Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #1 Skrevet 3. juli 2021 Går på aap og er lærer. Jobber 20% (én dag i uken), mottar aap 80%. Hva skal jeg fylle ut på meldekortet nå i ferien? Kan jo ikke føre opp timer jeg har jobbet når jeg ikke har jobbet. De spør også om jeg har hatt ferie. Det har jeg forsåvidt, men er jo bare hjemme og ikke på tur. Er lovpålagt ferie. Blir jeg trukket for ferie om jeg krysser av for det? Har spurt NAV, både veileder direkte og en på tlf. Ingen av de visste... Anonymkode: fb3c6...379
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #2 Skrevet 3. juli 2021 «Deltidsstilling som lærer: Du skal ikke føre timer for avvikling av lovpålagt ferie, så lenge du kan gjennomføre de aktivitetene du har avtalt med oss som planlagt. Den delen av sommeren hvor du tar ut avspasering og mottar lønn på vanlig måte fra arbeidsgiveren din, skal du føre timer på meldekortet som om du var på jobb.» https://www.nav.no/no/person/arbeid/arbeidsavklaringspenger/arbeidsavklaringspenger-aap/fravaer-pa-grunn-av-sykdom-eller-ferie-aap Anonymkode: 06195...3fe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #3 Skrevet 3. juli 2021 Du skal bare føre opp at du ikke har jobbet. Ferie krysser du bare av pm du faktisk reiser til utlandet. Anonymkode: ab47d...f8a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #4 Skrevet 3. juli 2021 Som lærer har du 5 uker lovpålagt ferie fra 31. juli og 5 uker tilbake. Du har ferie selv om ikke reiser bort. Anonymkode: fa41b...b15
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #5 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Som lærer har du 5 uker lovpålagt ferie fra 31. juli og 5 uker tilbake. Du har ferie selv om ikke reiser bort. Anonymkode: fa41b...b15 Ikke når du går på aap! Aap gir ikke grunnlag for feriepenger, så man har utbetaling 12 mnd i året. Anonymkode: ab47d...f8a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #6 Skrevet 3. juli 2021 Vet ikke om jeg ble noe klokere 😆 Kan det tenkes at jeg skal føre opp at jeg har jobbet de 20% før 1.juli, og etter 31.juli? Mens i hele juli har jeg da ikke jobbet? Har jo forøvrig blitt trukket for det jeg skulle jobbet i juli. Hi Anonymkode: fb3c6...379
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #7 Skrevet 3. juli 2021 Du skal ikke føre opp at du "skulle jobbet". Du fører bare opp det du faktisk jobber, og får aap for de dagene du ikke jobber. Du vil få aap for hele skoleferien. Anonymkode: ab47d...f8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå