Gå til innhold

Folk som fortsatt bruker munnbind der det ikke er påbudt...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg blir flau på vegne av disse. Ser på de som en gjeng med besserwissere som vet bedre enn alle andre og myndighetene. Pinlig. 

Anonymkode: 8993b...304

Synes i grunn at du her fremstår mer pinlig . Hvis det gjør folk tryggere å bruke munnbind så er det da virkelig helt greit at de bruker det. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg blir flau på vegne av disse. Ser på de som en gjeng med besserwissere som vet bedre enn alle andre og myndighetene. Pinlig. 

Jeg bruker munnbind selv om det ikke er påbudt i min komunne og andre kommuner. Hva du måte mene om det bryr meg midt opp i ræva.

Anonymkode: 1f5a0...716

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jeg blir flau på dine vegne. Pinlig.

Anonymkode: 06f1e...fcf

Sånn, tada:

https://www.boktips.no/skjonnlitteratur/romaner/sommerens-beste-nye-boker-2021/

Så har du noe annet å finne på, slipper å være så usjarmerende opptatt av hva alle andre gjør. 

Anonymkode: 44f53...d2f

Annonse

Jeg er ikke hysterisk, jeg synes gjenåpning og lettelser er positivt. Men jeg har bare fått 1.dose og jeg bor sammen med en som er i flere risikogrupper. Pga deltavarianten, at jeg ikke kan vite hvem av alle fremmede rundt meg som er vaksinert eller hvem som holder avstand, så velger jeg å fortsette med munnbind i butikker, museer, kollektivtransport ol en stund til. Om det er pinlig for deg så bryr jeg meg veldig lite om det. 

Anonymkode: d91df...38d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kan du ikke heller bry deg om ting som er litt mer viktig, og noe som er ørlite mer positivt... 

Folk går tur ute, alene, med munnbind

Folk kjører bil, alene, med munnbind

Jeg synes det viser at folk er naive, og kanskje litt dumme??? munnbind gir falsk trygghet

Jeg tar toget, uten munnbind

Jeg tar trikken, uten munnbind

Jeg handler mat   uten munnbind 

Så håper jeg at andre vil følge etter.

Anonymkode: cce30...a7e

Jeg synes det er rarere med de som er så intenst opptatt av om folk bruker munnbind eller ikke. 

Er det noe å bry seg med, da? Du vet at munnbind beskytter de rundt, ikke den som bærer det, ikke sant? 

Om noen f.eks er sylte forkjøla og sparer meg for basillene sine ved å bruke munnbind, så er det jo bare en fordel! 

Annonse

De aller fleste munnbind beskytter andre og ikke deg selv så man skal ikke irritere seg over dette. De gjør det jo for deg.

Selv er jeg i risikogruppen og har omtrent ikke truffet noen i sosiale sammenhenger, men bruker kun munnbind når det er anbefalt og aller bruker det.

Dette fordi jeg ser det er svært liten mulighet for at jeg har vært utsatt for smitte og da ingen grunn til å ha det.

Hadde jeg derimot vært et sted der det er en del smittetrykk så hadde jeg hatt det på for å beskytte andre.

Anonymkode: 974c7...56b

Anonym bruker skrev (På 6.7.2021 den 10.29):

Nå er det vel du som driter deg ut men. 

Anonymkode: fc95d...d8e

Det er mange årsaker til at folk bruker munnbind selv om det ikke er påkrevd. Noen gjør det fordi de føler en ekstra trygghet, andre gjør det for å la andre føle denne tryggheten. Her jeg bor er det flere eldre som handler på butikken. Det er tydelig at de setter pris på at yngre bruker munnbind. De vet at yngre ikke har fått vaksine enda og det har også vært en del skriverier om festing. Da føles det tryggere for dem å handle på butikken om andre som handler også har på munnbind selv om det ikke er påkrevd. Noen kan ha på munnbind fordi de er forkjølet og ikke ønsker å spre dette (er jo ekstra styr og engstelse ved forkjølelse nå, f.eks. kan man måtte avlyse behandlingstimer på sykehuset - og denne timen har man gjerne ventet lenge på). Andre igjen er kanskje bare allergisk, men de hoster, og andre handlende føler seg da tryggere om disse har munnbind på osv. Så det er absolutt ikke teit å bruke munnbind på selv om det ikke er påkrevd. Det er mye annet i verden som ikke er påkrevd, men som det likevel er lurt å gjøre. Det er dermed ingenting latterlig ved å gjør ting selv om de ikke er påkrevd :) 

Anonymkode: 2efeb...bc2

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes det viser at folk er naive, og kanskje litt dumme??? munnbind gir falsk trygghet

Hvorfor? Hvilken rolle spiller det for deg om andre bruker munnbind?

Anonymkode: 8086e...497

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvorfor? Hvilken rolle spiller det for deg om andre bruker munnbind?

Det er ingen pandemi i Norge lenger. Med ca 20 innlagt i hele Norge, og med omtrent 80 smittede om dagen, kvalifiserer det ikke lenger til å kalles en pandemi. Da blir det å bruke munnbind alene, utendørs, bare for dumt. 

Anonymkode: eb7e6...499

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg vet om flere som går med munnbind på ute eller når de kjører bil. Dette fordi de nettopp var i en situasjon der munnbind var påkrevd og at de kommer i en slik situasjon igjen og velger å ha munnbindet på mellom disse øktene (i stedet for å f.eks. skyve det ned på haken). 

Man har ikke sluttet å påby munnbind fordi munnbind ikke virker, men fordi en del bruker dem feil og nå som smitten er såpass lav regner de med at nytten vs feil bruk gjør at det ikke er så viktig med munnbind. Om man bruker de riktig så gir munnbind større beskyttelse. I tillegg beskytter munnbind i stor grad andre fra den som bruker det, ikke motsatt. Men om begge bruker så gir det god beskyttelse.  

Anonymkode: 2efeb...bc2

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ingen pandemi i Norge lenger. Med ca 20 innlagt i hele Norge, og med omtrent 80 smittede om dagen, kvalifiserer det ikke lenger til å kalles en pandemi. Da blir det å bruke munnbind alene, utendørs, bare for dumt. 

Jeg fatter bare ikke hvorfor det klør deg så fryktelig at noen bruker det. Hvis det gjør folk trygge så burde det da være ok?

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Det er fortsatt påbudt med munnbind på offentlig transport som trikk, buss og taxi i Oslo.

I Oslo er det store forskjeller på munnbindbruk ellers. Har kanskje noe med smittetrykket i de forskjellige bydelene?

Fortsatt mange steder som krever munnbind. Jeg var feks på Fürst for å ta blodprøver, der krevde de munnbind. Samme da jeg var hos dyrlegen.

Anonymkode: 37412...02c

mamma til adhd gutt<3 skrev (36 minutter siden):

Jeg fatter bare ikke hvorfor det klør deg så fryktelig at noen bruker det. Hvis det gjør folk trygge så burde det da være ok?

På samme måte som at det ser litt rart ut med folk som går med hjelm på gata. Uten sykkel. Eller voksne som bader med armringer. De blir i samme klasse. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

På samme måte som at det ser litt rart ut med folk som går med hjelm på gata. Uten sykkel. Eller voksne som bader med armringer. De blir i samme klasse. 

Igjen…. Hvis det gjør at folk føler seg tryggere? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men gjør det deg noe at folk gjør dette? Angår det deg? Folk kan gå med både hjelm, munnbind og armringer som de vil for min del. Gå gjerne med armringer i butikken også. Selvsagt hadde jeg sett to ganger og humret litt for meg selv, men det hadde jo ikke plaget eller irritert meg på noen måte.

• Opprett ny...