Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Jeg har nylig blitt kjent med ei som jeg krasjer sånn med, og jeg funderer på hva som gjør det. For hun er egentlig både åpen, lett å prate med og hyggelig. Men, det er noe med at hun alltid må påpeke alt hun gjør som er bra. Det er uvant, litt slitsomt, og jeg forstår ikke hvorfor hun gjør dette. Skal prøve å komme med noen eksempler, for det er litt vanskelig å forklare. - Hun snakker mye om alt hun tar med barna på. Ikke for å fortelle om selve opplevelsene, men for å få fram at hun er flink med dem. - Hun snakker en del negativt om andre, og er rask med å få frem at hun aldri ville gjort ting på den måten de gjør det. - Hun vet alltid best, og er ikke redd for å komme med meninger og råd uten at hun blir spurt. - Hun passer alltid på å fortelle meg hva hun har gjort for datteren min, hva hun har gitt henne etc når hun har vært hos dem. Når hennes datter er hos oss, har jeg aldri behov for å liste opp alt jeg har bidratt med under besøket. Hva er dette for noe? Hvorfor er hun sånn? Det er slitsomt, og nokså irriterende. Anonymkode: 856b9...9a2
Syngensang Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 Ho vil vel berre vere sikker på at alle får med seg alt det gode ho har å bidra med då. Irriterande mennesketyper. Eg mistenkjer dei ofte for å ha litt dårleg sjølvkjensle og brukar å jatte med. Men somme er faktisk ikkje klar over at det er det dei gjer, dei har kun et synspunkt og det er frå seg sjølv. Når det er sagt så finst det òg menneske som er ekstra var på folk som fortel mykje om kva dei driv med og oppfattar det som sjølvskryt når det eigentleg berre er konversasjon og vanleg prating. Eg mistenkjer desse òg for å ha dårleg sjølvkjensle, dei toler ikkje å høyre om noko bra andre har gjort utan at dei ropar om sjølvskryt og sjølvhevding. Dei er òg litt irriterande. Men om det ikkje passar på deg så er nok ho andre av den første kategorien. Sidan ho og fort pratar stygt om andre heller eg til det.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Syngensang skrev (2 timer siden): Ho vil vel berre vere sikker på at alle får med seg alt det gode ho har å bidra med då. Irriterande mennesketyper. Eg mistenkjer dei ofte for å ha litt dårleg sjølvkjensle og brukar å jatte med. Men somme er faktisk ikkje klar over at det er det dei gjer, dei har kun et synspunkt og det er frå seg sjølv. Når det er sagt så finst det òg menneske som er ekstra var på folk som fortel mykje om kva dei driv med og oppfattar det som sjølvskryt når det eigentleg berre er konversasjon og vanleg prating. Eg mistenkjer desse òg for å ha dårleg sjølvkjensle, dei toler ikkje å høyre om noko bra andre har gjort utan at dei ropar om sjølvskryt og sjølvhevding. Dei er òg litt irriterande. Men om det ikkje passar på deg så er nok ho andre av den første kategorien. Sidan ho og fort pratar stygt om andre heller eg til det. Godt sagt! 👏 Kan gå begge veier. Anonymkode: bb08e...cf5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har nylig blitt kjent med ei som jeg krasjer sånn med, og jeg funderer på hva som gjør det. For hun er egentlig både åpen, lett å prate med og hyggelig. Men, det er noe med at hun alltid må påpeke alt hun gjør som er bra. Det er uvant, litt slitsomt, og jeg forstår ikke hvorfor hun gjør dette. Skal prøve å komme med noen eksempler, for det er litt vanskelig å forklare. - Hun snakker mye om alt hun tar med barna på. Ikke for å fortelle om selve opplevelsene, men for å få fram at hun er flink med dem. - Hun snakker en del negativt om andre, og er rask med å få frem at hun aldri ville gjort ting på den måten de gjør det. - Hun vet alltid best, og er ikke redd for å komme med meninger og råd uten at hun blir spurt. - Hun passer alltid på å fortelle meg hva hun har gjort for datteren min, hva hun har gitt henne etc når hun har vært hos dem. Når hennes datter er hos oss, har jeg aldri behov for å liste opp alt jeg har bidratt med under besøket. Hva er dette for noe? Hvorfor er hun sånn? Det er slitsomt, og nokså irriterende. Anonymkode: 856b9...9a2 Hun høres helt normal ut. For dette er normalen i dag skjønner du. Du er sikkert helt lik veldig ofte, men du legger ikke merke til det. "Alle" i dag er opptatt av seg selv, meg, meg, og mine. Det finnes ikke noe mer egoistisk folkeslag enn nordmenn. Er flau av å være norsk. Anonymkode: 698d4...8fa
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har nylig blitt kjent med ei som jeg krasjer sånn med, og jeg funderer på hva som gjør det. For hun er egentlig både åpen, lett å prate med og hyggelig. Men, det er noe med at hun alltid må påpeke alt hun gjør som er bra. Det er uvant, litt slitsomt, og jeg forstår ikke hvorfor hun gjør dette. Skal prøve å komme med noen eksempler, for det er litt vanskelig å forklare. - Hun snakker mye om alt hun tar med barna på. Ikke for å fortelle om selve opplevelsene, men for å få fram at hun er flink med dem. - Hun snakker en del negativt om andre, og er rask med å få frem at hun aldri ville gjort ting på den måten de gjør det. - Hun vet alltid best, og er ikke redd for å komme med meninger og råd uten at hun blir spurt. - Hun passer alltid på å fortelle meg hva hun har gjort for datteren min, hva hun har gitt henne etc når hun har vært hos dem. Når hennes datter er hos oss, har jeg aldri behov for å liste opp alt jeg har bidratt med under besøket. Hva er dette for noe? Hvorfor er hun sånn? Det er slitsomt, og nokså irriterende. Anonymkode: 856b9...9a2 Synes ikke hun hørtes så hyggelig ut, jeg, i alle fall ikke ut fra disse to punktene... Men kan hende hun har en utstråling som virker varmere i virkeligheten enn "på papiret"? "Besserwissertyper" som ikke begrenser seg, men a)klager på andre støtt og stadig og b)må alltid fortelle andre hva de skal gjøre og hvordan de skal gjøre er i alle fall noen jeg foretrekker å holde på en armlengdes avstand, selv om de ikke alltid mener noe vondt med det.... Anonymkode: 14a68...ee5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Synes ikke hun hørtes så hyggelig ut, jeg, i alle fall ikke ut fra disse to punktene... Men kan hende hun har en utstråling som virker varmere i virkeligheten enn "på papiret"? "Besserwissertyper" som ikke begrenser seg, men a)klager på andre støtt og stadig og b)må alltid fortelle andre hva de skal gjøre og hvordan de skal gjøre er i alle fall noen jeg foretrekker å holde på en armlengdes avstand, selv om de ikke alltid mener noe vondt med det.... Anonymkode: 14a68...ee5 Enig med deg. Ikke ha slike folk for nær. Anonymkode: bb08e...cf5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har nylig blitt kjent med ei som jeg krasjer sånn med, og jeg funderer på hva som gjør det. For hun er egentlig både åpen, lett å prate med og hyggelig. Men, det er noe med at hun alltid må påpeke alt hun gjør som er bra. Det er uvant, litt slitsomt, og jeg forstår ikke hvorfor hun gjør dette. Skal prøve å komme med noen eksempler, for det er litt vanskelig å forklare. - Hun snakker mye om alt hun tar med barna på. Ikke for å fortelle om selve opplevelsene, men for å få fram at hun er flink med dem. - Hun snakker en del negativt om andre, og er rask med å få frem at hun aldri ville gjort ting på den måten de gjør det. - Hun vet alltid best, og er ikke redd for å komme med meninger og råd uten at hun blir spurt. - Hun passer alltid på å fortelle meg hva hun har gjort for datteren min, hva hun har gitt henne etc når hun har vært hos dem. Når hennes datter er hos oss, har jeg aldri behov for å liste opp alt jeg har bidratt med under besøket. Hva er dette for noe? Hvorfor er hun sånn? Det er slitsomt, og nokså irriterende. Anonymkode: 856b9...9a2 Jeg har vært slik som henne. Grunnen til dette var at alle hele tiden leitet etter feil hos meg og noe å ta meg på. Det var helt ubevisst, men jeg ble da opptatt av å fortelle andre om alt det gode jeg gjør, slik at de endelig så at jeg ikke bare gjorde feil og var dårlig mor, arbeidstaker, partner og menneske. At jeg ikke var biologisk søppel og at verden ville ha vært så mye bedre sted uten meg. Selvfølgelig er det slitsomt for andre, men de hadde seg selv å takke. Man kan ikke tyne et menneske i det uendelige og forvente at vedkommende er lykkelig og positiv hele tiden. Jeg er ikke slik lenger nå, fordi jeg er omgitt av folk som ser det gode i meg. Prøv å strekke ut en hånd, ros henne, så vil du se at hun vil endre seg med tiden. Anonymkode: 6ec51...44a
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Jeg vet ikke, jeg. Jeg syntes ikke hun hørtes så unormal ut. Folk deler gjerne av ting de har gjort, det kalles å konversere. Eller ønsker du ikke å høre om hennes opplevelser? At hun forteller deg hva datteren din har gjort og spist, tenker jeg også er fint. Jeg vil gjerne vite hva barnet mitt har gjort etter en dag hos en venn, om hva han har opplevd og hva han har spist. Noen gir ikke noe mat, og gutten kommer av og til hjem sulten. At han har spist kyllingwrap hos Anders er bare fint å vite. Jeg deler iallfall med foreldrene til mine venners barn. Ikke for å skryte, men for å la dem vite hva barnet har gjort og spist. Er det ikke greit å vite, syns du? Anonymkode: 49d62...42d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Har også ei som alltid skal fortelle hva hun og mannen har gjort, hvor fint alt er, hin bare ønsker og mannen lager det, jeg pleier å gjøre det sånn og sånn for det er best and the list goes on🙄 Hva skal jeg si Hi? Hold ut 😀 Anonymkode: ba672...7df
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Hun er ikke tilfeldigvis fra Østfold? Typisk østfoldinger. Anonymkode: d6332...7f7
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Høres litt usikker ut syntes jeg! Kanskje hun prøver å fremheve seg selv fordi hun tenker at du er flinkere enn henne 😉 Anonymkode: 95986...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå