Gå til innhold

Føler meg så nedfor og irritabel, prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 37 år med endometriose og migrene, så jeg sliter veldig med å finne et prevensjonsmiddel jeg ikke får ille bivirkninger av. Jeg tør ikke bruke p-piller for jeg vet jeg kommer til å glemme dem. (Er i et fast forhold). Jeg har forsøkt p-stav og p-sprøyte, begge fikk håret mitt til å falle av i store klumper. Sist prøvde jeg hormonspiral som faktisk fjernet migrenen min utrolig nok. Problemet der var at igjen falt håret av og sex med samboer var en smertefull affære med bødninger i etterkant i tilleg til at jeg blødde i tide og utide. Fikk og forferdelige magekramper av denne. Jeg har også prøvd å la være å bruke prevensjon, men da skaper endometriosen problemer. Var sykemeldt i 3 uker sist jeg prøvde. Kunne sterilisert meg, men det utelukker ikke menstruasjon som er årsaken til endometriose.

Så onsdag for 2 uker siden fikk jeg spiralen fjernet og gikk rett over på p-ring som jeg har brukt før. Problemet med denne er at jeg får migreneanfall igjen, og de er sterke. Jeg har også fått ille humørsvingninger som jeg ikke har hatt før. Jeg blir irritert for ingenting, og jeg er så nedfor. Datteren min reiste på ferie i dag, jeg gråt i tre timer. Jeg gråt fordi kjæresten min sa han elsket meg, og jeg gråter stort sett av alt jeg ser på tv. Nå er jeg på grensa til deprimert.

Jeg leste at det kan ta opptil 3 mnd for bivirkner å gå over, jeg håper det er tilfelle nå også. Men jeg har helt ærlig vurdert hysterektomi. Uansett hva jeg gjør så taper jeg, og jeg tror dette er en av grunnene til at jeg føler meg deprimert nå. Er det noen her i en lignende situasjon som har noen gode råd?

Hilsen desperat som ikke syns overgangsalderen kan komme fort nok.

Anonymkode: 43dbf...e8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...