Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Vi har 3 barn, største er kun min og min eksmann sin, han er snart 13, nå snakker mannen om vi skal ta med oss de 2 minste til hellas i høstferien,men han synes størstemann kan være hos faren sin,men er ikke hans uke siden han jeg har like og han ulike, min mann mener jeg bør bytte, han vil kun ha familietid med meg og våre 2 på 6 og 2, men jeg mener at det blir feil overfor gutten jeg har fra før. Hva tenker dere? så jeg har forslått at han kan ta med seg de 2 små så de får pappa tid så får største mamma tid, men det var han ikke så enig i. Han er ellers veldig flink med snart 13åringen og vert i livet vår siden han var nesten 3 år, han har aldri gjort forskjell på barna, og alltid vert tilstede for alle 3,men han kunne tenke seg tid med bare oss 4 nå og forstår den samtidlig som jeg synes det blir feil. Tenker jeg helt feil? Anonymkode: 0b881...722
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Det hadde jeg ikke godtatt. Eldste trenger ikke være med på absolutt alt, det er f.eks helt greit at du, mannen og deres to felles barn reiser på en tur når eldste er på sommerferie med sin far. Men å bytte høstferieuka fordi dere planlegger en tur uten han blir veldig feil. Skal han liksom sitte hos pappa, som sikkert jobber, i mamma sin uke, og vite at mamma har reist til Hellas uten han? Nei, det går ikke altså. Anonymkode: 75387...823
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Dette er vel enda en av BWs tulletråder, men i tilfelle det ikke er det: Mannen din er helt på jordet. Tenk så utrolig vondt for 13-åringen som blir ekskludert av sin egen familie. Det er rett og slett ikke greit! Anonymkode: f5af0...3b2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Du kan ikke sende han til far i din uke for at han ikke skal være med på ferie. Det vil være en stor avvisning for at barn/en ungdom. "Vi vil ikke ha deg med på ferie så du må være med pappa". Vil tro at eldste er med sin far også i sommer. Forstår at dere vil ha en ferie veldig tilpasset to små barn. Den tiden eldste er hos sin far får dere finne på noe sammen med de to minste. Det er helt greit. Her er det ingen avvisning. Vel å merke så lenge dere ikke legger drømmeferien hvert år til ukene dere ikke har eldste og ikke finner på noe videre når dere har han. Da blir det også en avvisning. Anonymkode: 69b67...3db
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Dere bytter selvsagt ikke uke for å slippe å ha han med på ferie. Hvordan kan du engang tenke på om det er greit? Hadde mannen min vist slike holdninger til mitt barn etter å ha vært i livet hans i 10 år hadde jeg blitt ufattelig skuffet og forholdet hadde fått en alvorlig knekk. Anonymkode: a8da9...5d1
Nyttårs barn Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Forutsatt at dette ikke er tull. dere kan ikke bytte samværsuke for en 13-åring for at han ikke skal være med på ferie😟 Tror du at 13-åringen din ønsker å være med dere eller vil han heller være hos pappaen sin? Jeg kan også forstå mannen din, men tenker at da får dere heller legge inn en familie for dere fire når gutten har sommer eller andre ferier hos far. Det er uansett kun noen få år til han ikke lenger er hjemmeboende og sannsynligvis begynner å ha egne planer. Det er nok lurt å inkludere ham så mye som mulig, selv om dere har fått yngre barn så er jo han en like viktig del av familien som dem.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 Dette er jo oppskriften for å ødelegge forholdet barn --> mor & stefar fulstendig. Selvfølgelig får 13-åringem også bli med. Et slikt forslag som mannen din kom med hadde jeg ledd av og spurt om han tuller. For et det seriøst er det nesten grunn for skilsmisse. Anonymkode: deb0c...c7f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Dette blir veldig feil. Jeg har søsken med omtrent samme aldersforskjell, der jeg er eldst. Selvsagt ble en del av feriene mest tilpasset de to yngste, men jeg fikk alltid tilbud om å være med. Noen ganger ville jeg det, noen ganger ville jeg heller være hos bestemor eller en venninne. (Og vi dro også på ferier som var mer tilpasset meg.) Vi er helsøsken, men jeg vil tro dette kan bli enda mer sårt og at man bør trå mer forsiktig når det gjelder halvsøsken. Dere er EN familie, og det kan fort bli sånn at eldste føler seg uønsket og dyttet ut av familien. Dere kan fint reise på ferie dere fire når eldste er på ferie med far, da kan han jo ikke være med fordi han er opptatt. Men ikke bytt uke for at han ikke skal være med, det signaliserer SÅ mye sterkere at han ikke er velkommen. Anonymkode: 3bf1f...285
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Ikke ok å bytte uke fordi dere skal på ferie. Men det må være ok å reise på tur bare dere også innimellom så lenge sønnen også får sin del av ferie. Anonymkode: 28368...894
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Jeg hadde blitt ekstremt såret hvis min mann hadde foreslått noe slikt. Det betyr jo at han ikke ser på din eldste som familie. Og jeg vil tro at dette også vil være sårende for alle barna. Han eldste som plutselig må forholde seg til at han ikke ses på som familie og de to yngste som nå skal se på broren sin som en som ikke tilhører familien? Anonymkode: aca86...c45
amandine Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Det der hadde vært en dealbreaker så stor at jeg hadde blitt singel. Man kan ikke være gift med hva som helst.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. juli 2021 #12 Skrevet 4. juli 2021 amandine skrev (1 time siden): Det der hadde vært en dealbreaker så stor at jeg hadde blitt singel. Man kan ikke være gift med hva som helst. Dette!! Jeg hadde mistet totalt respekten for mannen og det hadde blitt kroken på døra.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #13 Skrevet 4. juli 2021 Enig med de andre. Som andre sier, greit å en gang gjøre noe ekstra når eldste er hos sin far (men ikke hver gang). Men å bytte uke fordi dere ikke vil ha ham med på tur, det er helt uakseptabelt. Jeg opplevde dette selv, og det skadet forholdet til den forelderen varig, for det var selvfølgelig også andre måter man etterhvert merket at man ikke var helt velkommen inn i den nye kjernefamilien (selv om steforelder hadde vært der i flere år og alltid vært tilsynelatende veldig imøtekommende og flink steforelder). Ikke gjør det, HI, for ditt barn vil mer enn noe annet vite at det er DU som velger barnet bort, selv om det er stefar som ønsker dette. Nå må du ta ditt ansvar som forelder på alvor og gjøre det DU vet er best. Du kan jo kanskje spørre mannen hvordan han vil føle det hvis du bestemmer deg for at kommende jul så har du bestemt deg for at du og alle tre barna ønsker å feire jul sammen, uten far/stefar, så han får finne på noe annet kommende jul... Enig med amandine også, hvis mannen ikke ekstremt raskt innså at det han foreslår er helt urimelig, så hadde jeg mistet respekten for ham, og da ville forholdet i realiteten gått mot slutten for min del. Anonymkode: bbda8...311
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #14 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Dette er vel enda en av BWs tulletråder, men i tilfelle det ikke er det: Mannen din er helt på jordet. Tenk så utrolig vondt for 13-åringen som blir ekskludert av sin egen familie. Det er rett og slett ikke greit! Anonymkode: f5af0...3b2 Det var det første jeg og tenkte, mye tull her inne om dagen. Anonymkode: 50f5a...cbb
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. juli 2021 #15 Skrevet 4. juli 2021 Hva om far også fikk ny familie som ikke ville ha 13-åringen med? Nei, et slikt forslag ville jeg blitt skikkelig skuffet over, og avvist blankt.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #16 Skrevet 4. juli 2021 Dette gjør en venninde av meg hele tiden, og jeg syns det er så vondt å se på. Drar på ferieturer og til syden og overalt hver gang de to eldste er hos faren sin annenhver uke. Jeg føler at det er kun den nye mannen og fellesbarna som betyr noe. De eldste er med på en sommerferie hvert år i en uke, men alle koseturene og langturene spares til den viktige familien. Jeg ville aldri våget å si noe, men jeg vil tro at barna merker det. Mamma på ferie uten meg bestandig. Min venninde og mannen jobber turnus og har mye fri innimellom. Og fellesbarn er i bhg. Og jeg syns de var på reisefot støtt før corona kom. Rart hun ikke tenker over det selv. Anonymkode: 74438...786
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #17 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Dette gjør en venninde av meg hele tiden, og jeg syns det er så vondt å se på. Drar på ferieturer og til syden og overalt hver gang de to eldste er hos faren sin annenhver uke. Jeg føler at det er kun den nye mannen og fellesbarna som betyr noe. De eldste er med på en sommerferie hvert år i en uke, men alle koseturene og langturene spares til den viktige familien. Jeg ville aldri våget å si noe, men jeg vil tro at barna merker det. Mamma på ferie uten meg bestandig. Min venninde og mannen jobber turnus og har mye fri innimellom. Og fellesbarn er i bhg. Og jeg syns de var på reisefot støtt før corona kom. Rart hun ikke tenker over det selv. Anonymkode: 74438...786 Til opplysning: du har en venninne, ikke venninde. Anonymkode: f01c5...f20
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #18 Skrevet 4. juli 2021 Dere må SELVFØGELIG ta med 13-åringen. Sånn er det når man inngår forhold med noen som har barn fra før. Anonymkode: fc589...1df
*blomst* Skrevet 4. juli 2021 #19 Skrevet 4. juli 2021 Jeg ville iallefall spurt 13 åringen om han har lyst til å være med og sagt at ferien må legges opp en del etter de minste men at han er hjertelig velkommen og at dere gjerne vil ha han med. Om han heller vil være hjemme med far er det jo greit, men tenker det er veldig viktig at han ikke føler seg utelatt eller at dere helst ikke vil ha han med!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #20 Skrevet 4. juli 2021 Jeg tenker at det holder med trolletråder nå, Blair Waldorf.. Anonymkode: dc4b8...1c7
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #21 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg tenker at det holder med trolletråder nå, Blair Waldorf.. Anonymkode: dc4b8...1c7 Love85 er den samme🙄 Anonymkode: c543a...cc7
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #22 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Love85 er den samme🙄 Anonymkode: c543a...cc7 Og Februarprins... Anonymkode: f5af0...3b2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #23 Skrevet 5. juli 2021 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Vi har 3 barn, største er kun min og min eksmann sin, han er snart 13, nå snakker mannen om vi skal ta med oss de 2 minste til hellas i høstferien,men han synes størstemann kan være hos faren sin,men er ikke hans uke siden han jeg har like og han ulike, min mann mener jeg bør bytte, han vil kun ha familietid med meg og våre 2 på 6 og 2, men jeg mener at det blir feil overfor gutten jeg har fra før. Hva tenker dere? så jeg har forslått at han kan ta med seg de 2 små så de får pappa tid så får største mamma tid, men det var han ikke så enig i. Han er ellers veldig flink med snart 13åringen og vert i livet vår siden han var nesten 3 år, han har aldri gjort forskjell på barna, og alltid vert tilstede for alle 3,men han kunne tenke seg tid med bare oss 4 nå og forstår den samtidlig som jeg synes det blir feil. Tenker jeg helt feil? Anonymkode: 0b881...722 Seriøst. At den nye mannen din kan velge å IKKE ta med Ditt barn.. Det hadde jeg aldri i livet godtatt! Det skurrer veldig for meg. Veldig. Bekymringsfull holdning han mannen din har. Anonymkode: 05f0b...7ca
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2021 #24 Skrevet 5. juli 2021 Dette blir jo veldig feil. Får helt vondt av gutten din. Hadde vært noe annet om gutten skulle være i høstferien hos sin far. Men når han egentlig skulle vært hos deg og så bytte uke for å ikke ha han med. Anonymkode: 98e47...4e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå