Gå til innhold

Ensom og eldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en far som har kreft med spredning. Han er i kjempe form, men han er veldig ensom. Er det noen jeg kan kontakte for at han skal få litt variasjon fra bare meg? ❤🙏

Anonymkode: 3e01e...ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Har en far som har kreft med spredning. Han er i kjempe form, men han er veldig ensom. Er det noen jeg kan kontakte for at han skal få litt variasjon fra bare meg? ❤🙏

Anonymkode: 3e01e...ca3

Kreftforeningen. Sjekk hva de har av aktiviteter nær fin far f.eks vardesenter, fellestreninger, andre fellessalinger, likemenn osv. Røde kors kan også ha aktiviteter og besøkvennstjeneste. Bor han i en by kan det være senioruniversitetet åpner igjen for fysiske samlinger. Andre frivillige organisasjoner kan også ha aktiviteter. Ville startet med å sjekke om dere har vardesenter og likemenn. Likemenn kan ha gode tips til aktiviteter

Anonymkode: 98445...60c

Skrevet

Sjekk med kommunen han bor i. Er ofte en del tilbud. Frivillighetssentralen, Røde Kors besøksvenn, turer for eldre i kommunen, kulturtilbud for eldre, aktivitetssenter for de eldre (også dagtilbud, ikke bare for de som bor på sykehjem eller i omsorgsbolig). Her jeg bor skal kulturskolen starte med grupper for seniorer til høsten. Aktiv på Dagtid, eller tilsvarende, har ofte også tilbud som kan passe alle aldersgrupper, og noen steder også eldreturer/-grupper. Jeger- og fiskeforeningen her tror jeg også skulle i gang med fisketurer for de som er ensomme (lavterskel mtp. fysisk form).

Om han har noen spesielle interesser så er det kanskje en gammel interesse han kan ta opp igjen? Eller få en ny?

Museer kan også ha ulike tilbud, at man kan stille som "statist" for å vise eldre arbeidsmetoder, eller turer til ulike historiske steder i nærheten for eldre.

Kanskje er det en eller flere barndomskompiser eller tidligere kollegaer som kan ta opp igjen kontakten med ham, om du hører med noen?

Sjekk hva som finnes der han/dere bor ❤️

Anonymkode: f2097...c61

Skrevet

Venner og familie han har stilt opp for tidligere er vel mest naturlig.

Anonymkode: 5a79f...e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...