Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 sønner og ei datter, de er 18,snart 17 og 8. Nå skal vi snart på ferie, Største velger og være hjemme, han har sommerjobb og kjæreste og venner som han vil henge med, og nå vil søsteren som blir 17 i August, være hjemme også, tenker at det er greit,men hun er litt mer vill enn broren og har ikke sommerjobb, men vil henge med venninnene sine, Lillebror på 8 blir selvsagt med.

Vi drar til mandag og blir borte 1 uke, vi skal besøke slekt i Alta, minsten gleder seg mye.  Synes dere dette er for lenge for ei på snart 17 eller er det greit? De har besteforeldrene nede gata, så vil be de sjekke innom i alle fall et par ganger den uka, sønnen jobber 8-16 6 dager den uka ( ikke søndag ), og datteren vil nok mest sannsynlig sove lenge og henge med venninner

Anonymkode: d6bca...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, der jeg kommer fra var det mange soM flyttet hjemmefra da de var 16. En normalt oppegående 17-åring må klare seg en uke alene hjemme! 

Anonymkode: 5f8b1...e5c

Skrevet

Selvfølgelig er det greit!

Skrevet

Hva er du redd for at skal skje?

Har en sønn på 17,5 år, han var hjemme i fjor sommer. Han fikk ikke lov å ha hjemme alene fest, og det visste både han, naboen og onkelen som bor borti veien her.

Forskjellen på å flytte hjemmefra og å være alene i foreldrenes hus er at det fort sprer seg på sosiale medier, snap osv at man er alene, og det kan komme folk som er eldre, som man ikke vil ha der osv. Så vi hadde en avtale, det var at det ikke var lov med fest i vårt hus og at om det kom folk han ikke ville ha der kunne han ringe onkelen sin og si "Jeg så du hadde ringt, var det noe spes?" så ville han komme en innom en tur. Det skjedde ikke, men greit for både oss og han å vite at det var noen som kunne komme om det ble problemer.

Han storkoste seg, var litt med venner, sov lenge, lagde seg mat osv. 

Anonymkode: bbacc...790

Skrevet

takk for tips.

det jeg er redd for ang min datteren er at hun lager en stor fest som kommer ut av kontroll, hun er typen til det og i tillegg bryr du grenser hele tiden, hun er oppegående,men finner på mye tull, God på skolen og slik, men tøffer seg veldig for venner

Skrevet

bryter hun grenser hele tiden

Skrevet

Kommer ann på ungen. Du sier jo egentlig at du ikke stoler på henne. Han på 18 kan heller ikke forventes å holde styr på henne. 

Anonymkode: f3560...9e8

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Kommer ann på ungen. Du sier jo egentlig at du ikke stoler på henne. Han på 18 kan heller ikke forventes å holde styr på henne. 

Anonymkode: f3560...9e8

Nei storebror skal ikke være barnevakten hennes nei, han har sitt eget liv :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

takk for tips.

det jeg er redd for ang min datteren er at hun lager en stor fest som kommer ut av kontroll, hun er typen til det og i tillegg bryr du grenser hele tiden, hun er oppegående,men finner på mye tull, God på skolen og slik, men tøffer seg veldig for venner

Dere reiser selvsagt ikke fra henne om hun bryter grenser hele tiden! Hvordan kan dette være et spørsmål, egentlig?

Anonymkode: b28a7...638

Skrevet

Perfekt anledning til å vise at hennes handlinger får konsekvenser. Når hun bryter grenser stadig kan hun selvsagt ikke være hjemme uten dere. Si at med god oppførsel neste 12 mnd så kan hun det neste sommer.

Anonymkode: f9040...6a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Perfekt anledning til å vise at hennes handlinger får konsekvenser. Når hun bryter grenser stadig kan hun selvsagt ikke være hjemme uten dere. Si at med god oppførsel neste 12 mnd så kan hun det neste sommer.

Anonymkode: f9040...6a8

Enig! 

Si at en uke hjemme alene krever tillitt, og med brutte løfter og tøying av grenser, er desverre konsekvensen at hun må bli hjemme. Men at hun nå i fremtiden kan være hjemme alene ett døgn eller to, og på den måten bygge seg opp tilliten slik at hun heller kan være hjemme neste gang 🥰

Anonymkode: 9eec2...e69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...