det hadde jo ikke plaget eller irritert meg på noen måte.

Anonymkode: 8086e...497

Ja, selvsagt angår det meg når folk går med tildekjede ansikt. Jeg hadde blitt like brydd hvis folk gikk rundt med finlandshette feks.

Anonymkode: 8993b...304

Fortsetter under...

På samme måte som at det ser litt rart ut med folk som går med hjelm på gata. Uten sykkel. Eller voksne som bader med armringer. De blir i samme klasse. 

Anonymkode: eb7e6...499

Det har vel aldri drept noen å se rar ut? Jeg tror at de som lar seg påvirke i så stor grad av hva andre gjør er svært selvopptatte og redde for å skille seg ut selv. Kanskje de tilogmed er litt misunnelige på de som tør å gjøre noe litt utenfor massen? 

Om folk går med munnbind, hijab, kalott, hatt eller lue så påvirker jo ikke det min hverdag i noen særlig grad. Hvorfor lar dere det påvirke deres? I så stor grad at det blir pinlig, faktisk? 

Anonymkode: ddb5a...9d4

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Ja, selvsagt angår det meg når folk går med tildekjede ansikt. Jeg hadde blitt like brydd hvis folk gikk rundt med finlandshette feks.

Men hvorfor tror du at det betyr noe for andre hva som gjør deg brydd? De aller fleste blåser i hvordan du har det. Du er ikke så viktig altså. 

Jeg bruker munnbind på buss og lignende. Fordi jeg er svært allergisk mot det meste, og før jeg turte å bruke munnbind, så måtte jeg ofte gå av bussen, fordi jeg ble så dårlig. Så jeg har det på, for å slippe å få astma anfall. Og jeg er ikke den eneste.

Anonymkode: 00b99...c4d

Her jeg bor er det ikke lenger påbudt, men det er sterkt anbefalt. Folk flest bruker det i butikker. Mange butikker har også oppe plakater der de oppfordrer folk til å fortsatt bruke munnbind når de handler. I og med at vi er en turistkommune og det er mennesker fra mange steder her så setter jeg pris på at de fleste bruker det. Jeg synes ikke det er hverken pinlig eller rart. Det er bare smart å følge anbefalinger. Jeg følger også anbefalingen om sykkelhjelm, solkrem, melde fra hvor jeg går, ekstra skitupp og ikke være på sjøen i åpen båt i tordenvær. 

Anonymkode: fd9e2...950

Jeg bruker det fortsatt. Håndsprit også.

Ikke bare det, forbered deg på et sjokk, jeg bruker også sykkelhjelm. Selv om det ikke er påbudt. 

Anonymkode: d48a4...4cc

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Her jeg bor er det ikke lenger påbudt, men det er sterkt anbefalt. Folk flest bruker det i butikker. Mange butikker har også oppe plakater der de oppfordrer folk til å fortsatt bruke munnbind når de handler. I og med at vi er en turistkommune og det er mennesker fra mange steder her så setter jeg pris på at de fleste bruker det. Jeg synes ikke det er hverken pinlig eller rart. Det er bare smart å følge anbefalinger. Jeg følger også anbefalingen om sykkelhjelm, solkrem, melde fra hvor jeg går, ekstra skitupp og ikke være på sjøen i åpen båt i tordenvær. 

Anonymkode: fd9e2...950

Av en eller annen grunn så blir jeg alltid så glad når jeg leser at folk bruker sykkelhjelm. ;)

Annonse

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Av en eller annen grunn så blir jeg alltid så glad når jeg leser at folk bruker sykkelhjelm. ;)

Også uten sykkel? For det er det jeg sammenligner munnbind med.
Å bruke munnbind nå når det nesten ikke er smitte, blir som å gå med sykkelhjelm uten sykkel.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Å bruke munnbind nå når det nesten ikke er smitte, blir som å gå med sykkelhjelm uten sykkel.

Nei, for munnbind er ikke for din egen skyld, men alle andres. Sykkelhjelm er for å beskytte ditt eget hue. Noe du burde ha brukt mer😅

Anonymkode: b6dd2...a15

Jeg bruker ikke munnbind på nærbutikken her nå, men ser ikke bort fra at det kommer på igjen ganske raskt nå når folk begynner å reise og smitten stiger igjen. Hva andre gjør brur jeg meg fint lite om, så lenge de viser hensyn. 

Anonymkode: f7f1d...08e

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, for munnbind er ikke for din egen skyld, men alle andres. Sykkelhjelm er for å beskytte ditt eget hue. Noe du burde ha brukt mer😅

Anonymkode: b6dd2...a15

Så morsom du er! Jeg ler meg i hjel. 🤣

Munnbindbruk er også for egen skyld. Hvorfor tror du ellers at testtakerne på alle landets korona-testsentre bruker det? For å beskytte deg? Neppe. De bruker smittevernsutsyr, herunder munnbind og visir, for å beskytte seg selv.

På tide å bruke hue selv. 😅

Neida, mitt utsagn hadde ingenting med diskusjonen å gjøre, det var bare en liten digresjon. ;)

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er ingen pandemi i Norge lenger. Med ca 20 innlagt i hele Norge, og med omtrent 80 smittede om dagen, kvalifiserer det ikke lenger til å kalles en pandemi. Da blir det å bruke munnbind alene, utendørs, bare for dumt. 

Siden Norge er en del av verden, og verden fremdeles har en pandemi pågående, og vi har smitte i Norge også, så er det definitivt pandemi i Norge også.

Evne til å tilegne seg kunnskap - og evne til å reflektere over kunnskapen man tilegner seg - er en fin ting...

Anonymkode: 4a372...f5f

Siden Norge er en del av verden, og verden fremdeles har en pandemi pågående, og vi har smitte i Norge også, så er det definitivt pandemi i Norge også.

Evne til å tilegne seg kunnskap - og evne til å reflektere over kunnskapen man tilegner seg - er en fin ting...

«Større utbrudd av smittsom sykdom over større områder, regnes som epidemier. En epidemi er et utbrudd av en smittsom sykdom som sprer seg fort og påvirker mange til samme tid. Epidemier begrenser seg til en del av verden, for eksempel ett land.

En pandemi er en epidemi som har spredt seg til et større geografisk område enn en epidemi, og som påvirker en betydelig del av verdens befolkning i flere verdensdeler.»

Kilde: NHI  

Norge har per i dag svært få smittede. 30 er innlagt på sykehus, 9 på intensiv og 5 på respirator. Det kan knapt regnes som en epidemi, langt mindre som en pandemi. 

Og du. Kutt ut de dårlige forsøkene på hersketeknikk og knebling. Det blir for dumt.

Annonse

«Større utbrudd av smittsom sykdom over større områder, regnes som epidemier. En epidemi er et utbrudd av en smittsom sykdom som sprer seg fort og påvirker mange til samme tid. Epidemier begrenser seg til en del av verden, for eksempel ett land.

En pandemi er en epidemi som har spredt seg til et større geografisk område enn en epidemi, og som påvirker en betydelig del av verdens befolkning i flere verdensdeler.»

Kilde: NHI  

Norge har per i dag svært få smittede. 30 er innlagt på sykehus, 9 på intensiv og 5 på respirator. Det kan knapt regnes som en epidemi, langt mindre som en pandemi. 

Og du. Kutt ut de dårlige forsøkene på hersketeknikk og knebling. Det blir for dumt.

Du bekreftet med dette det jeg skrev. Det blir for dumt at du ikke leser det du selv henter frem som kilde, eller ikke forstår følgene av det som står der.

Akkurat den situasjonen verden er i fremdeles, og har vært i i halvannet år nå - en pandemi. Du kan ikke velge å si at fordi Norge akkurat nå ikke har stor smittespredning, så er vi ikke lenger en del av verden og pandemien. For uansett om du liker det eller ei så er vi en del av verden som herjes av pandemien.

Vi i Norge er heldige akkurat nå siden tallene er såpass lave, men det betyr ikke at vi ikke lenger er en del av pandemien. Tallene for smitte er også begynt å øke igjen, om man forventer at det vil øke stadig siden regjeringen nå har åpnet opp for importsmitte, og vi snart derfor vil ha Delta-varianter av viruset som dominerende type. Flere og flere land i verden melder også om økt smitte og sykdom.

Du kom med en påstand. Den påstanden var feil. Det at man heller ikke greier tenke seg årsaker til at noen kan forflytte seg i det offentlige rom alene med munnbind blir for dumt etter halvannet år med pandemi og smittevernregler. Det er utallige årsaker til at det kan være gode grunner for, selv om de ikke umiddelbart er åpenbare for andre.

Anonym bruker skrev (På 6.7.2021 den 15.17):

Vet, hi, folk ser helt latterlig hysteriske ut med munnbind der de går alene på butikken. Flaut. 

For å ikke snakke om dem som går tur alene med munnbind på. Folk er virkelig blitt hjernevasket. Fjelltur med munnbind. Det neste blir vel at de går med munnbind hele dagen hjemme hos seg selv og har sex med munnbind. 

Anonymkode: 8361c...071

Anonym bruker skrev (På 8.7.2021 den 11.17):

For å ikke snakke om dem som går tur alene med munnbind på. Folk er virkelig blitt hjernevasket. Fjelltur med munnbind. Det neste blir vel at de går med munnbind hele dagen hjemme hos seg selv og har sex med munnbind. 

Tror du det? At det blir det neste? Eller overdriver du for å forsøke å få frem et poeng?

😆 

Ja, folk er blitt hjernevasket.

Anonymkode: cce30...a7e

Anonym bruker skrev (På 7.7.2021 den 16.05):

Så morsom du er! Jeg ler meg i hjel. 🤣

Munnbindbruk er også for egen skyld. Hvorfor tror du ellers at testtakerne på alle landets korona-testsentre bruker det? For å beskytte deg? Neppe. De bruker smittevernsutsyr, herunder munnbind og visir, for å beskytte seg selv.

På tide å bruke hue selv. 😅

🙈

Anonymkode: 06f1e...fcf

Men hva så om de gjør det, plager det deg?

Anonym bruker skrev (På 6.7.2021 den 15.17):

Vet, hi, folk ser helt latterlig hysteriske ut med munnbind der de går alene på butikken. Flaut. 

Jeg er kreftsyk og midt i cellegiftbehandling. Takk for at du synes jeg ser latterlig hysterisk ut.. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det overrasker meg ikke at du ikke skjønte det

Hvis du bruker ordene dine, kanskje folk forstår hva du prøver å si. 

On 7/6/2021 at 10:29 AM, Anonym bruker said:

Jeg blir flau på vegne av disse. Ser på de som en gjeng med besserwissere som vet bedre enn alle andre og myndighetene. Pinlig. 

Kan ikke folk bare gjøre som de vil? kanskje de føler seg tryggere

Anonymkode: 5ec0b...162

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Kan ikke folk bare gjøre som de vil? kanskje de føler seg tryggere

Anonymkode: 5ec0b...162

Skal innrømme jeg smålo litt på butikken i stad, det er skikkelig varmt i dag og veldig ubehagelig å ha på munnbind. Står en som skal hente pakke i posten, tydelig ukomfortabel pga varmen. Drar munnbindet under haka (klassisk) svetter og gnir seg i ansiktet, drar den på igjen og går ut utgangen hvor han ironisk nok var helt alene akkurat da 😅

Altså, det er jo litt uforståelig 😂 Han utsatte seg jo for MER smitte ved å bruke det 😅

Anonymkode: 44f53...d2f

• Opprett ny...