Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Jeg fikk ny sensur nå, og fikk karakteren B😱 Skjønner ingenting. Står forøvrig at dersom det avviker med mer enn to karakterer fra opprinnelig til ny sensur, så skal den sjekkes på nytt. Dette står i reglementet jeg fant på web. Jeg fikk også begrunnelse for karakter, og kjenner meg ikke igjen i det sensor skriver. Hen skriver at det var manglende innsikt og forståelse og at oppgaven bærer preg av at studenten ikke har forstått pensum. Jeg mener det er feil, jeg kan pensum godt, og jobber innenfor feltet. Akkurat nå er jeg et like stort spørsmålstegn. Stod ingen begrunnelse for ny karakter nå, kun karakter. Fra stryk til B? Anonymkode: fbc6c...570
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Sånt skjer. Ny karakter er vel mer i tråd med forventningene etter innsats. Gratulerer Anonymkode: 0c627...e43
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Sånt skjer. Ny karakter er vel mer i tråd med forventningene etter innsats. Gratulerer Anonymkode: 0c627...e43 Tusen takk. Var klar for ny eksamen. Spent på hva som skjer nå! Anonymkode: fbc6c...570
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Gratulerer! Ettersom du allerede jobber i feltet - kan det være noen form for faglig kulturkræsj som har utløst dette? Av typen mellom kvantitativ og kvalitativ forskning, for eksempel? Jeg har sett noen grelle eksempler på kvalitativt orienterte veiledere som forsøker å forstå kvantitativt orienterte masteroppgaver, for eksempel. Anonymkode: 59aa2...8a4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Gratulerer! Ettersom du allerede jobber i feltet - kan det være noen form for faglig kulturkræsj som har utløst dette? Av typen mellom kvantitativ og kvalitativ forskning, for eksempel? Jeg har sett noen grelle eksempler på kvalitativt orienterte veiledere som forsøker å forstå kvantitativt orienterte masteroppgaver, for eksempel. Anonymkode: 59aa2...8a4 Takk! Vet du, - jeg vet ikke! I følge oppgaven skulle vi velge mellom ulike allerede etablerte tiltak og drøfte disse på ulike nivå, og ut i fra hvilken problematikk vi selv valgte å fokusere på. Jeg kjenner meg ikke igjen i svaret fra sensoren. Står skrevet at jeg manglet vesentlig informasjon, men det beskrev jeg i avgrensningen at jeg var klar over, men på grunn av oppgavens omfang valgte jeg å avgrense. Dette for og kunne gå i dybden.. Men, jeg beskrev hva jeg også kunne tatt med. Anonymkode: fbc6c...570
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 Jeg synes det er litt skremmende at sensur kan være så forskjellig, at man kan være så uenige i samme oppgave. Jeg lurer på hvor ofte det skjer den andre veien, at folk får for gode karakterer, når de nesten heller skulle strykt. Anonymkode: 3c6d6...206
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Takk! Vet du, - jeg vet ikke! I følge oppgaven skulle vi velge mellom ulike allerede etablerte tiltak og drøfte disse på ulike nivå, og ut i fra hvilken problematikk vi selv valgte å fokusere på. Jeg kjenner meg ikke igjen i svaret fra sensoren. Står skrevet at jeg manglet vesentlig informasjon, men det beskrev jeg i avgrensningen at jeg var klar over, men på grunn av oppgavens omfang valgte jeg å avgrense. Dette for og kunne gå i dybden.. Men, jeg beskrev hva jeg også kunne tatt med. Anonymkode: fbc6c...570 Litt kort fortalt her, står på farten. Ville bare oppdatere.. Anonymkode: fbc6c...570
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 Se der. Gratulerer. Enda godt du klaget. Jeg mistenker at noen har lagt inn feil eksamen på deg her, er det fysisk mulig tro? Når ikke du engang kjenner igjen begrunnelsen, høres det ut som det ikke var den du leverte 🤔 Anonymkode: 288d7...36f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg synes det er litt skremmende at sensur kan være så forskjellig, at man kan være så uenige i samme oppgave. Jeg lurer på hvor ofte det skjer den andre veien, at folk får for gode karakterer, når de nesten heller skulle strykt. Anonymkode: 3c6d6...206 Ingen tvil om at det skjer begge veier. Min bacheloroppgave ble av veileder beskrevet som den beste hun noen gang hadde lest, og hun hadde bedt et par andre lærer ved skolen lese den som sa det samme. Sensuren kom og jeg fikk en karakter som lå litt under midt på treet. Jeg klaget og veileder mente det var helt uforståelig at jeg ikke hadde fått topp karakter. Etter at jeg hadde klaget, før jeg hadde fått svar, fikk jeg høre av andre at det hadde gått ut uformell og muntlig instruksjon til sensorene om at de skulle sette visse typer oppgaver langt høyere (det hadde med konkurranse med en "tvillingutdanning" ved samme skole). Og at alle oppgaver som hadde valgt en annen vinkling skulle settes ned så mye som mulig. Min karakter ble opprettholdt, og hvem hadde da undertegnet som ny sensor - veileder som hadde sagt min oppgave var langt bedre enn noen andre hun hadde lest på de over 20 årene hun hadde jobbet der. Kun intern "politikk", med andre ord. Og veileder, hun nektet å svare meg på mail eller telefon, nektet å møte meg personlig. Året før hadde vi en stor muntlig eksamen som gikk over to dager, første dag med praksis og neste dag med muntlig spørring og forsvaring av det som var gjort dagen før. Sensor halvparten av oss fikk var kjent for å gi alle gutter/menn mye høyere karakterer enn fortjent. Noe gutta i klassen selvfølgelig sjanset på. Selv den dårligste av dem - iflg. ham selv, og hele klassen visste at han var den som hadde jobbet minst med alt hele veien - satset på å smile og smiske og møte blikket hennes. Han innrømmet etterpå at han flere ganger ikke hadde kunnet svare på spørsmål, men hadde da valgt å nærmest flørte og prate om noe helt annet. Han fikk toppkarakter. Jeg, som hadde fått en oppgave dagen før som det var helt uforsvarlig å gi meg pga. helt vesentlig informasjon var utelatt (i verste fall kunne jeg endt med å ta livet av en person), jeg fikk en karakter som lå midt på treet - til tross for at jeg hadde avdekket informasjon som var helt avgjørende og hadde tilpasset alle oppgavene etter den avgjørende detaljen (det stod helt tydelig i retningslinjene at av den informasjonen vi var gitt var det ikke noe som var holdt tilbake, ingen skjulte farer, at vi i den situasjonen ikke skulle gis risikotilfeller), til tross for at jeg svarte helt korrekt og detaljert på absolutt alle spørsmål jeg fikk dagen etter (bekreftet av eksaminator gang på gang, mens sensor forsøkte å påstå at jeg tok feil). Uten unntak gikk alle gutta som hadde henne som sensor opp, 1-3 karakterer sammenlignet med det de egentlig var gode for. Bare én av oss jenter/kvinner beholdt karakter, resten gikk ned like mye som gutta gikk opp. Ingen klager endret karakterene. Så ja, veldig mye merkelig skjer når det gjelder sensur, både skriftlig og muntlig. Har sett det også på andre utdanninger, både selv og venner som har opplevd det samme, også på universitet. En venninne av meg fikk til og med en begrunnelse som ikke gjaldt hennes oppgave (helt annet tema), da hun klaget. Hi - veldig glad for å høre at du nå fikk riktig uttelling for innsatsen din og alt arbeidet du har lagt ned! Gratulerer Nå kan du nyte sommeren uten stress hengende over deg Anonymkode: c0d42...422
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 Tipper det er en sliten sensor som har blandet besvarelser. Mange av oss er helt utrolig sløve 🤭 Mvh universitetsansatt. Anonymkode: b9582...687
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Tipper det er en sliten sensor som har blandet besvarelser. Mange av oss er helt utrolig sløve 🤭 Mvh universitetsansatt. Anonymkode: b9582...687 Det er vi alle til tider. Alle kan gjøre feil🙊 Jeg tror han/hun må ha blandet, for jeg kjente ikke igjen det som var skrevet i besvarelsen overhodet. Men, da slapp en annen å gå til sommeren med stryk også da😀 Anonymkode: fbc6c...570
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 Her og strøk en jeg studerte med, hun klaget og fikk B. Men har og en venninne som ikke hadde lest til eksamen, og hun var helt sikker på å stryke, så fikk hun B. Kanskje det bare var oppgaven som ble byttet om. Anonymkode: 2209f...054
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 Det var i hvertfall ekstremt rask klagebehandling. Anonymkode: b65f9...a30
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Det var i hvertfall ekstremt rask klagebehandling. Anonymkode: b65f9...a30 Jeg vedder på at de har tabbet seg ut og ført feil vurdering/karakter på feil person, så nå ror de som bare faen for å slippe oppstyr. Og et eller annet sted sitter det sikkert en og forteller sin vennekrets: " Herregud, jeg var sikker på at jeg strøk, og så fikk jeg B! Er det mulig???". Anonymkode: 9fe5c...71b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2021 #16 Skrevet 7. juli 2021 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg vedder på at de har tabbet seg ut og ført feil vurdering/karakter på feil person, så nå ror de som bare faen for å slippe oppstyr. Og et eller annet sted sitter det sikkert en og forteller sin vennekrets: " Herregud, jeg var sikker på at jeg strøk, og så fikk jeg B! Er det mulig???". Anonymkode: 9fe5c...71b Det er jo ikke morsomt, i mange yrker kan det å ikke ha forståelsen på plass få fatale konsekvenser. Anonymkode: 25d40...de8
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er jo ikke morsomt, i mange yrker kan det å ikke ha forståelsen på plass få fatale konsekvenser. Anonymkode: 25d40...de8 Sa jeg at det var morsomt da? Anonymkode: 9fe5c...71b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2021 #18 Skrevet 7. juli 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Jeg vedder på at de har tabbet seg ut og ført feil vurdering/karakter på feil person, så nå ror de som bare faen for å slippe oppstyr. Og et eller annet sted sitter det sikkert en og forteller sin vennekrets: " Herregud, jeg var sikker på at jeg strøk, og så fikk jeg B! Er det mulig???". Anonymkode: 9fe5c...71b Hvis det er en punsjefeil så et jo det en menneskelig feil å gjøre, og en feil som er enkel å rette opp igjen. Anonymkode: 61108...b41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå