Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #1 Skrevet 2. juli 2021 Jeg har ingen gleder i livet, eneste jeg ønsker er å drikke alkohol. Men jeg gjør det selvsagt ikke. Jeg kan ikke pga barna. Jeg føler meg veldig alene, føler at livet er uten mening! Gleder meg til at ungene er lagt sånn at jeg kan drikke. Det høres ikke bra ut. Eller? Jeg blir aldri full, men får en liten gnist. Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #2 Skrevet 2. juli 2021 Du drikker for å rømme fra problemene dine - og det kan være starten på et alvorlig alkoholproblem. Når du drikker for "å få en liten gnist" i hverdagen, dvs. du lengter hele dagen på at dagen skal være over slik at du kan få drikke (og få "mening" med livet), da er du trolig begynt å bli avhengig. Det virker som om du er deprimert og at du forsøker å selvmedisinere deg bort fra det som gjør det deprimert. Om du ikke snur nå, så blir livet ditt verre. Søk hjelp! Anonymkode: a676a...989
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #3 Skrevet 2. juli 2021 Hvor mye drikker du, forresten? Og hvor ofte? Og hva ønsker du å gjøre for å få det bedre i livet? Anonymkode: a676a...989
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #4 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor mye drikker du, forresten? Og hvor ofte? Og hva ønsker du å gjøre for å få det bedre i livet? Anonymkode: a676a...989 Jeg drikker ikke mye. Kanskje 5 halv liter med cider i uken. Drikker meg fra problemene kanskje ja. Men det er faktisk ingenting som er kjekt med livet. Kommer ikke på noe positivt med livet. Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #5 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg drikker ikke mye. Kanskje 5 halv liter med cider i uken. Drikker meg fra problemene kanskje ja. Men det er faktisk ingenting som er kjekt med livet. Kommer ikke på noe positivt med livet. Anonymkode: 747e2...eba Men da må du ta ansvar for livet ditt og jobbe for å få det bedre, gjøre det til noe positivt. Ingen har det bra bestandig. Livet går i perioder for de fleste. Noen får flere utfordringer enn andre, og ting er ikke alltid rettferdig fordelt. Men det eneste som er sikkert, er at hvis man ikke har det bra, så blir ikke ting bedre hvis man ikke jobber for å gjøre ting bedre. Så lenge du "bare" holder deg til fem halvlitere med cider pr. uke, så holder du deg akkurat innenfor "lav risiko for helseproblemer", men det skal bare to til så bikker du over i økt risiko. Om du drikker fem cider pr. uke, så vil det si at du bruker rundt 200 kr pr uke, åtte hundre pr måned. Har du god råd? Hva annet kunne du brukt nesten 10 000 kr pr år på? Noe som kunne vært positivt for deg og barna dine? Ta tak i problemene dine, ta initiativ til å gjøre noe som gir deg og ungene innhold. Og søk hjelp om du ikke greier det selv. For når du nå "selvmedisinerer" så er det trolig bare et tidsspørsmål før det du nå drikker ikke lenger gir deg en "gnist", og da må du øke inntak. Da er du fort ute å kjøre. Du trenger ikke svare meg, men du må spørre deg selv hva som er realistisk og mulig av ting som kan gjøre at du får det litt bedre i hverdagen. Ting snur seg ikke over natten, men du må begynne å jobbe for å få det bedre. Legg veldig kortsiktige planer (som hva kan du gjøre i morgen som gir deg glede), moderat langsiktige planer og langvarige planer for hvordan livet ditt kan bli mer stabilt bedre enn i dag. Og så må du jobbe for det. De fleste må det. Det er ikke alltid lett, men det er langt bedre enn å ikke gjøre noe. Så tenk gjennom hva du kan gjøre, og begynn å gjøre det. Og ta deg gjerne en time til legen for å snakke om hvordan du har det. Anonymkode: a676a...989
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #6 Skrevet 2. juli 2021 44 minutes ago, Anonym bruker said: Jeg har ingen gleder i livet, eneste jeg ønsker er å drikke alkohol. Men jeg gjør det selvsagt ikke. Jeg kan ikke pga barna. Jeg føler meg veldig alene, føler at livet er uten mening! Gleder meg til at ungene er lagt sånn at jeg kan drikke. Det høres ikke bra ut. Eller? Jeg blir aldri full, men får en liten gnist. Anonymkode: 747e2...eba du har ingen glede i livet? stakkars barn... Anonymkode: a1b9f...5aa
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #7 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men da må du ta ansvar for livet ditt og jobbe for å få det bedre, gjøre det til noe positivt. Ingen har det bra bestandig. Livet går i perioder for de fleste. Noen får flere utfordringer enn andre, og ting er ikke alltid rettferdig fordelt. Men det eneste som er sikkert, er at hvis man ikke har det bra, så blir ikke ting bedre hvis man ikke jobber for å gjøre ting bedre. Så lenge du "bare" holder deg til fem halvlitere med cider pr. uke, så holder du deg akkurat innenfor "lav risiko for helseproblemer", men det skal bare to til så bikker du over i økt risiko. Om du drikker fem cider pr. uke, så vil det si at du bruker rundt 200 kr pr uke, åtte hundre pr måned. Har du god råd? Hva annet kunne du brukt nesten 10 000 kr pr år på? Noe som kunne vært positivt for deg og barna dine? Ta tak i problemene dine, ta initiativ til å gjøre noe som gir deg og ungene innhold. Og søk hjelp om du ikke greier det selv. For når du nå "selvmedisinerer" så er det trolig bare et tidsspørsmål før det du nå drikker ikke lenger gir deg en "gnist", og da må du øke inntak. Da er du fort ute å kjøre. Du trenger ikke svare meg, men du må spørre deg selv hva som er realistisk og mulig av ting som kan gjøre at du får det litt bedre i hverdagen. Ting snur seg ikke over natten, men du må begynne å jobbe for å få det bedre. Legg veldig kortsiktige planer (som hva kan du gjøre i morgen som gir deg glede), moderat langsiktige planer og langvarige planer for hvordan livet ditt kan bli mer stabilt bedre enn i dag. Og så må du jobbe for det. De fleste må det. Det er ikke alltid lett, men det er langt bedre enn å ikke gjøre noe. Så tenk gjennom hva du kan gjøre, og begynn å gjøre det. Og ta deg gjerne en time til legen for å snakke om hvordan du har det. Anonymkode: a676a...989 Takk for svar. Men har hatt det sånn i ivertfal 10 år. Samme mengde alkohol. Ingenting gir meg glede. Ingenting faktisk. Det er kjipt å tenke på. Jeg vet ikke hvordan jeg skal endre på noe når det er kun alkoholen som gir meg glede. Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #8 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): du har ingen glede i livet? stakkars barn... Anonymkode: a1b9f...5aa Ja. Det er det nok. Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #9 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Takk for svar. Men har hatt det sånn i ivertfal 10 år. Samme mengde alkohol. Ingenting gir meg glede. Ingenting faktisk. Det er kjipt å tenke på. Jeg vet ikke hvordan jeg skal endre på noe når det er kun alkoholen som gir meg glede. Anonymkode: 747e2...eba På de ti årene har du drukket opp godt over 100 000 kroner, fordi du har valgt å ikke ta tak i problemene dine, det at du er deprimert. Når man ikke føler noen glede, slik du sier, da er man deprimert. Og når du har vært det i så mange år, og "selvmedisinert" i så mange år, så er det ikke rart at du ikke greier å tenke på annet enn alkoholen som glede. Men alkoholen blir aldri en glede - den gir deg en falsk pause fra egene tanker og egne følelser. Hvordan tror du barna dine har det med en mor som velger å ikke ta ansvar for sin egen psykiske helse? Finner du ikke lenger glede i barna dine heller? (virker ikke slik når du bare gleder deg til de skal legge seg slik at du kan drikke alkohol) Vet du, nå er det på tide å skjerpe deg og søke hjelp. Ser du ingen glede i noenting, da MÅ du søke hjelp for depresjonen din! Du kan ikke fortsette slik du har gjort! De fleste legekontor har muligheter for å bestille time på nett nå - velg å starte her og nå, logg deg inn og bestill deg en legetime her og nå. Da er du i gang, da tar du ansvar for din egen helse og ditt eget liv - og begynner å endre livet slik at både du og barna dine kan få det bedre. Anonymkode: a676a...989
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #10 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): På de ti årene har du drukket opp godt over 100 000 kroner, fordi du har valgt å ikke ta tak i problemene dine, det at du er deprimert. Når man ikke føler noen glede, slik du sier, da er man deprimert. Og når du har vært det i så mange år, og "selvmedisinert" i så mange år, så er det ikke rart at du ikke greier å tenke på annet enn alkoholen som glede. Men alkoholen blir aldri en glede - den gir deg en falsk pause fra egene tanker og egne følelser. Hvordan tror du barna dine har det med en mor som velger å ikke ta ansvar for sin egen psykiske helse? Finner du ikke lenger glede i barna dine heller? (virker ikke slik når du bare gleder deg til de skal legge seg slik at du kan drikke alkohol) Vet du, nå er det på tide å skjerpe deg og søke hjelp. Ser du ingen glede i noenting, da MÅ du søke hjelp for depresjonen din! Du kan ikke fortsette slik du har gjort! De fleste legekontor har muligheter for å bestille time på nett nå - velg å starte her og nå, logg deg inn og bestill deg en legetime her og nå. Da er du i gang, da tar du ansvar for din egen helse og ditt eget liv - og begynner å endre livet slik at både du og barna dine kan få det bedre. Anonymkode: a676a...989 Jeg har sagt det så mange ganger til fastlegen, hun har henvist meg 3 ganger til dps bare i år, har blitt avvist. Har gått i mange omganger hos dps/psykologer i perioden. Er usikker på hva som hjelper 😔 Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #11 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har sagt det så mange ganger til fastlegen, hun har henvist meg 3 ganger til dps bare i år, har blitt avvist. Har gått i mange omganger hos dps/psykologer i perioden. Er usikker på hva som hjelper 😔 Anonymkode: 747e2...eba Så bra fastlegen din har henvist deg, det tyder på at hun i det minste tar deg på alvor. Det kan dessverre være vanskelig å komme til hos dps. Men få legen din til å søke igjen, for de skal egentlig prioritere de som har barn. Men det finnes andre alternativer også. Legen din har trolig en oversikt over psykologer som finne i kommunen og ev. nabokommuner, om det kan være aktuelt. Dessverre er det ofte ventelister der også, men om du kommer på en venteliste så vil du jo rykke fremover. Og nå har du gått i så mange år, at ventetiden uansett blir en "liten" tid av det du allerede har gått (i et forsøk på å tenke positivt ). Hør med legen din, hun har sikkert hørt litt om hvem som er gode og hvem hun tror kan passe deg. I mellomtiden kan du søke andre tilbud. Kommunens psykiatriske sykepleiere skal være et lavterskeltilbud, som du kan få hjelp hos i ventetiden til du kommer til hos psykolog. Er du i jobb? Hvis ikke finnes det (utenom sommerferien) ulike aktiviteter, f.eks. Aktiv på Dagtid eller tilsvarende. Er du i jobb eller delvis i jobb så kan man også få såkalt "Grønn resept" på trening/aktiviteter. Kanskje finnes det en Frisklivsentral der du bor også? Det er tøft å greie å dra seg opp når man har hatt det så tungt i så mange år. Men det er mulig, HI, og det er så verdt det når du får jobbet med problemene dine og du får begynt å gjøre ting som gir deg litt nye impulser i livet, som gir livet ditt mer innhold. Og du vil det jo selv, det er det at du startet denne tråden et godt bevis for Anonymkode: a676a...989
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #12 Skrevet 2. juli 2021 Hvordan kan du si at du ikke har noen gleder i livet når du har barn? Er du ikke glad i dem? Anonymkode: ac04a...88a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #13 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan kan du si at du ikke har noen gleder i livet når du har barn? Er du ikke glad i dem? Anonymkode: ac04a...88a Jeg har svart HI tidligere. Jeg er en av de som dessverre ikke vil få egne barn. Min første følelsesmessige tanke var også hvordan er det mulig å ikke ha noen glede når man er så heldig å ha barn. Men jeg skrev det ikke, for det er en tanke som kun har med meg og min situasjon å gjøre, og ikke noe med HI og hennes situasjon å gjøre. Også de som er foreldre kan bli deprimerte. Og deprimerte har jo en sykdom, som et av hovedtegnene på er nettopp det å ikke greie å se glede i tilværelsen sin. Så selv om HI ikke greier å se noen glede i livet sitt, og kanskje ikke heller greier å se noen glede i barna sine nå, så betyr det ikke at hun ikke er glad i dem! Bare det å si noe slikt tyder på dårlig innsikt i psykiske sykdommer! Vi skal ikke være så raske til å dømme. Vi vet ingenting om HIs tidligere eller nåværende liv og hvilke utfordringer hun har. Hi har spurt om hjelp (fortalte hun litt uti tråden, noe som også viser at hun tar ansvar for å få det bedre og ønsker å få det bedre!) og legen hennes mener hun trenger hjelp. Foreløpig har hun ikke fått akkurat den hjelpen, men det er tydelig at Hi trenger noe drahjelp og kanskje behandling for å komme seg ut av den depresjonen hun har hatt over lang tid. Det positive er at det er mulig, og at det er flere muligheter hvor man kan få hjelp, som jeg skrev litt om til henne over. Det viktigste nå er at Hi fortsetter å be om hjelp, og inntil dps ev. tar henne inn, så er det viktig at hun benytter de andre mulighetene som finnes slik at hun kan få det bedre igjen. Anonymkode: a676a...989
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2021 #14 Skrevet 2. juli 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg drikker ikke mye. Kanskje 5 halv liter med cider i uken. Drikker meg fra problemene kanskje ja. Men det er faktisk ingenting som er kjekt med livet. Kommer ikke på noe positivt med livet. Anonymkode: 747e2...eba Du har jo barn? Ett hjem? Kontakt legen din. For deg selv og barna. ❤️Ta tak i dette. Anonymkode: b2089...6cf
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #15 Skrevet 3. juli 2021 Hvis du drikker når barna er lagt så drikker du likevel sammen med barna. Jeg har vokst opp med en mor som trodde det var fritt frem når jeg hadde lagt meg. Jeg fikk det med meg, og det var situasjoner hvor jeg kunne ønske å stå opp fordi jeg hadde vondt, eller fordi jeg var redd for noe - men valgte å bli liggende i senga fordi jeg visste hvordan mamma ble sent på kvelden. Alkoholisme er en sykdom, og etterhvert blir alkoholen det viktigste. Men man kan bli frisk om man søker hjelp. Anonymkode: 4ed94...a96
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #16 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvis du drikker når barna er lagt så drikker du likevel sammen med barna. Jeg har vokst opp med en mor som trodde det var fritt frem når jeg hadde lagt meg. Jeg fikk det med meg, og det var situasjoner hvor jeg kunne ønske å stå opp fordi jeg hadde vondt, eller fordi jeg var redd for noe - men valgte å bli liggende i senga fordi jeg visste hvordan mamma ble sent på kvelden. Alkoholisme er en sykdom, og etterhvert blir alkoholen det viktigste. Men man kan bli frisk om man søker hjelp. Anonymkode: 4ed94...a96 Jeg ser nå at du har skrevet at du drikker 5 cider i uka. Da er det jo ingen krise, for du blir ikke full da.. Det skumle er at du har et forhold hvor du føler at du trenger alkoholen. Du drikker ikke som en del av en positiv/festlig anledning men for å glemme noe vanskelig. Da har det potensiale til å eskalere, mengden kan gradvis øke og det kommer ut av kontroll Jeg ville fått hjelp til å løse de vanskelige tingene som ligger bak alkoholbehovet ❤️ Anonymkode: 4ed94...a96
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #17 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Takk for svar. Men har hatt det sånn i ivertfal 10 år. Samme mengde alkohol. Ingenting gir meg glede. Ingenting faktisk. Det er kjipt å tenke på. Jeg vet ikke hvordan jeg skal endre på noe når det er kun alkoholen som gir meg glede. Anonymkode: 747e2...eba Jeg har litt vanskelig for å tro at det stemmer. Du drikker for å rømme fra noe, men på ti år har du ikke endret inntaket noe? Enten troller du, eller så har du en ganske oppsiktsvekkende selvkontroll. Skulle det være sistnevnte, har du virkelig ett godt utgangspunkt for å gjøre noe med det. Lykke er ikke en varig følelse som kommer av seg selv. Men systematisk og gjentakende valg av ting som er bra for deg, vil gi deg oftere følelse av lykke, i korte øyeblikk. Det krever en viss selvkontroll over tid. Men det har jo du, hvis dette stemmer, hvorfor tenker du ikke at dette er noe du både kan starte med selv og få til? I stedet for å vente til du henvises uten avslag uten å gjøre noe i mellomtiden? Anonymkode: 27779...2aa
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #18 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg har ingen gleder i livet, eneste jeg ønsker er å drikke alkohol. Men jeg gjør det selvsagt ikke. Jeg kan ikke pga barna. Jeg føler meg veldig alene, føler at livet er uten mening! Gleder meg til at ungene er lagt sånn at jeg kan drikke. Det høres ikke bra ut. Eller? Jeg blir aldri full, men får en liten gnist. Anonymkode: 747e2...eba Ja, her på dib er det høyst normalt. Det er veldig populært å ha problemer med noe her inne. Men sier som de andre, skaff deg hjelp. Anonymkode: 37587...c28
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #19 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg har litt vanskelig for å tro at det stemmer. Du drikker for å rømme fra noe, men på ti år har du ikke endret inntaket noe? Enten troller du, eller så har du en ganske oppsiktsvekkende selvkontroll. Skulle det være sistnevnte, har du virkelig ett godt utgangspunkt for å gjøre noe med det. Lykke er ikke en varig følelse som kommer av seg selv. Men systematisk og gjentakende valg av ting som er bra for deg, vil gi deg oftere følelse av lykke, i korte øyeblikk. Det krever en viss selvkontroll over tid. Men det har jo du, hvis dette stemmer, hvorfor tenker du ikke at dette er noe du både kan starte med selv og få til? I stedet for å vente til du henvises uten avslag uten å gjøre noe i mellomtiden? Anonymkode: 27779...2aa Jo. Det er helt sant. Jeg har veldig selvkontroll. Jeg blir aldri full. Jeg vet at jeg må stoppe etter 1 halv liter for barnas skyld. Jeg må også stå tidlig opp med de ❤ Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #20 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg har litt vanskelig for å tro at det stemmer. Du drikker for å rømme fra noe, men på ti år har du ikke endret inntaket noe? Enten troller du, eller så har du en ganske oppsiktsvekkende selvkontroll. Skulle det være sistnevnte, har du virkelig ett godt utgangspunkt for å gjøre noe med det. Lykke er ikke en varig følelse som kommer av seg selv. Men systematisk og gjentakende valg av ting som er bra for deg, vil gi deg oftere følelse av lykke, i korte øyeblikk. Det krever en viss selvkontroll over tid. Men det har jo du, hvis dette stemmer, hvorfor tenker du ikke at dette er noe du både kan starte med selv og få til? I stedet for å vente til du henvises uten avslag uten å gjøre noe i mellomtiden? Anonymkode: 27779...2aa Jeg vil selvsagt ha det bra. Men jeg ser ikke HVA som kan gjøre meg glad. Er ingenting jeg drømmer om. Ingenting jeg ønsker bortsett fra litt tid for meg selv, slappe av. Slippe å alltid ha ansvar for barna alene. Det blir for mye for meg. Er kanskje det. Men ingen psykolog kan endre på det 😔 Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #21 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Jeg har litt vanskelig for å tro at det stemmer. Du drikker for å rømme fra noe, men på ti år har du ikke endret inntaket noe? Enten troller du, eller så har du en ganske oppsiktsvekkende selvkontroll. Skulle det være sistnevnte, har du virkelig ett godt utgangspunkt for å gjøre noe med det. Lykke er ikke en varig følelse som kommer av seg selv. Men systematisk og gjentakende valg av ting som er bra for deg, vil gi deg oftere følelse av lykke, i korte øyeblikk. Det krever en viss selvkontroll over tid. Men det har jo du, hvis dette stemmer, hvorfor tenker du ikke at dette er noe du både kan starte med selv og få til? I stedet for å vente til du henvises uten avslag uten å gjøre noe i mellomtiden? Anonymkode: 27779...2aa Jeg har vært «alkoholiker». Hadde stålkontroll på inntaket. Drakk 0,5 flaske vin hver dag i mange år. På fest kunne det bli mer men i hverdagen var det kun 0,5. Jeg hadde et alkoholinntak som ikke ødela livet mitt, men jeg innså at jeg hadde et problem fordi jeg måtte ha de to glassene hver kveld. Da jeg ble gravid måtte jeg kutte det ut selvsagt og har ikke drukket alkohol siden. Jeg kjenner ofte et sug etter ett glass, men nå som jeg har barn så tør jeg ikke. Jeg har aldri fått hjelp pga dette eller snakket om dette med noen, men jeg ser på meg selv som tørrlagt alkoholiker. Anonymkode: 6023a...f54
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #22 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært «alkoholiker». Hadde stålkontroll på inntaket. Drakk 0,5 flaske vin hver dag i mange år. På fest kunne det bli mer men i hverdagen var det kun 0,5. Jeg hadde et alkoholinntak som ikke ødela livet mitt, men jeg innså at jeg hadde et problem fordi jeg måtte ha de to glassene hver kveld. Da jeg ble gravid måtte jeg kutte det ut selvsagt og har ikke drukket alkohol siden. Jeg kjenner ofte et sug etter ett glass, men nå som jeg har barn så tør jeg ikke. Jeg har aldri fått hjelp pga dette eller snakket om dette med noen, men jeg ser på meg selv som tørrlagt alkoholiker. Anonymkode: 6023a...f54 Jeg har vært gravid mange ganger, ingen problem å ikke drikke da. Hvorfor drikker du aldri nå? Jeg er aldri på fest, så drikker aldri mer Anonymkode: 747e2...eba
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #23 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg har vært gravid mange ganger, ingen problem å ikke drikke da. Hvorfor drikker du aldri nå? Jeg er aldri på fest, så drikker aldri mer Anonymkode: 747e2...eba Fordi jeg er redd for å få lyst til å drikke hver dag igjen. Jeg vil ikke være en sånn mamma som må ha et glass hver dag. På solskinnsdager som i dag kjenner jeg at det er fristende, men jeg tar ikke sjansen. Kanskje jeg får lyst på hver dag og denne gangen dekker ikke to glass behovet. Jeg har for stor respekt for alkohol, og ungene mine. Anonymkode: 6023a...f54
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #24 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Takk for svar. Men har hatt det sånn i ivertfal 10 år. Samme mengde alkohol. Ingenting gir meg glede. Ingenting faktisk. Det er kjipt å tenke på. Jeg vet ikke hvordan jeg skal endre på noe når det er kun alkoholen som gir meg glede. Anonymkode: 747e2...eba Kanskje du ikke føler glede så lett. Konsentrer deg heller om å glede andre. Om det ikke gjør deg glad kan du fæle stolthet og tilfredshet. Det er også gode følelser. Anonymkode: d52f2...1ce
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2021 #25 Skrevet 3. juli 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Fordi jeg er redd for å få lyst til å drikke hver dag igjen. Jeg vil ikke være en sånn mamma som må ha et glass hver dag. På solskinnsdager som i dag kjenner jeg at det er fristende, men jeg tar ikke sjansen. Kanskje jeg får lyst på hver dag og denne gangen dekker ikke to glass behovet. Jeg har for stor respekt for alkohol, og ungene mine. Anonymkode: 6023a...f54 Ok. Jeg drikker ikke hver dag. Og det er mye mer alkohol i vin enn cider. Men så bra at du er tørrlagt da Anonymkode: 747e2...eba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå