Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Jeg har siden jeg møtte henne for 10 år siden prøvd alt for å gjøre henne fornøyd, men nå gir jeg opp. Sønnen hennes og jeg er gift og har barn. Når hun er uenig med sønnen snakker hun ikke med han og hilser ikke om vi møter henne på gaten. Forrige gang det skjedde gikk det et halvt år før hun snakket med han. Når barna er der spør hun dem ut om vi er snille med dem, at jeg ikke er bra for dem og om vi slår dem. Jeg har aldri slått noen, heller aldri snakket stygt om noen. Vi er rolige folk og jeg føler hun bare er ute etter å ta meg/oss. Når hun ikke får viljen sin blir hun som et barn. Hun snakker stygt om de fleste så det burde ikke gå innpå meg, men når noen beskylder meg/oss for å være slemme med barna kjenner jeg at det begynner å koke litt.... Ville dere tatt det opp med henne eller latt det ligge? Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Nei, la det ligge! Det blir ganske sikkert flere ganger verre om du tar det opp. Bit det i deg. Vanskelig, jeg vet, men verdt det, tror jeg. Anonymkode: 517a4...43f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, la det ligge! Det blir ganske sikkert flere ganger verre om du tar det opp. Bit det i deg. Vanskelig, jeg vet, men verdt det, tror jeg. Anonymkode: 517a4...43f Ja er litt usikker. Synes bare det er leit at hun sier slik til barna.De vet jo at det ikke er sant, men de blir såret. Ene nekter nå å dra dit for hun sier så mye stygt og blir lei seg. Samtidig burde hun kanskje vite at vi får vite det hos barna?Nei, vanskelig det her. Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Hvor gamle er barna? Min erfaring er også at det er nytteløst å endre slike folk, og en konflikt gjør bare ting verre. Bedre å bare skygge banen. Men barna må jo etterhvert få vite at farmor er en intrigemaker og at man må ta det hun sier med en klype salt, men hun har gode sider også så det er helt greit at de er glad i henne selv om hun har sine ting Men helt små barn kan selvfølgelig ikke få vite sånt, da må dere bare verne de med å holde litt avstand og ikke la henne være alene med de. Anonymkode: cd36e...30a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvor gamle er barna? Min erfaring er også at det er nytteløst å endre slike folk, og en konflikt gjør bare ting verre. Bedre å bare skygge banen. Men barna må jo etterhvert få vite at farmor er en intrigemaker og at man må ta det hun sier med en klype salt, men hun har gode sider også så det er helt greit at de er glad i henne selv om hun har sine ting Men helt små barn kan selvfølgelig ikke få vite sånt, da må dere bare verne de med å holde litt avstand og ikke la henne være alene med de. Anonymkode: cd36e...30a Største blir 9 år og minste er 5 år. Jeg vurderer å forklare 9 åringen det, men 5 åringen vil nok ikke forstå. Hun «kjøper» de etter hun har sagt noe stygt med å ta de med å kjøpe godteri o.l. også sier hun ifølge 9 åringen» Dere må ikke si noe til mamma og pappa hva jeg har sagt, da blir det bare trøbbel.».......😳 Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 Her tenker jeg at dere bare må beskytte barna og dere selv mot henne, for slik hun holder på, det er skadelig for dere alle. Hvor gammel er hun? Har hun alltid (i din manns liv) vært slik? Eller er hun blitt slik siste ti årene? Har hun alltid vært slik er det bare å trekke dere helt unna for å beskytte dere og barna. Er det nyere så ville jeg tatt en telefon til hennes fastlege og sagt at dere er bekymret for psyken hennes, ev. om det kan være (tidlig) demens inne i bildet. Anonymkode: d108d...21a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Her tenker jeg at dere bare må beskytte barna og dere selv mot henne, for slik hun holder på, det er skadelig for dere alle. Hvor gammel er hun? Har hun alltid (i din manns liv) vært slik? Eller er hun blitt slik siste ti årene? Har hun alltid vært slik er det bare å trekke dere helt unna for å beskytte dere og barna. Er det nyere så ville jeg tatt en telefon til hennes fastlege og sagt at dere er bekymret for psyken hennes, ev. om det kan være (tidlig) demens inne i bildet. Anonymkode: d108d...21a Hun blir 70 i år. Ifølge min mann har hun alltid vært slik.Litt fiendtlig mot alle. Hun har ikke likt noen som noen av sønnene hennes har vært sammen med(hun har tre sønner). Hun er slik mot mannen sin også. Men jeg føler hun er ekstra ute etter oss/meg. Jeg er ikke vant til at folk oppfører seg slik og jeg kjenner det går innpå meg nå når hun sier slikt til barna. Trekker vi oss helt unna vil hun nok ha en grunn hvorfor😳 Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Hun blir 70 i år. Ifølge min mann har hun alltid vært slik.Litt fiendtlig mot alle. Hun har ikke likt noen som noen av sønnene hennes har vært sammen med(hun har tre sønner). Hun er slik mot mannen sin også. Men jeg føler hun er ekstra ute etter oss/meg. Jeg er ikke vant til at folk oppfører seg slik og jeg kjenner det går innpå meg nå når hun sier slikt til barna. Trekker vi oss helt unna vil hun nok ha en grunn hvorfor😳 Anonymkode: e34c2...f03 Om hun spør direkte så tenker jeg at hun godt kan få et direkte svar også. Siden mannen din har to brødre med partnere som også har hatt samme erfaring, og hans far blir behandlet dårlig også, så tenker jeg at det kan være lurt å snakke sammen, slik at dere er flere som støtter hverandre i å sette grenser for svigermor. Anonymkode: d108d...21a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Skrevet 5. juli 2021 Hvorfor besøker dere henne? Jeg hadde holdt både meg selv og ungene langt borte til hun lærer å oppføre seg (noe som mest sannsynlig blir aldri, men da er det hennes valg). Anonymkode: 09805...228
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor besøker dere henne? Jeg hadde holdt både meg selv og ungene langt borte til hun lærer å oppføre seg (noe som mest sannsynlig blir aldri, men da er det hennes valg). Anonymkode: 09805...228 Føler vi MÅ, men det er slutt nå. Hun fortjener ikke besøk av oss når hun er slik. Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Om hun spør direkte så tenker jeg at hun godt kan få et direkte svar også. Siden mannen din har to brødre med partnere som også har hatt samme erfaring, og hans far blir behandlet dårlig også, så tenker jeg at det kan være lurt å snakke sammen, slik at dere er flere som støtter hverandre i å sette grenser for svigermor. Anonymkode: d108d...21a De to brødrene er alene nå, har ikke partnere. Hun snakket mye stygt om de også. Jeg tror vi må prøve å holde oss borte fra henne, men jeg må forklare barna det på et vis... Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja er litt usikker. Synes bare det er leit at hun sier slik til barna.De vet jo at det ikke er sant, men de blir såret. Ene nekter nå å dra dit for hun sier så mye stygt og blir lei seg. Samtidig burde hun kanskje vite at vi får vite det hos barna?Nei, vanskelig det her. Anonymkode: e34c2...f03 Ikke la det ligge. Rett deg opp i ryggen og fortell hva du føler. Har hatt en runde med svigers her. Heldighvis mannen som har tatt mot til seg og snakket rett fra levra. De var ganske stae og stod på sitt, men da de fikk fordøyet det, så har det faktisk hjulpet på forholdet. Jeg synes ikke at du skal skyve problemet under teppet. Når du tar dette opp, eller, hvorfor ikke mannen? Det er jo hans foreldre. Han er vel enig med deg? Unasett, når en av dere /begge tar opp problemet, så snakk rolig. Ikke gap eller anklag. Da får de fort i forsvar. Nei jeg synes dere skal ta en prat. Kanskje situasjonen snur? Hvis ikke, så har du i alle fall prøvd. Du har ingenting å tape. 😊🌺 Anonymkode: a3f29...5bd
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #13 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Største blir 9 år og minste er 5 år. Jeg vurderer å forklare 9 åringen det, men 5 åringen vil nok ikke forstå. Hun «kjøper» de etter hun har sagt noe stygt med å ta de med å kjøpe godteri o.l. også sier hun ifølge 9 åringen» Dere må ikke si noe til mamma og pappa hva jeg har sagt, da blir det bare trøbbel.».......😳 Anonymkode: e34c2...f03 Dere foreldre må snakke med denne gale farmoren. Sånne folk ødelegger jo barna deres. Kan ikke ha slike folk innpå dere. Snakk med farmor. Dette er ikke sunt for barna. Anonymkode: a3f29...5bd
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #14 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun blir 70 i år. Ifølge min mann har hun alltid vært slik.Litt fiendtlig mot alle. Hun har ikke likt noen som noen av sønnene hennes har vært sammen med(hun har tre sønner). Hun er slik mot mannen sin også. Men jeg føler hun er ekstra ute etter oss/meg. Jeg er ikke vant til at folk oppfører seg slik og jeg kjenner det går innpå meg nå når hun sier slikt til barna. Trekker vi oss helt unna vil hun nok ha en grunn hvorfor😳 Anonymkode: e34c2...f03 Og da får du forklare henne hvorfor. 😊Hva er det verste som kan skje? At hun blir sur og ikke snakker med dere på 6 mnd? Nei, da får kjerringa bare bli sur da! Du må ta vare på flokken din. Litt skummelt.. Barna her er også 5 og 9 år, farmor på 69 har 3 sønner og oppfører seg ganske likt som din! 😬 Anonymkode: a3f29...5bd
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har siden jeg møtte henne for 10 år siden prøvd alt for å gjøre henne fornøyd, men nå gir jeg opp. Sønnen hennes og jeg er gift og har barn. Når hun er uenig med sønnen snakker hun ikke med han og hilser ikke om vi møter henne på gaten. Forrige gang det skjedde gikk det et halvt år før hun snakket med han. Når barna er der spør hun dem ut om vi er snille med dem, at jeg ikke er bra for dem og om vi slår dem. Jeg har aldri slått noen, heller aldri snakket stygt om noen. Vi er rolige folk og jeg føler hun bare er ute etter å ta meg/oss. Når hun ikke får viljen sin blir hun som et barn. Hun snakker stygt om de fleste så det burde ikke gå innpå meg, men når noen beskylder meg/oss for å være slemme med barna kjenner jeg at det begynner å koke litt.... Ville dere tatt det opp med henne eller latt det ligge? Anonymkode: e34c2...f03 Tror jeg hadde slått svigermor. Og så hadde jeg nektet henne å treffe barna. Anonymkode: d1f76...ec6
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #16 Skrevet 6. juli 2021 Jeg mener også at mannen min burde ta det opp hvis det skal taes opp.Hun trenger sikkert ikke flere grunner til å hate meg. Mannen er konfliktsky når det kommer til henne.Han har hatt så mange runder med henne tidligere at han har egentlig gitt opp litt. Han mener det er nytteløst, at hun aldri kommer til å forandre seg. Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #17 Skrevet 6. juli 2021 Det er vanskelig å forandre på en 70-åring. Det beste er nok å begrense kontakt, prøve å treffe svigerfar alene, uten svigermor. Ja, for han er vel mer fornuftig. Anonymkode: 6e54b...b72
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #18 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det er vanskelig å forandre på en 70-åring. Det beste er nok å begrense kontakt, prøve å treffe svigerfar alene, uten svigermor. Ja, for han er vel mer fornuftig. Anonymkode: 6e54b...b72 Svigerfar er helt toppers. Har aldri hatt problemer med han. Dessverre blir han så styrt av henne, men aldri noe vondt fra han🥰 Jeg tipper mye mellom om vi skal si noe eller la være. Hun kommer nok tilslutt å spørre hvorfor vi ikke er der eller hvorfor unga ikke kommer dit... Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #19 Skrevet 6. juli 2021 Denne svigermoren hadde røket ut av mitt liv for lenge siden. Hun er jo en gedigen drittsekk, selv ikke familie får oppføre seg slik. Og hadde hun gjort slik med ungene mine hadde hun ALDRI fått se de igjen. Ikke vanskelig å forklare barna heller. Farmor er ikke frisk i hodet derfor kan dere ikke være med henne. Det er ingen annen løsning enn å si, jeg er drittlei din oppførsel og jeg anser meg som ferdig med deg. Man skal ikke finne seg i hva som helst bare fordi man er familie. Problemet er jo svigerfar, om han er en snill mann så burde han få hjelp og litt beskyttelse mot dette spetakkelet av ei dame. Jeg ser helt klart at det kan være vanskelig for mannen din om faren hans «virker». Anonymkode: c47fa...081
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #20 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Denne svigermoren hadde røket ut av mitt liv for lenge siden. Hun er jo en gedigen drittsekk, selv ikke familie får oppføre seg slik. Og hadde hun gjort slik med ungene mine hadde hun ALDRI fått se de igjen. Ikke vanskelig å forklare barna heller. Farmor er ikke frisk i hodet derfor kan dere ikke være med henne. Det er ingen annen løsning enn å si, jeg er drittlei din oppførsel og jeg anser meg som ferdig med deg. Man skal ikke finne seg i hva som helst bare fordi man er familie. Problemet er jo svigerfar, om han er en snill mann så burde han få hjelp og litt beskyttelse mot dette spetakkelet av ei dame. Jeg ser helt klart at det kan være vanskelig for mannen din om faren hans «virker». Anonymkode: c47fa...081 Ja, svigerfar er toppers. Han har et helt annerledes humør når ikke svigermor er rundt. Når hun er rundt så sier han nesten ingenting.😳 Jeg synes det er leit. Jeg er vokst opp i en familie hvor alle passer på hverandre og jeg har fått inn med teskje at «Har man ikke noe godt å si så sier man ikke noe!» Anonymkode: e34c2...f03
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #21 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Svigerfar er helt toppers. Har aldri hatt problemer med han. Dessverre blir han så styrt av henne, men aldri noe vondt fra han🥰 Jeg tipper mye mellom om vi skal si noe eller la være. Hun kommer nok tilslutt å spørre hvorfor vi ikke er der eller hvorfor unga ikke kommer dit... Anonymkode: e34c2...f03 Om hun spør er det jo bare å svare ærlig, det må hun faktisk tåle om hun spør. "Din negativitet påvirker oss alle på en måte som ikke er greit, du prater rett og slett for mye dritt om alle og vi kan ikke ta del i det og ihvertfall ikke la ungene høre på det. Vi vil gjerne være med deg, men da må du tenke deg om før du snakker." Men igjen, jeg tror det er nytteløst. Hun vil gå rett i skyttergraven og ha en million flere negative ting å si om dere etterpå. Sånne mennesker ser ikke egen skyld. Det er vel et ordtak som er laget om slike mennesker? Husker ikke helt hvordan det var, men var vel noe om å påpeke andres fliser uten å se bjelken i eget øye eller noe sånt, slike ordtak er ikke tatt fra løse luften altså, det finnes en del sånne mennesker. Anonymkode: cd36e...30a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #22 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Svigerfar er helt toppers. Har aldri hatt problemer med han. Dessverre blir han så styrt av henne, men aldri noe vondt fra han🥰 Jeg tipper mye mellom om vi skal si noe eller la være. Hun kommer nok tilslutt å spørre hvorfor vi ikke er der eller hvorfor unga ikke kommer dit... Anonymkode: e34c2...f03 Når hun spør så svarer dere bare det som er sant. At negativiten hennes og alle de kjipe kommentarene er noe dere ikke ønsker i livet. At hun er hjertelig velkommen om hun endrer på dette og kjører en hyggeligere tone. Kort og konkret. Hun blir jo sur uansett men da får hun sitte hjemme hos seg selv å være sur. Anonymkode: f122e...13c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #23 Skrevet 6. juli 2021 Vi har det likt som dere. Nå har jeg også prøvd å nærme meg henne i over 10 år. Jeg orker ikke mer. Vi ser henne ikke lenger. Kun når det er pliktbesøk. Vi greier oss veldig fint uten. Faktisk mentalt utrolig mye bedre. Vi bruker nå tid på familie som vi er velkommen hos. Anonymkode: 49151...fa7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #24 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Svigerfar er helt toppers. Har aldri hatt problemer med han. Dessverre blir han så styrt av henne, men aldri noe vondt fra han🥰 Jeg tipper mye mellom om vi skal si noe eller la være. Hun kommer nok tilslutt å spørre hvorfor vi ikke er der eller hvorfor unga ikke kommer dit... Anonymkode: e34c2...f03 Spør hun får hun tåle svaret. Du har jo ingenting å tape, hun liker deg jo allerede ikke. Svar at dere ikke kan komme så lenge hun er så ufin og snakker dårlig om dere til barna. For barn er det å høre slemme ting om foreldrene, som de elsker og ser opp til, svært traumatiserende og det må du skåne dem for. Her må du ta hensyn til barna og blåse i svigermor. Anonymkode: 09805...228
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2021 #25 Skrevet 7. juli 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Spør hun får hun tåle svaret. Du har jo ingenting å tape, hun liker deg jo allerede ikke. Svar at dere ikke kan komme så lenge hun er så ufin og snakker dårlig om dere til barna. For barn er det å høre slemme ting om foreldrene, som de elsker og ser opp til, svært traumatiserende og det må du skåne dem for. Her må du ta hensyn til barna og blåse i svigermor. Anonymkode: 09805...228 Jeg tenker du har helt riktig i det. Barna blir jo lei seg når de hører bestemor snakke stygt om foreldrene. Jeg kan bare tenke meg selv som liten og å høre noe slikt. Nei, vi får snakke med henne å høre hva hun har å si(mest sannsynlig blir hun å si at dette er ikke noe hun har sagt eller at det ikke var ment slik🙄) Anonymkode: e34c2...f03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå